Hassu (?) lakkiaiskutsu..
Saatiin tänään kutsukortti sukulaispojan lakkiaisiin, ensin hänen koululleen klo 10 ja sen jälkeen juhliin kotiin klo 13. HOH.. Aika pitkä juhlapäivä kun ei sieltä kuitenkaan ihan tunnissa suoriudu kotiinpäin ja matkaa on 70 km suuntaansa. Emme tietenkään mene kuin kotijuhliin, ei olla kummeja eikä muutenkaan läheisiä. Luulin sitäpaitsi, että koululle yleensä mahtuu vain lähimmät perheenjäsenet, olen taas väärässä.
Nätti kutsukortti muuten, itse tehty.
Kommentit (27)
joko niitä kutsuja nyt on tullut, eihän niitä lopullisia tuloksiakaan vielä ole julkistettu.
olisikohan tässä nyt se kuuluisa "kahvikutsu" - joten koulullekin tulevien vieraiden oletetaan käyvän välillä jossain lounaalla, ja sitten menette vasta yhdeksi sinne kotijuhliin nostamaan kuohuviinit ja nakertamaan palan kakkua. Ette kai meinaa olla nälissänne aamukahdeksasta yhteen asti, ja sitten vetäistä kolmeen pekkaan sen kolmellekymmenelle tarkoitetun voileipäkakun sieltä pöydästä...
ja sillä, että koulun juhlan alkuaika on sanottu noin tarkkaan, halutaan estää teitä pitkänmatkan vieraita menemästä kotiin notkumaan jo reilusti ennen kello yhtä, sillä ette kuitenkaan saa siellä lounasta, kun kotiväki on niissä koulun juhlissa. Eli siis käytte lounaalla ennen yhtä jossain matkan varrella, menitte sitten koululle tai ette...
Mikä oli se hassu juttu kutsussa? Ai auennut mulle.
Te menette pelkästään kotijuhliin sitten, mutta mikä vaikeus tässä koko jutussa oikein on?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 20:29"]
joko niitä kutsuja nyt on tullut, eihän niitä lopullisia tuloksiakaan vielä ole julkistettu.
[/quote]
Aika moni voi olla täysin varma läpipääsystään/lapsensa läpipääsystä ilman virallisia tuloksiakin.
Kyllähän sen muutaman tunnin olis autossa ja pelais taskumonopolia. Mun mielestä tuo on ihan yleinen käytäntö noissa ylppärikutsuissa, että JOS haluaa niin tulkaa ny koululle JA/TAI kotiin... pilkunnussijat tekee tästäkin ongelman.
Meilläkin on nyt kolme kutsua tullut tässä ja kukaan kutsuvista vanhemmista ei tiennyt ylioppilaiden marssista, joka järjestetään tässä kaupungissa vuosittain.. Eli meidän kutsujen aikataulu on pielessä, jos meinaa itse ylioppilaan nähdä, niin tulkaa kaksi tuntia myöhemmin.
Meillä poika pääsi ylioppilaaksi pienessä lukiossa. Juhlat kesti kaksi tuntia eikä ollut vierasrajoitusta. Tytär oli isossa lukiossa ja lakitus kesti lähes kolme tuntia eikä ollut juuri muuta ohjelmaa kuin lakkien ja todistusten jako. Vieraita mukaan mahtui vain 2/ylioppilas.Juhlan loputtua menee koululla oma aikansa kun omaiset antavat kukkansa ja otetaan valokuvia.
Kotona vietettävissä juhlissa vieraat eivät yleensä ole tuntia - kahta pidempään. Varsinkaan jos ovat saaneet kutsun useamman ylioppilaan luo. Eli ei tuosta niin pitkää juhlapäivää tule vaikka osallistuisi koulun juhliinkin, mitä ap aloituksessa kauhisteli. Monet perhejuhlat esim. rippijuhlat ja häät kestävät varmasti pidempään.