Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi järkevin ratkaisu tässä tilanteessa?

Vierailija
15.05.2013 |

Meillä on aivan liian suuri talolaina ja liian suuret asumiskustannukset tuloihin nähden. Sekä mies että minä oltaisiin valmiita myymään talo, jos vain saataisiin siitä hyvä hinta. Talonrakentaminen maksoi meille reilut 300 000. Tällä hetkellä taitaa olla lainaa reilut 260 000.

Me ei todellakaan voida jatkaa tätä näin enää. Mies on yrittäjä ja töitä on tällä hetkellä niin vähän että me eletään lähes kokonaan mun tuloilla. Saan nettona noin 1800 + lapsilisiä 340. Me ollaan täydellisessä kusessa. Mies etsii koko ajan töitä mutta vielä ei ole saanut mitään. Tekee sen vähän mitä yrittäjän hommistaan saa.

Mies olisi sitä mieltä että meidän pitäisi muuttaa vuokralle ja rakentaa pienempi talo niin että tehtäisiin iso osa hommista itse. Mä oon sitä mieltä että meillä on tässä elämäntilanteessa jopa vielä huonommat mahdollisuudet rakentaa itse kuin oli aikoinaan tämän talon kanssa. Toisaalta pelkään myös että kustannukset pompsahtaisi taas pilviin joka tapauksessa.

Mä haluaisin ostaa jostain valmiin talon joka on ehkä vähän remonttia vailla. Mun mielestä silloin olisi helpompi pitää kiinni tietystä budjetista ja remonttia voisi tehdä omaan tahtiin.

Mitä ootte mieltä, mikä teistä olisi järkevintä, oi arvoisat av-mammat?:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun 2000e tuloilla en kyllä rakentaisi mitään taloa. Sen ylläpitokustannukset tulee aina olemaan enemmän kuin mitä teidän tulot jaksavat kantaa.

Vierailija
2/3 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo myyntiin ensin. Kun tiedätte paljonko teille jää rahaa, niin päätätte asumisen sen myötä. Jos rahaa jää pesämunaksi ja teillä kummallakin on työpaikat siinä vaiheessa, niin ostatte rivarin tai muun halvemman asunnon. Jos asunnon myynnin jälkeen ei ole työpaikkoja, olette vuokralla kunnes on työpaikat.

Alatte rakentamaan vasta sitten kun teille molemmilla on isommat tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samaa mieltä kuin 2. Jos, saatte talonne myytyä edes sillä hinnalla mitä rakentaminen maksoi, tehkää näistä vaihtoehdoista juuri se, että mitä itse ehdotit, eli vanhempi talo joka kaipaa remonttia, remontoitte pikku hiljaa, ja myytte sitten myöhemmin voitolla kun hinnat on vähän nousseet. Missään nimessä ei kannata rakentaa uutta, niinkuin itsekin sanoit rakennuskustannukset nousevat koko ajan, ja talon ylläpitokin maksaa, ja jos on epävarmat tulot, ei kannata investoida niin paljon rahaa, vaan yrittää saada lainaa pienemmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi