Nainen, miksi pistät autossa radion hiljaiselle/pois päältä kun yrität parkkeerata?
Olen törmännyt moneen kertaan tähän ilmiöön eri naisten kyydissä. Esimerkiksi juuri jokin hieman vaikeampi (naiselle) taskuparkki, niin 9/10 naisesta pistää radiota hiljemmälle tai kokonaan pois päältä? Mikä hiton tarkoitus sillä on?😂
Kommentit (29)
otan musiikin pois myös liikenteessä, jos on kovin stressaava tilanne. Täytyy kuulla äänet joka suunnasta. Kyllähän sen autonkin äänet peilaantuu esimerkiksi viereisistä autoista joten voi ikäänkuin kuulla niiden sijainnit.
Helpompi keskittyä. Pitäisikö tämän nyt olla jotenkin noloa? Tekeekö tämä minusta jotenkin huonon kuskin? Tehköön vaan. Minulle tärkeintä on, että saan auton parkkiin kolhimatta itseäni tai muita.
En osaa sanoa, teenkö noin hankalassa paikassa, kun välttelen semmoisia parkkeja (ajan vähän). Mutta joka tapauksessa auto on mulla vanha ja rengasmelu yms kuuluu sisälle, joten säädän radiota ajonopeuden mukaan, eli hitaasti ajaessa, kuten parkkipaikalla, pienemmälle.
Kerran olin niin kauheassa lumimyrskyssä, että laitoin radion pois, kun piti keskittyä vain ajamiseen ja näkemiseen, tuulilasikin jäätyi osittain. Mutta se oli hirveä keli, lennot meni sekaisin ja moni pysähtyi Turun moottoritien tunneleihin putsaamaan lasejaan yms.
Mulla auto tekee ton ihan ite ja on muuten ärsyttävä ominaisuus
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut useita miehiä, jotka lopettavat purkanjauhamisen, kävelemisen tms kun heiltä kysyy jotain. Vastaus on usein luokkaa "Ai mä vai?" Multitaskaamisen vaikeus :D
Ei minulla ainakaan ole ku 1 ydin joka alkaa käymään 100% prosessoidessaan kysymystä. Ehkä muilla on useempia säikeitä ja ytimiä.
Minusta se on ihan järkevää. Itsekin kuuntelen musiikkia joskus kovaakin, mutta kun parkkeeraan ahtaaseen paikkaan tai vilkkaalla alueella peruuttaen, haluan tosiaan kuulla mitä autoni ympärillä tapahtuu - kovin älykästä ei ole arvostella, mikäli joillakin on kaikki aistit käytössä autoillessaan.
Joskus peruuttaessa joku keksiikin nopeasti pujahtaa autojen välistä, joten siksipä kuulostelen peruutustutkan lisäksi ihmisten ääniä koslan ympärillä.
Mihinkään naisten parkkeeraustaitoihin - öhö öhö - tämä toiminto ei suoranaisesti liity.
Minä sammutan musiikin siksi, jotta kuulen milloin alkaa pelti rohisemaan niin osaan himmailla vauhtia ja ottaa uutta yritystä. Kovalla popituksella kuulen kolaukset vasta kun pelti on jo kunnolla rutussa ja pahimmassa tapauksessa omassakin autossa jo jotain vekkiä.
Lisäksi kuulee ympäristön ääniä, elikkä jos katsoo taakse niin kuulee nanosekunnissa jos edestäpäin onkin tulossa mopedi tai pyöräiliä soittaa kilikelloa, ehdin jo aloittamaan jarrutuksen ennen kuin ehdin kääntämään pääni.
Mitä se kertoo minusta, kun olen mies, ja teen noin? Auttaa keskittymään.