Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähteeköhän loputkin hiukset päästä jos ottaa pidennykset?

Vierailija
14.05.2013 |

Mulla on ollut jo pidempään ongelmana ohuet hiukset ja se että ne vielä rasvoituukin tosi nopeasti. Jos haluaa näyttää vähänkään siistiltä ja "puhtaalta" niin hiusten laittamiseen saa menemään paljon aikaa sekä rahaa! Käyn kampaajalla vaalentamassa juurikasvun reilun parin kuukauden välein. Vaikka vaalennusta ei ole paljoa, (mulla on vaaleat hiukset muutenkin) niin se vaan auttaa näihin ongelmiin aina vähäksi aikaa. Joskus otan kiharat ja sitten pystyn olemaan pari päivää pesemättä hiuksia ja laittaminenkin on vähän helpompaa kun ei näytä niin kaljulta...

Mutta nyt olen alkanut miettimään että mitä jos ottaisin vain sen verran jatkoja hiuksiini että saisin ne aavistuksenkin paksummiksi. Näin helpottuisi tämä "kaljuna" oleminen. Lopettaisin värjäilyn enkä kiharoillakaan rasittaisi hiusta. Jatkot laittaisi kunnon ammattilainen ja ne laitettaisiin sellaisilla teipeillä? kiinni jos oikein ymmärsin. Hiukset pitäisi käydä huoltamassa noin 3-4 kuukauden välein. Näin kampaaja sanoi kun tietää että hiukseni kasvavat melko hitaasti ja tuntee muutenkin hiuslaatuni. Rahaa tähän lystiin tietenkin saisi menemään. Ja mitä sitten kun jatkot otetaan pois eikä uusia enää laiteta. Olenko siinä vaiheessa sitten oikeasti kalju??? Hiuksia lähtee muutenkin paljon, joten mietityttää että mitä sitten tulevaisuudessa..

Mikä rasittaa eniten hiusta? Jatkuva vaalentaminen? Vaiko kiharat? Vaiko sittenkin kaikista eniten jatkojen ottaminen? Kiitos jos vastaat jotain tästä aiheesta :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin teippihiukset repi oikeita hiuksia pois, puolet teipistä oli irti, hiusten kera. Mitäs jos värjäisit tummemmaksi ja laitat kiharoita?

Vierailija
2/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_alopecia

Kyllä se pysyvä hiustenlähtö on riski. Olen kuullut surullisia tarinoita miten päänahassa on pidennysten jäljiltä kaljuja läikkiä joihin ei enää koskaan kasva hiusta. Itselle tulee tosi epämukava ole jos nuttura laitetaan liian tiukalle.

Suosittelen polkkapituista, lennokasta tukkamallia jonka saa hyvillä muotoilutuotteilla laitettua jotenkin muuten kuin piikkisuoraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan ohuet hiukset, ja olen aiemmin aina ottanut niihin pidennykset, jos olen halunnut pitää ne pitkinä - ovat muuten näyttäneet niin ohuilta.

Nyt olen avioeron jälkeen aika tiukassa taloudellisessa tilanteessa ja päätin lopettaa kampaajalla käymisen ja katsoa, mitä hiuksille tapahtuu, jos vaan annan niiden kasvaa enkä ota niihin mitään käsittelyjä. Yllätys on ollut melkoinen, kun tukka onkin paljon paksumpi ja paremman näköinen nyt. Siirryin myös käyttämään sulfaatitonta pesuainetta, ja pikkuhiljaa rasvoittuminen on vähentynyt, ja pesen tukan vain 2-3 kertaa viikossa riippuen siitä, paljonko urheilen. Mulla on nyt ihana luomutukka, jossa oma väri ja joka asettuu nätisti loiville luonnonkiharoille. Ei enää kuivia latvoja jne. Suosittelen kaikille luomutukkaa!

n40

Vierailija
4/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä hiuksia voi lähteä paljonkin jos ne pidennykset otat...

Mutta voithan sinä ottaa vaikka blondauksia ja permanentteja jos sun hiukset kestää. Se on tosi yksilöllistä mitä kestää. Minä nykyisin värjään harmaat peittoon kerran kuussa ja sen lisäksi otan kerran puolessa vuodessa permanentin eikä  hiukset näytä juurikaan kärsineiltä. Jollain toisella taas jo pelkkä väri tai pelkkä permis räjäyttää tukan homssuisen kuivaksi.

Olethan muuten kokeillut erilaisia hiuspuutereita ja tuuheustuotteita? Minusta paras on Bit Sexy Hairin "Backcomb in a Bottle", sillä saa tyveen suihkuttamalla oikeasti tosi runsaan näköiset hiukset ohuestakin. Sitten myös Viviscal volyymikuitu, jos sen laiton jälkeen oikein hankaa hiusjuuriin huolella, antaa todella paljon volyymiä ja vähän estää rasvoittumistakin.

Vierailija
5/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidennyksistä voi ohentua omat hiukset, siis pysyvästi ainakaan. Hetkellisesti voi ohentua kun omia lähtee teippien mukana, mutta kasvaa toki uudestaan. Minulla ollut pudennykset 10-vuotta eikä ole ohentunut puhumattakaan kaljuista läiskistä.

Vierailija
6/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teipit ollet nyt puoli vuotta. Uusittu 6 viikon välein. Oma tukka hieman PAKSUUNTUNUT tuona aikana. En kyllä osaisi enää oman luirutukan kanssa olla...

Vierailija
7/7 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän se sitten johtuu että toisilta lähtee hirveät määrät hiuksia ja saattaa tosiaan kaljuuntumistakin tulla pidennyksien takia? Oma kampaajani on tosin vakuuttanut että sellaista ei voi tapahtua jos ne on oikein laitettu ja hiuksista on pidetty huolta. Tiedä sitten ketä uskoa?!