Matkiva käly
Miten suhtautuisitte jos kälynne alkaisi hankkia kaikkea mitä teiltä löytyy? Kun käy kylässä niin katsoo hyvin tarkkaan sisustusta, laukkua ym ja parin kuukauden kuluttua ilmestyy samaa tuotetta tai vaikka kaksin kappalein. Miten toimia? Aikuisia kun ollaan, mutta ihmetyttäähän tuo kun kaikki tulee sen mukaan mitä kotonamme on.
Kommentit (11)
Minä ymmärrän ap:ta, aikuinen ihminen kopioimassa toisen sisustusta ja tyyliä on jotenkin kummallista, tulee vainoharhainen olo itselle. Kopioimisesta on myös aika mahdoton huomauttaa toiselle ja se matkiminen vie mulla ainakin sen jutun pois mun omista ideoista kokonaan.
Onko ne kopioidut jutut oikeasti jotain uniikkia ja omaperäistä vai sittenkin joku yleisempi uusi trendi, joka tarttunut mieleen useammasta paikasta?
Eiköhän ero ole siinä että kopioiko toista vähän joka jutussa ja toistuvasti vai inspiroituuko vaan sillon tällön jostain tietystä. On myös kaksi eri asiaa kopioida juttuja suoraan ja muokata saman tyylistä omaan käyttöön. Yleensä myös kai kysytään, että voinko minäkin laittaa tuollasen kotiin, jos rehellisesti innostutaan jostain toisen keksimästä.
Sekä kokonaisuus että pikkujuttuja, esim samanlaisia kodinkoneita, tauluja, värimaailmaa, sitten esim lasten juttuja ja esim koruja. Jos esim aloin keräämään jotain sarjaa pari kappaletta niin kun hetki kului, löytyi häneltä koko sarja. Toisaalta ihan sama, mutta toisaalta hassua kun appivanhemmat kehaisevat tämän oivalluksia, mitkä ilmestyy aina pari kk. tta meidän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 20:01"]toisaalta hassua kun appivanhemmat kehaisevat tämän oivalluksia, mitkä ilmestyy aina pari kk. tta meidän jälkeen.
[/quote]
Ehkä sinun pitää kutsua ne appivanhemmat useammin kylään ja aina esitellä, mitä olet ostanut tai miten sisustanut, niin ne huomaavat, että ideat olivat teillä ensin.
Eli perimmäinen syy ärtymiseesi on se, että appivanhemmat eivät kehu sinun hienoja ja ainutlaatuisia laukkuostoksiasi vaan sen kälyn? Lakkaa pyytämästä kylään, ettei voi kopioida ja saat jatkossa kaikki kehut itsellesi.
Mun käly on kuin sinä. Olettaa, että kaikki matkivat häntä, vaikka kukaan ei ole niin materian perään kuin hän!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:00"]
Mun käly on kuin sinä. Olettaa, että kaikki matkivat häntä, vaikka kukaan ei ole niin materian perään kuin hän!
[/quote]
Mula on samanlainen käly. Kuvittelee pikkuisen liikoja itsestään. Kaikki muka matkivat, kadehtivat omaisuutta, on muka aina seurueen keskipiste. Oikeastaan aiheuttaa huomiontarpeellaan kiusallisia tilanteita.
Anna kun arvaan: Sun kotona on kaikki valkoista tai beigeä ja kaikki astiat ovat jotain Iittalan suosikkisarjoja? News flash! Sä itse kopioit noin miljoonaa suomalaista.
ota asia kohteliaisuutena. Jos ette kuitenkaan joka päivä kälyn kanssa näe, mitä väliä sillä on että hänellä on samanlainen laukku. Tuskin sullakaan uniikki on.
Mieti blogeja ja kuinka paljon ihmiset niistä kopio. Ihan uusi tapako kopioiminen on ?