Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset haluaa olla niin itsenäisiä

Vierailija
11.07.2020 |

Tahtoisin naisen joka näkee miehen samaan tapaan kuten ennen vanhaan.
En tarkoita nyt kuitenkaan mitään että naiset ei saisi äänestää tai että naiset on vaan lapsenteko koneita tai nainen kuuluu keittiöön nyrkin ja hellan väliin.

Olisi unelmaa saada nainen joka arvostaa miehessä kuitenkin sitä että mies käy töissä, tekee pitkiä päiviä ja pääasiassa elättää. Mies joka tekee kaikki fyysiset työt ja naiselle jää kotitöitä enemmän ja ruuan teko. Mies on perheen pää ja tekee isoimmat päätökset, naistaan tietysti kuunnellen ja kunnioittaen.
Minun palkalla naisen ei edes tarvitsisi mennä ollenkaan töihin. Ja en tarkoita ettenkö itse osallistuisi noihin kotitöihin tai muuhun, mutta enemmistö jäisi naiselle. Ja jos nainen haluaa olla töissä on sekin ok, mutta harva mieskään tekee niin pitkää päivää kun minä. Nykyään moni näkee tämän asian niin että haluan itselleni taloudenhoitajan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinä haluat itsellesi taloudenhoitajan ja vakipillun. Suhteennehan ei olisi kovin syvällinen, koska olet aina töissä.

Naiset eivät kaipaa miestä päättämään omista asioistaan, vai haluaisitko ap itse jonkun sanelemaan, miten sinun kuuluu elää? Onko sinulla kykyä asettua puolisollesi suunnittelemaasi asemaan? Suostuisitko itse elämään niin?

Vierailija
2/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain niin paska diili älykkäälle naiselle, joka kykenee elättämään itsensä ja on tavoitteellinen.

Taloudellinen itsenäisyys on avain onneen ja harva haluaa siitä luopua. Kenenkään muuhun kuin itseensä ei kuitenkaan voi luottaa 100%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi syy on, että miehen elatukseen ja muuhun tukeen ei voi pitemmän päälle luottaa. Jos nainen esim. tekee sen rikoksen että lihoo tai, herra paratkoon, vanhenee, mitä takeita enäöä on miehen elatushaluista?

Ja muutenkin, kyllähän aikuinen ihminen tekee itse omaa elämäänsä koskevat päätökset. 

Vierailija
4/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ilmottautua, mutta valitettavasti olen jo suhteessa. En tuntisi itseäni naiseksi, jos tietyt asiat eivät menisi elämässäni tavalla miten kuvailit. Tietty jokainen saa puolestani olla millaisessa roolissa vaan suhteessaan, mutta itse koen näin. Ja olen saanut rutkasti kritiikkiä asiasta ja monesti minulta kysytään että onko tuo nyt ok, ja miten jaksat. Mutta olen onnellinen juuri näin. Sukupuoliroolit on hyvästä, tiettyyn pisteeseen asti.

Vierailija
5/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi ihan OK ainakin minulle. Valitettavasti siinä vaan saattaisi käydä niin, että mies löytääkin toisen, ja nainen saattaa jäädä puille paljaille. Olen itse sen verran vanhanaikainen, että jos olisi 100% varmuus suhteen kestävyydestä, suostuisin tuollaiseen oitis. Tällaista vaan ei oikeassa elämässä tapahdu.

Vierailija
6/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ilmottautua, mutta valitettavasti olen jo suhteessa. En tuntisi itseäni naiseksi, jos tietyt asiat eivät menisi elämässäni tavalla miten kuvailit. Tietty jokainen saa puolestani olla millaisessa roolissa vaan suhteessaan, mutta itse koen näin. Ja olen saanut rutkasti kritiikkiä asiasta ja monesti minulta kysytään että onko tuo nyt ok, ja miten jaksat. Mutta olen onnellinen juuri näin. Sukupuoliroolit on hyvästä, tiettyyn pisteeseen asti.

Ja tähän haluan vielä lisätä, että tienaan kuitenkin itse hyvin. En ole taloudellisesti miehestäni riippuvainen.

Vierailija
7/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka musta pitäis huolta jos en minä ite? Nukahitko kolkytluvulla ja nyt vasta heräsit? Oletpa karsee.

Vierailija
8/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tätä joskus. Sain miehen, jota jouduin sitten elättämäänkin kaikkien noiden kotijuttujen lisäksi. Nykyään viisastuneena en suosittelisi kenellekään, koska siinä on aika avuttomassa asemassa, jos jättää työuran tai jopa opiskelutkin välistä tähän "mies elättää" -malliin uskoen. Entä sitten, jos mies muuttaakin mielensä? Niinpä.

Vierailija
9/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä voisin ottaa tuollaisen miehen!

Ongelmaksi muodostunee sitten se, etten itse osaa kokata mitään yksivaiheista keittämistä tai paistamista kummempaa, tai edes nappia kiinni ommella. :D Mutta jos tuollaiselle miehelle kelpaisi nainen, joka kyllä osaa napauttaa astian- ja pyykinpesukoneen päälle, niin mikäpä siinä!

