Paljon maksaa parvekkeen oveen uusi lasi?
Siis lasi ja asennus?
Lapselta lensi pallo oveen. Onneksi ei käynyt kellekään mitään.
Kommentit (11)
Riippuu täysin ovesta ja lasista. Luulisin, että siinä 300 euron hujakoilla aletaan neuvottelemaan ja siitä ylöspäin. Voin kysyä mieheltä, kun se tulee kotiin, se myy ovia ja ikkunoita.
Ikäviä ylimääräisiä rahareikiä, yritin googlaillakin mutta en oikein löytänyt mitään infoa.
Muakin kiinnostaa...on tuossa sisäpuolen oven lasissa iso halkeama niin pitää tuo lasi vaihtaa ainakin ennenku muuttaa täältä pois (vuokra-asunto). Tuommosen 1mx2m lasin tartteis siihen.
No johtuu varmaan siitä, että nuo lasit ja asennukset on yleensä tarjouskauppaa. Ei ole mitään listahintaa, millä niitä myytäisiin kaupan hyllyltä. Yhden yksittäisen lasin ostaminen ja asentaminen tulee yleensä suhteessa kalliiksi, koska ensin tulee joku mittaamaan sen aukon, johon lasi tulee ja sitten tulee erikseen joku asentaja sitä asentamaan. Yleensä lasien vaihdot tehdään isompana urakkana, tulee kustannuksia, kun yksi äijä käy yhden lasin vaihtamassa yhdessä kohteessa.
Mutta kysyn mieheltä, kun se ilmestyy. On just jossain mittaamassa niitä lasiaukkoja. :)
Vieläkö olette lasinvaihtajat kuulolla?
Mies sanoi, että ulko-oveen se lasi asennuksineen maksanee n. 200 euroa, hiukan enemmänkin voi maksaa, riippuu lasista. Jos sen siis pystyy vaihtamaan. Jos se on sellainen ovi, jossa on lasi ylhäältä alas asti, niin sitä ei ehkä pysty korvaamaan sitä lasia pelkästään vaan täytyy ostaa kokonaan uusi ovi. Se maksaa n. 500 euroa asennuksineen.
Jos on kyse sisäovesta ja sen lasista, niin pelkkä lasi ei sellaiseen kai maksa satastakaan. Mitä sitten tulee työlle arvoa, osaako itse vaihtaa, niin siitä riippuu sitten loppuhinta. Ammattimies ottaa äkkiä satasen kotikäynnistä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:03"]
Mies sanoi, että ulko-oveen se lasi asennuksineen maksanee n. 200 euroa, hiukan enemmänkin voi maksaa, riippuu lasista. Jos sen siis pystyy vaihtamaan. Jos se on sellainen ovi, jossa on lasi ylhäältä alas asti, niin sitä ei ehkä pysty korvaamaan sitä lasia pelkästään vaan täytyy ostaa kokonaan uusi ovi. Se maksaa n. 500 euroa asennuksineen.
Jos on kyse sisäovesta ja sen lasista, niin pelkkä lasi ei sellaiseen kai maksa satastakaan. Mitä sitten tulee työlle arvoa, osaako itse vaihtaa, niin siitä riippuu sitten loppuhinta. Ammattimies ottaa äkkiä satasen kotikäynnistä.
[/quote]
Hei ja kiitos tiedosta! Minä tosiaan se jolla sisäoven lasi kaipaa vaihtoa... Itse en uskalla vaihtohommiin ryhtyä kun kuitenkin jotain mokaisin, joten ammattilainen se on palkattava. :) Tuleehan tuostakin opiskelijan kukkaroon melko iso lovi mutta ei niin suuri kuin pelkäsin alunperin. Pitää hoitaa sitten heinäkuussa kun on saanut kesäkuun palkan kesätöistä niin on paremmin varaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:25"]
[/quote]
Hei ja kiitos tiedosta! Minä tosiaan se jolla sisäoven lasi kaipaa vaihtoa... Itse en uskalla vaihtohommiin ryhtyä kun kuitenkin jotain mokaisin, joten ammattilainen se on palkattava. :) Tuleehan tuostakin opiskelijan kukkaroon melko iso lovi mutta ei niin suuri kuin pelkäsin alunperin. Pitää hoitaa sitten heinäkuussa kun on saanut kesäkuun palkan kesätöistä niin on paremmin varaa.
[/quote]
Mites vakuutukset
Kiitos sulle! Täytyypä huomenna alkaa soittelemaan lasiliikkeisiin, hyvä että vähän tietää mihin varautuu..
Vakuutusta ei olla vielä ehditty hankkimaan. Nyt täytyy sekin asia laittaa vireille.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote]
Juu. Kysele vaikka ammattikoulusta, tulisiko joku tekemään sen sulle oppilastyönä vähän halvemmalla!
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 21:53"]
Kiitos sulle! Täytyypä huomenna alkaa soittelemaan lasiliikkeisiin, hyvä että vähän tietää mihin varautuu..
Vakuutusta ei olla vielä ehditty hankkimaan. Nyt täytyy sekin asia laittaa vireille.
[/quote]
Sitä ulko-oven lasia voi kysellä suoraan sellaisista firmoista, jotka muutenkin valmistaa ikkunoita ja ovia. Eli ihan pelkästään lasia myyvästä liikkeestä sitä ei välttämättä saa. vaan joku Tiivi, Alavuden ikkunat, tms. ikkunafirma voi auttaa.
217 €