Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tarkastanut työeläkeotteesi?

Vierailija
11.07.2020 |

Katsoin omani, aika karua luettavaa. Tosin saako tuota vähääkään edes sitten vanhana.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä, 3400e/kk on kertymä tähän mennessä ja vielä 12 vuotta minimieläkeikään. Arvio tulevasta eläkkeestä 5800 euroa/kk. Eiköhän noilla pärjää ja sijoitustuotoilla paikataan, jos ei pärjää.

Vierailija
2/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllä lähellekään tuota. On vielä yli 20v matkaa alimpaan eläikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä, 3400e/kk on kertymä tähän mennessä ja vielä 12 vuotta minimieläkeikään. Arvio tulevasta eläkkeestä 5800 euroa/kk. Eiköhän noilla pärjää ja sijoitustuotoilla paikataan, jos ei pärjää.

Kukaan ei tarvi noin suurta eläkettä. Suomeen pitäisi määrätä eläkekatto ja vastaavasti eläkemaksuja kerättäisi vain tuohon kattoeläkkeeseen oikeuttava summa. Hyvä raja voisi nykyhetkeen olla vaikka 3500, jota korotetaan indeksin mukaisesti vuosittain.

Vierailija
4/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule pääsemään nykytuloilla edes 3500€:oon, vaikka tienaan nykyään suht. hyvin. Aloitin työelämän myöhään, joten siitä saa kärsiä.

Vierailija
5/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvi noin suurta eläkettä. Suomeen pitäisi määrätä eläkekatto ja vastaavasti eläkemaksuja kerättäisi vain tuohon kattoeläkkeeseen oikeuttava summa. Hyvä raja voisi nykyhetkeen olla vaikka 3500, jota korotetaan indeksin mukaisesti vuosittain.

Tyypillistä vihervasemmiston ajattelua, isot eläkkeet on suurilla maksuilla ansaittu ja niistä maksetaan myös isot verot. Nämä ovat niitä ihmisiä, jotka pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Kateelliset vaan täällä räksyttää.

Vierailija
6/50 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin kotona omia lapsiamme vuosikaudet ja vaikka olenkin nyt työelämässä, eläke tulee olemaan tosi pieni. Kannattiko? Lasten takia ehdottomasti, muuten ei.

Vierailija
8/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15e/kk. Eläkkeellä sitten juhlitaan.

Vierailija
9/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten selvitin ja huomasin, että pääsen eläkkeelle siinä vaiheessa, kun työelämä on vienyt jo kaikki mehut ja eläke on niin pieni, ettei sillä elä. Kouluttautuminen eteenpäin on vaikeaa ja epävarmaa ja samalla pitäisi elättää lapset, joten vaikeaksi menee. Säästän ja sijoitan kaiken, mitä irtoaa.

Vierailija
10/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2300€ kertynyttä ja 8 v eläkkeeseen

mies52v

Vierailija
11/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, bruttoansioista 1,5 % menee sinne kertymään, joten sun olisi pitänyt tienata koko työurasi keskimäärin 100ke/vuosi. Mikäli laskelmaasi sisältyy lisäksi joku vapaaehtoinen eläkevakuutus, niin sitten mahdollista.

Vierailija
12/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 saisi eläkettä, jos jaksaisi 67- vuotiaaksi.

Nyt ei ole tonnia kasassa.

Huonolta näyttää.

Vierailija
13/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidin kotona omia lapsiamme vuosikaudet ja vaikka olenkin nyt työelämässä, eläke tulee olemaan tosi pieni. Kannattiko? Lasten takia ehdottomasti, muuten ei.

Toivottavasti lapsesi arvostavat sitä, että olet panostanut heihin ja voivat auttaa sinua sitten, kun olet eläkkeellä.

Tähän kai minun ja mieheni pitäisi luottaa. Kun on vielä maksettu lapsille koulutusta, ajokortteja ja muutenkin autettu vähistä varoista, pitäisi kai heidänkin vuorostaan auttaa meitä.

Vierailija
14/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

714 euroa kuukaudessa ja noin 35 vuotta vielä eläkkeeseen.

N35

Vierailija
15/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot nyt kolmikymppinen ja tienaat 4000 e/kk, niin työeläkkeesi 67 v on n. 2300 e/kk. Edellyttäen että nyk. palkka nousee indeksien mukaisesti.

Vierailija
16/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsesi arvostavat sitä, että olet panostanut heihin ja voivat auttaa sinua sitten, kun olet eläkkeellä.

Tähän kai minun ja mieheni pitäisi luottaa. Kun on vielä maksettu lapsille koulutusta, ajokortteja ja muutenkin autettu vähistä varoista, pitäisi kai heidänkin vuorostaan auttaa meitä.

Ei todellakaan pitäisi. Lapset eivät ole vanhemmilleen velkaa mitään, vanhemmat sen sijaan ovat lapsilleen velkaa aivan kaiken.

Vierailija
17/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pieni eläke tulee että teen töitä niin kauan kun pystyn, ja kun en enää pysty/saa niin poistan itseni tästä maailmasta oman käden kautta.

Vierailija
18/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule pääsemään nykytuloilla edes 3500€:oon, vaikka tienaan nykyään suht. hyvin. Aloitin työelämän myöhään, joten siitä saa kärsiä.

Vai edes 3500e eläkkeesee. Kai tajuat, että tuon suuruinen eläke edellyttää pitkää ja yhtenäistä työuraa noin 8000 euron kuukausipalkalla. Kuulut siis Suomen parhaiten ansaitsevaan 1 prosenttiin, etkä taida edes eläkerahoja tarvita.

Vierailija
19/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai edes 3500e eläkkeesee. Kai tajuat, että tuon suuruinen eläke edellyttää pitkää ja yhtenäistä työuraa noin 8000 euron kuukausipalkalla. Kuulut siis Suomen parhaiten ansaitsevaan 1 prosenttiin, etkä taida edes eläkerahoja tarvita.

Et taida ymmärtää luettua?! Niinhän juuri kirjoitin, että en tule pääsemään lähellekään tuota eläkettä.

Vierailija
20/50 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, bruttoansioista 1,5 % menee sinne kertymään, joten sun olisi pitänyt tienata koko työurasi keskimäärin 100ke/vuosi. Mikäli laskelmaasi sisältyy lisäksi joku vapaaehtoinen eläkevakuutus, niin sitten mahdollista.

Olen sitä ikäluokkaa, jolla eläke ei kertynyt ennen 23 ikävuotta ja eläkejärjestelmä muuttui muistaakseni 2004, siihen mennessä kertyneitä eläkkeitä oli otteen mukaan noin 1200 e/kk, sen jälkeen tuloni ovat vaihdelleet 90.000 ja 140.000 välillä vuosittain, josta päästään tuohon 3400e/kk. Ei minua häiritse yhtään uskotko vai et. Tuleva eläkkeeni minua vain kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän