Kaikesta huolimatta, eletään kuitenkin yhdessä maailman rikkaimmassa maassa
Suomalaisten tulot ovat tasoissa Englantilaisten kanssa (sija 12), kuulutaa tähän rikkaiden kultapossukerhoon, verotus on tiukempi, toisaalta kuolutus, eläke ja moni muu asia on "ilmaista". Aina on parantamisen varaa, on kuitenkin hyvä ymmärtää, että näin hyvät olot on vain pienellä osalla maista, joskun tuntuu että ollaan jopa liikaa tyytymättömiä, on paljon hyvääkin.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:05"]
Kannattaisko kuitenkin ihan ajatuksella miettiä näitä asioita. Suomi ei ole erityisen rikas maa ollut koskaan..esimerkiksi suomalaisten palkat ovat liian korkeat tuottavuuteen verrattuna. Suomalaisilla ei myöskään ole varaa kuluttaa niin paljon kuin monilla muilla mailla. Kulutetaan silti, mikä paljastaa suomalaisten rakastavan erillaisia luottoja, pikavippien luvattu maa;)
[/quote]
tämä aloitus perustuu tuohon liitteenä olevaan artikkeliin, luitko sen, siinä on mustaa valkoisella, selvästi käy ilmi meidän vauraus, mutta emme halua uskoa asiaa, paljon maailmaa nähneenä, koen että olemme siellä muiden rikkaiden (top 20) joukossa.
[/quote]
Juu, paljon maailmaa nähneenä ja nyt myös ulkomailta käsin Suomen rypemistä seuraavana ei ole mikään uskon asia. Suomessa köyhät ovat ihan yhtä köyhiä kuin muuallakin. Ainoa vaan että Suomessa myös se kansanosa joka muualla on rikasta on Suomessa myös köyhää. Suomessa ei kaikilla riitä palkat ruokaan koko kuukaudeksi. Leipäjonot ja muut tukielimet pullistelee liitoksistaan.
[/quote]
No hah hah, ei tarvitse mennä kuin Viroon katsomaan, sieltä löytyy paljon, paljon käyhempiä ihmisiä kuin Suomesta.
[/quote]
Muista että 99% köyhistä on köyhiä omasta syystä. Jolloin heitä ei pidäkkään tukea.
Mutta täällä ei edes töissä käyvillä ole mitään
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:14"]
Niin siis kuka on Suomessa pakotettu näkemään nälkää, ilman että muuta voisi? Kenellä ei ole mahdollisuutta käydä koulua? Kenellä ei ole varaa käydä lääkärillä?
[/quote]
Monellakaan ei ole varaa käydä lääkärillä. Se julkinen roska ei ole mikään lääkäri. Saat ajan kahden kuukauden päähän. Siellä sinut ottaa vastaan joku suomen kieltä puhumaton maahanmuuttaja. Mitään ei tutkita vaan sanotaan että ota särkylääke ja mene kotiin. Minulle jopa sanottiin että jos haluat tutkituttaa asiaa enemmän mene yksityiselle. Kun ne ei suostu tutkimaan asiaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:19"]
98 % Suomen leipäjonossa olevista on feikkejä eli ulkomaalaisia, jotka lähettävät rahansa omaan kotimaahansa ja sitten juoppoja, joiden rahat menee viinaan. Oikeasti nälkäisiä siellä on ehkä se 2 %.
[/quote]
Mistä ne oikeasti nälkäiset tulee? Uteliaisuuttani siis kysyn, en mitenkään irvaillen, koska olen luullut että sosiaalituellakin elävällä olisi periaatteessa varaa ruokaan, ellei niitä tukirahoja käytä sitten johonkin muuhun. Senkin ymmärrän hyvin, että joskus pitää käyttää rahaa muihin tarpeisiin.
[/quote]
Harva saa maksettua vuokransa, ruokansa, sähkönsä, vaatteensa jne, reilusta 500 eurosta. Siellä on paljon työttömiä, asunnottomia (suomessa on niitäkin), eläkeläisiä, opiskelijoita jne. Töitä ei maassa ole. Joten todella moni sinnittelee todella pienellä rahalla. Eläkeläisetkään ei edes saa lääkkeitään vaan joutuu jättämään osan pois. Hoioihin ei pääse koska julkinenkin maksaa eikä sinne edes pääse.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:59"]
Millä tavalla lottovoittajia, ei se ruoka ilmaiseksi pöytään täällä tule kuin sossuille
[/quote]
Verrattaessa vaikka bangladeshiläisiin paidanompelijoihin, ruoka tulee täällä pöytään käytännössä ilmaiseksi. Tosin siitä ei tarvitse kantaa syyllisyyttä, vaan kiittää niitä, jotka olot ovat sellaisiksi järjestäneet. Ja niin saavat bangladeshiläisetkin järjestää.
[/quote]
Niinpä. Harva pelkästään Suomessa elellyt tajuaa tuota. Jos vertaa Suomen ja yleensäkin Pohjoismaiden keskivertokansalaisten tilannetta melkeinpä minkä tahansa muun maan keskivertokansalaisen vastaavaan, niin ei voi olla tajuamatta että täällä eletään etuoikeutettua elämää. Tiedän, ei aina tunnu siltä ja valitetaan ja valitetaan, mutta kun asiaa miettii suuremmasta perspektiivistä niin tajuaa, että jos täällä saa muka nauttia liian pienistä eduista ja laihanlaisesta hyvinvoinnista, niin muualla ei ylletä edes siihen.
[/quote]
SE pitää katsoa keskiverto työläisen kannalta eikä minkään työttömän luuserin. Työntekijöillä on huonot oltavat tässä maassa. Luusereilla on hyvät oltavat.
Niin, puitteet on täällä kunnossa, puuttuu vaan elämältä se syvempi merkitys ja mielekkyys.
Joo mutta ei se mua kyllä paljoo lohduta.Ei se Suomessa näy missään, että on hyvinvointia. Ehkä sitä onkin vain paperilla mutta todellisuudessa ihmiset näyttävät ylipainoisille, synkille ja räähkille tuolla katukuvassa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 17:19"]
Monessako maassa saa ilmaisen koulutuksen ja opiskelijalle jopa maksetaan siitä?
Monessako maassa valtio maksaa sun asuntolainas korot?
Monessako maassa saat ilmaisen hoitopaikan kun itse olet kotona?
jatka listaa.. kyllä täällä on rahaa käytettäväksi aika poikkeuksellisiin asioihin, sinänsä ihme että meillä on velkaa näin vähän. Huomioikaa että ns. rikkaat maat ovat usein todella velkaisia esim. japoni ja usa on suurelta osin velkaa velan päälle.
[/quote]
Jos nyt inhorealisteja ollaan, niin velallahan tätä meidänkin ns. hyvinvointia kustannetaan: kuntammehan ovat kovasti veloissa ja valtio ottaa uutta lainaa miljardeja vuosittain, että esimerkiksi kotona vauvalomailevien äitien esikoisille voitaisiin kustantaa ilmainen kokopäiväinen hoito. Onko järkeä? Sitä voi kysyä noilta hoidettavilta, jotka joutuvat sen maksamaan tulevaisuudessa.
Niin, sitä voi miettiä että miksi Suomi edelleen hyväksyy esimerkiksi kotona olevien äitien lasten ilmaiset tai lähes ilmaiset hoitopaikat ja maksaa kodinhoitotukia sun muuta ylimääräistä jotka kuuluvat perheiden omiin kustannuksiin. Ymmärrän työttömyyskorvaukset ja opiskelijoiden opintotuet. Suomi on jo vuosia ottanut lainaa saadakseen sosiaalimaksut maksettua. Se tarkoittaa sitä että veronmaksajien rahat eivät riitä.
Tässä mun nykyisessä kotimaassa purnataan nyt siitä että monet naiset käyttävät yhteiskunnan varoja koulutukseen mutta eivät mene töihin. Tätä jo pidetään lusmuiluna ja siis perheet eivät saa mitään tukia vaan mies maksaa omalla palkallaan perheen elämisen. Kodinhoitotukia ja muita tukia vuosikausia kotona oleskelevat suomalaisnaiset ovat tästä näkökulmasta todellisia pummeja ja yhteiskunnan loisia.
Suomessa me sitten luulemme, että olemme oikein esimerkkimaa. Kyllä, niille jotka sinne tulevat ilmaisen elämän perässä
Veetti kyllä jokunen aika sekin että kun muut maat ovat ottaneet maahanmuuttopolitiikaksi sen että ihmisiä on alettu palauttaa omiin maihinsa eikä uusia, elättejä oteta vastaan niin Suomeen niitä toivotaan "työelämään". siis Suomi haluaa kupata EUlta tukirahoja pakolaispolitiikalla jotta Suomeen päin saataisiin edes muutamia euroja kun muualta ei rahaa heru. Samalla sitten maksellaan lisää tukia. Pidetään sellainen näennäinen raharuletti pystyssä kunnes lopussa ei ole enää mitään.
Miksi Suomessa ihmiset katsovat vaan ja odottavat että kaikki kaatuu. En oikein ymmärrä. Miten kukaan nykyään kehtaa käyttää verorahoja hyväkseen kun tietää että ne on velalla hankittu:(
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:26"]
Kuten ennestään tiesinkin, oma asuinmaani näkyy olevan taulukossa Suomen edellä.
t. ulkosuomalainen
[/quote]
Sama täällä ja se myös näkyy täällä oikeasti keskiluokkaisen koulutetun palkansaajan elämässä.
On varaa monenlaiseen asiaan mihin ei Suomessa aina ole mm. premium-autot, isot talot (kivi tai kunnon hirsi) ym. Lääkäripalvelut pelaa loistavasti ja käyttäjälle edullisesti lääkeineen, lapsilisät paljon paremmat, verotus ok ja paljon muuta.
Suomen vauraus on enemmän puhetta ja sellaista oletusta ettei muualla ole näin sekä konkreettiset näytöt hyvinvoinnista perheiden arjessa puuttuvat yhdistettynä vapauteen sekä perheen sisäiseen päätöksiin. Tarkoitan siis, että valtiolta tulee selkeät rahamäärät ja verotus"paketti", sen jälkeen perhe päättää miten tekee eikä valtio rajoita niitä vaihtoehtoja ts. painosta sinua tekemään kuten yleinen mielipide on.
*Daily Fail* lähteenä kertookin jo oikeastaan kaiken. :)
Ovat OECD:n lukuja, eivät Daily Mailin. Nuokin luvut hämäävät kun keskipalkka jossain Puolassa on ehkä tonnin mutta kun otetaan hintataso huomioon, saadaan taulukosta aina tasaisempi. Osittain se on aiheellistakin mutta monet asiat kuten vaikka matkustaminen ja monet ulkomaalaiset tavarat maksavat suurinpiirtein saman verran kaikkialla.
Itse lehti on neljänneksi laajalevikkisin englannin kielisessä maailmassa ja saitilla on 100 miljoonaa "uniikkia" kävijää kuukausittain eli ei se mikään Hevoshullu ole.
It is the only British newspaper whose readership is more than 50 percent female, at 53 percent.
Lähes puoli miljoonaa työtöntä eikä työpaikkoja heille kenellekään. Ei Suomessa nyt niin hyvin mene. Kauppa käy huonosti nykyään ja se kertoo vain siitä , että ihmisillä ei ole rahaa ostaa enää. Tää Suomen kuviteltu hyvinvointi on yks kupla ja puhekaa muuten ihan kohta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:58"]
Itse olen korkeastikoulutettu, mutta ollut tilanteessa, jossa olen joutunut turvautumaan toimeentulotukeen ja jopa ruoka-apuun. Minulla ei ole rikasta sukua, jolta saada minkäänlaista apua. Olen joutunut elämään omillani ja elättämään itseni 18-vuotiaasta asti. Isäni on kuollut, mutta ei ollut kanssani tekemisissä edes eläessään. Äitini sairastui vakavasti jo, kun olin lapsi ja on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä nelikymppisestä asti. Minulla ei ole sisaruksia, sukuni on muutenkin hyvin pieni ja etäinen. Olen siis ihan yksin. Tilanteeni masentaa minua, enkä todellakaan koe Suomea huippumaana, jossa kaikilla on hyvä elää. Täällä on liian paljon puhumattomuuden kulttuuria, kyynärpäätaktiikkaa, selän takana kyräilyä, kateutta, välinpitämättömyyttä ja syrjintää.
Olin hyvä koulussa ja minulle oli tärkeää hankkia korkea koulutus, jotta voisin elää parempaa elämää kuin äitini. Yritin valita alan, jolla riittäisi töitä tulevaisuudessa, mutta siitä huolimatta on ollut epäonnea työelämässä ja olen ollut paljon työttömänä. En ole kuitenkaan päässyt ansiosidonnaiselle, koska työssäoloehtoa ei ole kertynyt riittävästi. Taloudelliset vaikeudet ovat vaikuttaneet myös ihmissuhteisiin ja olen nyt ihan yksin. Tuntuu, että työpaikatkin jaetaan kavereiden kesken, mutta itse en ole päässyt siihen osaksi. Lähinnä opiskelukaverit ovat olleet kateellisia, koska olen menestynyt opinnoissani hyvin, joten minut on kai haluttu syrjäyttää liian suurena uhkana. En pidä itseäni erityisen lahjakkaana, olen saavuttanut kaiken vain ahkeruudella. Se ei kuitenkaan ole teettänyt tulosta :( Ihminen ei todellakaan ole oman onnensa seppä. Nuorempana vielä itsekin uskoin siihen, mutta nyt tosielämän realiteetit ovat tulleet vastaan. Tässä yhteiskunnassa on vaikea kivuta ylöspäin, jos sosioekonominen tausta on heikko, ja vaikutusvaltainen turvaverkosto puuttuu.
[/quote]
Minun vanhempani ovat olleet tehdastyöläisiä ja asuvat kaukana maaseutukaupungissa eli minulla ei ole ollut mitään taustatukea tai turvaverkostoa. Isä jäi aikaisin eläkkeelle ja oli tuurijuoppo.Olen myös mennyt naimisiin kelvottoman ulkomaalaisen miehen kanssa,lasteni isän, jota olen elättänyt parikymmentä vuotta. Olen korkeasti koulutettu ja lama-aikana valmistunut, jolloin olin monta vuotta työttömänä tai tukitöissä. Kuitenkin noin 15 vuotta sitten sain vakituisen viran valtiolta hakemalla sitä itse ilman suhteita työvoimatoimiston kautta ja vaikka palkka ei olekaan korkea, olen ylpeä siitä, että elätän sillä perheeni ja saan säästöön joka kuukausi mukavan summan. Minä olen tyytyväinen Suomeen ja sen minulle suomiin mahdollisuuksiin ja siihen, että täällä kaikki kuitenkin olemme rikkaita toisin kuin lasteni isän maassa. Täällä on puhdasta ja turvallista elää ja asua eikä tule nälkä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 16:59"]
Millä tavalla lottovoittajia, ei se ruoka ilmaiseksi pöytään täällä tule kuin sossuille
[/quote]
Verrattaessa vaikka bangladeshiläisiin paidanompelijoihin, ruoka tulee täällä pöytään käytännössä ilmaiseksi. Tosin siitä ei tarvitse kantaa syyllisyyttä, vaan kiittää niitä, jotka olot ovat sellaisiksi järjestäneet. Ja niin saavat bangladeshiläisetkin järjestää.
[/quote]
Niinpä. Harva pelkästään Suomessa elellyt tajuaa tuota. Jos vertaa Suomen ja yleensäkin Pohjoismaiden keskivertokansalaisten tilannetta melkeinpä minkä tahansa muun maan keskivertokansalaisen vastaavaan, niin ei voi olla tajuamatta että täällä eletään etuoikeutettua elämää. Tiedän, ei aina tunnu siltä ja valitetaan ja valitetaan, mutta kun asiaa miettii suuremmasta perspektiivistä niin tajuaa, että jos täällä saa muka nauttia liian pienistä eduista ja laihanlaisesta hyvinvoinnista, niin muualla ei ylletä edes siihen.
Monessako maassa saa ilmaisen koulutuksen ja opiskelijalle jopa maksetaan siitä?
Monessako maassa valtio maksaa sun asuntolainas korot?
Monessako maassa saat ilmaisen hoitopaikan kun itse olet kotona?
jatka listaa.. kyllä täällä on rahaa käytettäväksi aika poikkeuksellisiin asioihin, sinänsä ihme että meillä on velkaa näin vähän. Huomioikaa että ns. rikkaat maat ovat usein todella velkaisia esim. japoni ja usa on suurelta osin velkaa velan päälle.
What Are The Richest Countries In The World?
http://www.celebritynetworth.com/articles/how-much-does/what-are-the-richest-countries-in-the-world/
39, miksi olet joutunut turvautumaan ruoka-apuun? Odotellessa toimeentulotukipäätöstä tai vastaavaa?
En nyt mitenkään tuomitse valintojasi, mutta itse ajattelen niin, että jos omalta alalta ei saa töitä, niin sitten pitää ottaa jonkun muun alan hommia. Aika vastaavassa tilanteessa olen ollut (=hyvä koulutus, alan töitä ei saa, ei ole perhettä tai sukua joka kykenisi auttamaan), ja joskus on täytynyt tehdä töitä kahdessa tai kolmessakin paikassa tullakseni toimeen. Työkkärikorvausta olen saanut 4-5 kuukautta, sossuluukulle tai leipäjonoon en ole ikinä joutunut.