Vierailija
10/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin elää ihan hyvin noin, jos mies 100% varmasti ei jättäisi, pettäisi tai alkaisi kohdella huonosti. Koska sitten jäisi tyhjän päälle. On vaikeaa luottaa ihmisiin niin suurella varmuudella että ei varmasti niin kävisi.

Vierailija
11/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset (naiset) takertuko tuohon raha asiaan. Nainen saa tienata vaikka paremmin kun minä ja käydä töissä kuinka paljon lystää että pärjäisi taloudellisesti myös ilman minua. Nähkää kokonaisuus mistä puhun

Ap

Vierailija
12/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan juuri tuollaisen miehen. Naimisiin ja elättää mut.

Vierailija
13/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Japanissahan tuollaista perinteisempää perhe-/parisuhdemallia vielä esiintyy. Minulle kävisi, mikäli tehtäisiin täysin Japanin malliin; eli nainen hallitsee talon varoja vaikka mies onkin se joka käy töissä, ja antaa sitten miehelleen ”viikkorahaa” (etteivät rahat hupene esim. alkoholiin tai uhkapeleihin). :-)

Vierailija
14/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteesi on ihan hyvä Ap. Monelle naiselle tuo varmasti sopisikin mutta käytännön tasolla monikaan ei sellaiseen suhteeseen uskalla koska jos perheessä on yksi ansaitseva niin hän voi joutua työttömäksi, voi tulla tyytymättömäksi puolisoonsa, voi rakastua toiseen ja tulee avioero,  jää leskeksi eikä kerry omaa eläketurvaakaan, puolison eläketurva harvoin niin hyvä että sillä tulee sitten aikanaan kaksi hyvin toimeen. Sen lisäksi että pitää olla tosi isot tulot että sillä kykenee perheen elättämään. 

Vierailija
15/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset (naiset) takertuko tuohon raha asiaan. Nainen saa tienata vaikka paremmin kun minä ja käydä töissä kuinka paljon lystää että pärjäisi taloudellisesti myös ilman minua. Nähkää kokonaisuus mistä puhun

Ap

Aloituksessasi sanoit, että mies pääasiassa elättää,  siksi varmaan ajattelimme, että... no, mies pääasiassa elättää.

Eli sinusta yksi mahdollinen skenaario olisi se, että nainen käy töissä, ehkä enemmän kuin sinä, tienaa enemmän kuin sinä. Ja hän tekee kotityöt, sinä teet "fyysiset" työt (joita on kaupunkiasunnossa kerran kymmenessä vuodessa lampun ruuvaus kattoon), ja sinä sanelet kaikki tärkeät päätökset. 

Trollannet.

Vierailija
16/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään varsin perinteisen mallin mukaan, tosin kumpikaan ei käy enää töissä, minä ehkä vielä joskus. Olisi aika vaikea arvostaa miestä, joka painaa pitkää päivää, perhekeskeisyys on valttia. Niin ja mies ei ole perheen pää, yhdessä aikuisten kesken on aina tehty isot päätökset. Onnea etsintöihin.

Vierailija
17/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos jättäytyy toisen ihmisen varaan ilman omia säännöllisiä tuloja, saattaakin käydä köpelösti siinä vaiheessa kun toinen päättää, että eipä kiinnosta tämä järjestely enää ja tulee ero. Ja vaikka saisi avioerossakin osansa miehen omaisuudesta, niin aika iso osa saisi olla, että sillä lopun elämäänsä eläisi. Siinäpä sitä sitten olisi, ilman työtä ja tuloja ja kenties jo niin paljon kilometrejä mittarissa, ettei noita enää mistään saisikaan.

Vierailija
18/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia miehiä on? Ei ole 50 vuoteen tullut yhtään vastaan :) Kyllä varmasti ottajia olisi kun löytyisi näitä kultakimpaleita. Yleensä siinä käy just kuten edelliset kommentoi, eli mies jättää, pettää, ei elätäkään, juo ja nyrkkeilee, hylkää, valehtelee, odottaa täyshoitoa ja palvelua 24/7 jne.

Vierailija
19/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä haluat itsellesi taloudenhoitajan ja vakipillun. Suhteennehan ei olisi kovin syvällinen, koska olet aina töissä.

Naiset eivät kaipaa miestä päättämään omista asioistaan, vai haluaisitko ap itse jonkun sanelemaan, miten sinun kuuluu elää? Onko sinulla kykyä asettua puolisollesi suunnittelemaasi asemaan? Suostuisitko itse elämään niin?

Feministi

Vierailija
20/27 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Japanissahan tuollaista perinteisempää perhe-/parisuhdemallia vielä esiintyy. Minulle kävisi, mikäli tehtäisiin täysin Japanin malliin; eli nainen hallitsee talon varoja vaikka mies onkin se joka käy töissä, ja antaa sitten miehelleen ”viikkorahaa” (etteivät rahat hupene esim. alkoholiin tai uhkapeleihin). :-)

Eli sinulle on ok jos mies on isossa firmassa niin ryypätään pomon rahoilla useamman kerran viikossa ja sitten huorien tai karaoken kautta kotiin?