Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiriintyneitä schäfereitä joka puolella, mistä niitä oikein tulee?

Vierailija
12.07.2020 |

Tuossa meni aika pitkään ettei susikoiria, noita 80-90 luvun suosikkikoiria, näkynyt oikein missään. Nyt niitä on yhtäkkiä ilmestynyt naapurustoon useampaan kotiin ja aivan hirveitä tuntuvat olevan kaikki. Räkytystä aamusta iltaan, hyppivät ja pomppivat eivätkä tunnu olevan lainkaan omistajiensa hallinnassa.

Oletteko huomanneet samaa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yhteenkään tervepäiseen sussariin törmännyt. Mua on lähtenyt esim jahtaamaan monta kertaa kun olen vain kulkenut jonkun pihan ohi, koirani kimppuun on hyökätty ja kaverini koira yritti yhtäkkiä tulla päälle kun ulkoilutettiin sitä(onneksi tietty oli hihnassa, muuten oisin naamaa köyhempi)

Miten joillekin aina sattuu ja tapahtuu näitä? Koskaan ei ole koira yrittänyt hyökätä kimppuuni enkä ole nähnyt yhdenkään hyökkäävän kenenkään muunkaan kimppuun. Näen koiria päivittäin, itsellänikin on yksi (puoliksi sussari), käyn koirapuistoissa ja suunnilleen jokaisella ystävälläni on koira. En ymmärrä.

Tosi hyvä argumentti. Kun mulle eikä tutuille oo tapahtunut niin onkohan sitä tapahtunut oikeesti 😂

Vierailija
22/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yhteenkään tervepäiseen sussariin törmännyt. Mua on lähtenyt esim jahtaamaan monta kertaa kun olen vain kulkenut jonkun pihan ohi, koirani kimppuun on hyökätty ja kaverini koira yritti yhtäkkiä tulla päälle kun ulkoilutettiin sitä(onneksi tietty oli hihnassa, muuten oisin naamaa köyhempi)

Miten joillekin aina sattuu ja tapahtuu näitä? Koskaan ei ole koira yrittänyt hyökätä kimppuuni enkä ole nähnyt yhdenkään hyökkäävän kenenkään muunkaan kimppuun. Näen koiria päivittäin, itsellänikin on yksi (puoliksi sussari), käyn koirapuistoissa ja suunnilleen jokaisella ystävälläni on koira. En ymmärrä.

Kimppuuni on myös yrittänyt käydä kaupan eteen sidottu rotikka kun ajatuksissani kävelin liian läheltä sitä. Mikään näistä ei ollut keksitty juttu, ovat tapahtuneet pikkupaikkakunnalla. Tykkään kyllä koirista mutta tietyt rodut kierrän nykyään todella kaukaa.

Minua puri pohkeeseen ihan puskista westie. Omistaja ei edes vilkaissut vaan marssi ohi flekseineen. :D

Itse katson nykyään omistajan olemuksen ja koiran varustuksen. Mielummin ohitan valjaissa tepastelevan amstaffin kuin niittipannassa riehuvan malinoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä argumentti. Kun mulle eikä tutuille oo tapahtunut niin onkohan sitä tapahtunut oikeesti 😂

Jep, jännästi jotkut ei vaan koskaan näe tai kuule mitään eikä sillai sitten mikään häiritsekään :'D

Vierailija
24/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa koiraihmisistä on just näin tyhmiä.

Sinä osaat luultavasti käyttäytyä niinkuin koiran seurassa käyttäydytään ja olet tottunut niihin. Et provosoi koiraa tahallaan tai tahtomattasi. Osa ihmisistä ei kuitenkaan osaa olla koiran kanssa, ja kun tuot koiran näiden ihmisten keskuuteen on koiran käytös täysin sinun vastuulla. Jos sinun koirat pysyy näpeissä, hyvä. Monien koirat ei pysy, ja se ei ole ulkopuolisten ihmisten vika.

