Mistä voisi johtua 6-v:n hengen haukkominen?
Lapsi oli viikko sitten flunssassa, siitä jäi outo hengen haukkominen. Hengitys ei vingu, vaan lapsi ihan lepotilassakin (ei nukkuessaan) haukkoo henkeään. Hän ei kuulemma saa tarpeeksi ilmaa, kun kysyin syytä outoon hengitykseen. Mitä tuo voisi olla ja pitäisikö käyttää lääkärillä? Muilla vastaavaa kokemusta?
Kommentit (11)
Kannattaa soittaa terveysneuvontapuhelimeen ja kysyä ihan ammattilaiselta. Täältä voi saada ihan vääränlaisia vastauksia. Soita ihmeessä.
http://www.0910023.fi/
Niin joo, jos olet noilta alueilta :/ Tosin tuskin ne nyt luuria korvaan lyö? Ohjaavat ehkä sitten soittamaan toiseen numeroon.
Siitepölyalergia, voi puhjeta ihan missä iässä tahansa.
Mulla itselläni ollut tuota jo yli vuoden. Olisipa vaan kiva tietää mistä johtuu.
Voisi olla myös tic-oire, joka nyt vain sattui ilmaantumaan flunssan jälkeen. Ne ovat tuon ikäisillä yleisiä.
Mulla on jatkuvasti tuota nyt kun olen raskaana. Maha painaa keuhkoja niin etten saa vedettyä tarpeeksi ilmaa ja tulee inhottava pakottava tunne haukkoa henkeä, jotta saa vedettyä sitä sisään tarpeeksi vähän kuin haukotellessa. Kävisin kuunteluttamassa tytön keuhkot siis, ettei ole joku jälkitauti, joka verottaa keuhkojen kapasiteetti.
Meillä lapsella tuo oli tic-oire. Hävisi sitten itsestään ajan kanssa.
6-vuotiashan on ihan siinä parhaimmassa iässä saadakseen tic-oireita, ei syytä huoleen.
Mitä noi tic-oireet oikeen on? Mistä ne johtuu? Itsestään menevät ohi? ap
No mutta tuo flunssa just taustalla, kannattais tarkistaa...
Mulla oli tollasta ekaluokkalla. Sitä ei tutkittu ja meni ohi itsestään. Muistan hyvin tunteen, tuntui ettei saa vedettyä happea tarpeeksi tai tarpeeksi syvälle. vieläkin mietin joskus mitä se oli. Kerro jos selviää.