Vierailija
25/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden räyhärotujen kanssa pitäisi tulla kyllä oikeasti käyttöön lupasysteemi ja valvonta.

Ei jumaliste voi olla todellista että viranomaisten luokituksessa toiseksi korkeimmalla voimankäyttötasolla olevan koiran saa hankkia ja sitä saa hallussapitää julkisella paikalla kuka tahansa!? Sen sijaan koiran alapuolella olevaa sähkölamautinta, pamppua ja kaasusumutinta ei saa kantaa missään ilman asianmukaisia lupia, lamautinta ja sumutinta ei saa edes hankkia. Aivan järjetön kuvio :D

Vierailija
26/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurustossa on yksi tällainen, tempoilee hulluna hihnassa. Minulla pikkukoirat ja lähdemme suosiolla metsään, ojaan, pelolle tai ihan mihin vaan ettei tarvitse ohittaa. Kerran ei päästy mihinkään niin jouduin ottamaan toisen koirani syliin ja ohittamaan niin vaikkei saisi. Toinen koirani oli reagoi niin, että katsoo ohittaessa täysin toiseen suuntaan niin kuin sitä saksanpaimenkoiraa ei olisi olemassa. Mulla oli pissi melkein housussa kun se emäntä ei meinannu jaksaa pitää kiinni hihnasta.

Vierailija
27/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saksanpaimenkoiria on lähinnä juopoilla, onko sitten ihme, että ne ovat tuollaisia raivoriehujia? Muut kuin käyttölinjaiset tuppaavat olemaan niin sairaitakin, ettei kukaan järkevä ihminen sellaista koiraa enää ota.

Vierailija
28/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta sen huonostikäyttäytyvän koiran hihnan päässä on ylipainoinen nainen joka ei edes itsestään osaa pitää huolta.

Vierailija
29/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden räyhärotujen kanssa pitäisi tulla kyllä oikeasti käyttöön lupasysteemi ja valvonta.

Ei jumaliste voi olla todellista että viranomaisten luokituksessa toiseksi korkeimmalla voimankäyttötasolla olevan koiran saa hankkia ja sitä saa hallussapitää julkisella paikalla kuka tahansa!? Sen sijaan koiran alapuolella olevaa sähkölamautinta, pamppua ja kaasusumutinta ei saa kantaa missään ilman asianmukaisia lupia, lamautinta ja sumutinta ei saa edes hankkia. Aivan järjetön kuvio :D

Saksanpaimenkoira ei mielestäni ole mikään "räyhärotu". Päinvastoin, ihmisrakas, fiksu ja lojaali. En tunne yhtäkään hullua sakemannia. Toki se koira pitää kouluttaa, mutta sehän koskee kaikkia rotuja. Yleensä pikkukoirat on ne mitkä jätetään kouluttamatta, nähty on. On niin kätevää vaan napata se rähisevä ja räksyttävä nilkan purija syliin, miksipä sitä kouluttamaan.

Vierailija
30/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa koiraihmisistä on just näin tyhmiä.

Sinä osaat luultavasti käyttäytyä niinkuin koiran seurassa käyttäydytään ja olet tottunut niihin. Et provosoi koiraa tahallaan tai tahtomattasi. Osa ihmisistä ei kuitenkaan osaa olla koiran kanssa, ja kun tuot koiran näiden ihmisten keskuuteen on koiran käytös täysin sinun vastuulla. Jos sinun koirat pysyy näpeissä, hyvä. Monien koirat ei pysy, ja se ei ole ulkopuolisten ihmisten vika.

Tottakai hallitsen oman koirani, mutta pointtini oli se, että en ole vielä törmännyt ihmiseen jonka koira hyökkäilisi ihmisten päälle. Siis ikinä. Ehkä olen vain sitten onnekas. Haukkuvia ja hihnassa vetäviä koiria olen toki nähnyt, mutta ei niistä yksikään ole ollut ihmiselle vaarallinen.

Vierailija
31/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöissä viinaanmenevien ja huumehemmojen suosikkikoiria. Jonkinlainen statussymboli ja suojaa velanperijöiltä. Levottomat koirat sitten louskuttavat ja yrittävät käydä sitten ohikulkijoiden kimppuun.

Vierailija
32/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Vantaalla harvoin edes näkee saksanpaimenkoiria. Nyt tuntuu olevan pitbull tyyppiset koirat täällä suosittuja. Niitä näkee jatkuvasti. Omassa naapurissakin pelottavan näköinen sellainen pienisilmäinen lihaskimppu jota ulkoiluttaa isäntä joka muistuttaa aika lailla koiraansa.

Sama täällä Espoon alueella. Kammottavia paksupää-pittbulleja tulee vastaan joka puolella, osa tosin aika rauhallisen oloisia mutta osa ei :( Ne jos mitkä on egon jatkeita.

Saksanpaimenesta saa mitä parhaimman ystävän, kun sen kanssa jaksaa tehdä töitä ja kun sitä hoitaa hyvin. Valitettavasti sakuja niin kuin monia muitakin koiria päätyy ihmisille, joille ei pitäisi antaa edes kotiloa. Suomeen pitäisi ehdottomasti saada koira-ajokortti ja tiukempi lainsäädäntö huonon eläimenpidon osalta.

Vierailija
33/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes poikkeuksetta sen huonostikäyttäytyvän koiran hihnan päässä on ylipainoinen nainen joka ei edes itsestään osaa pitää huolta.

Nämä huonokäytöksiset sakemannit ovat kyllä miesten hihnassa.

Vierailija
34/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää yleistystä täällä. Meidän saksanpaimenkoira ei ole kuullutkaan aggressiivisesta käytöksestä. Rakastaa pieniä lapsiakin, joten voi pitää samassa tilassa niin huoletta kuin lasta ja koiraa voi pitää. On ihana sylikoira, koira välillä tulee syliin nukkumaan tai koira on minun tyynyni sohvalla. Aktiviteettia kyseinen rotu kyllä kaipaa, meillä harrastetaan rally tokoa ja agilityä ja lenkitetään paljon mieluiten koirakaverin kanssa.

Vierailija
35/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuosien aikana oon ihmetellyt samaa. Ei niitä montaa koiraa ympäristössä asu, mutta on kyllä aika hasardin näköistä touhua. Paitsi yksi, jonka nuorta isäntää katsomalla jo huomas, et nää voi ohittaa samalta puolelta katua, koira hyvin kontaktissa. Itse liikun koiran kanssa.

Muut ehkä kolme koiraa ajottuen jo useammalle vuosikymmenelle on olleet sellaisia, joissa omistaja jo vaihtaa puolta tai suuntaa. Louskutusta, hihnassa temppuilua ja hyppimistä. Yks on niin agressiivisen oloinen, et en enää sen lähelläkään kävele. Tullut siis aivan sama mieleen, mitä on tapahtunut rodulle?

Vika on tosiaan siellä hihnan toisessa päässä, mutta jotenkin toi hermoheikkous alkaa näkymään. Samoin ihmettelen keille kasvattajat koiriaan myy? Kanta näyttää vähäiseltä muuhun koira jakauman nähden. Mut tullut fiilis, et ovat arvaamattomia ja omistajat ei hallitse.

Vierailija
36/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sellaisissakin paikoissa, joissa ei uskalla lähteä lapsen kanssa kävelylle kun koiralla ei ole mitään kuria, hyppii ympäriinsä hihnassa ja räksyttää. Ja saksanpaimenkoira on vaarallinen jos se toimii noin.

Nämä naapuruston koirat ovat juuri tuollaisia. Tempoilevat ihan miten sattuu, jatkuva louskutus käy, yksi meinasi tulla aidan yli kun siitä pihan ohi käveli ihan rauhassa.

ap

Mulla oli just tollanen naapurissa, kerrostalossa. Haukkui kaiket päivät ja ulkona tempoi hihnassa hulluna ihan jokaiselle ohimenijälle. Jos jossain näkyi toinen koira, omistaja yleensä kääntyi toiseen suuntaan. Jos ei ehtinyt karkuun, niin joutui pysähtymään ja pitämään kaksin käsin kiinni ettei se raivohullu koira pääse kimppuun. Siitä valitettiin vuosia, vika kuulemma oli naapureissa ei koirassa. Se jatkuva haukkuminen oli kuulemma normaalia vahtimisviettiä. Onneks se lopulta sai häädön, sääliks käy uusia naapureita! Se koira oli kaiket päivät, n 9h, yksin työpäivien ajan. Se oli ihan painajaista.

Vierailija
37/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pieni koira jonka kimppuun sakemanni yritti hyökätä. Omistaja meni makaamaan koiran päälle jotta sai sen pidettyä aisoissa! Ps. koirani ei räksyttänyt ja kuljimme toisella puolen katua.

Vierailija
38/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksanpaimenkoira ei mielestäni ole mikään "räyhärotu". Päinvastoin, ihmisrakas, fiksu ja lojaali.

Oli vähän huonosti ilmaistu. Tarkoitin näitä viranomaisten voimankäyttökoiriksikin sopivia rotuja joihin sakemannikin kuuluu. Mielestäni eivät kuulu siviilin haltuun näin heppoisesti, kuin mitä Suomessa tehdään.

Vierailija
39/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä huonokäytöksiset sakemannit ovat kyllä miesten hihnassa.

Täällä niitä näkyy sekä miesten että naisten hihnoissa. Naiset tosiaan vähän sellaisia pyöreämpiä ja miehet stereotyyppisiä äijiksi itseään olettavia. "Paras" tapaus oli kun yhdellä naisella oli kaksi näitä tempomassa ja räkyttämässä ja molemmat riuhtaisi itsensä vapaaksi. Siinä juoksivat sitten ympäriinsä, omistajan ihmetellessä ja huhuillessa vaivaantuneena. En nähnyt miten episodi päättyi kun (onneksi) autolla menin siinä ohitse.

ap

Vierailija
40/47 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sellaisissakin paikoissa, joissa ei uskalla lähteä lapsen kanssa kävelylle kun koiralla ei ole mitään kuria, hyppii ympäriinsä hihnassa ja räksyttää. Ja saksanpaimenkoira on vaarallinen jos se toimii noin.

Nämä naapuruston koirat ovat juuri tuollaisia. Tempoilevat ihan miten sattuu, jatkuva louskutus käy, yksi meinasi tulla aidan yli kun siitä pihan ohi käveli ihan rauhassa.

ap

Työmatkoja kuljen omakotialueen ohi. Yhdessä ristetyksessä on iso nuori saku jota omistaja nuorehko vaalea nainen ei meinaa saada hallintaan. Pihassa ei ole aitoja ja toistaiseksi se koira ollut onneksi kytkettynä. Voukuu, poukkoilee, pyörii kuin väkkärä hihnassa kun näkee toisen koiran jossain. Sille jää päälle se uho, kun kävellen ohittaa jalkakäytävällä ilman koiraakin, niin arvaamattomalla vaikuttaa, kyttää epäuuloisesti, hyökkäilee. Olen suosiolla ohittanut tien kautta. Itsellä ollut myös palveluskoiria, aika hyvin osaan lukea koirien käytöstä. Kahelille vaikuttaa tuo "lemmikki", luultavasti omistaja naisen koulutustaidot olleet riittämättömät, rotu ei sovi kaikille. Eivät vaikuta "holi"porukalle omistajat kuitenkaan. Vaarallinen koira on ympäristölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä