Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoa rahattomuudesta

Vierailija
14.05.2013 |

Mä en jaksa. Olo on lähinnä epätoivoinen. Rahat on niin tiukilla. Maksut erääntyy, osa on jo ulosotossa, osa perinnässä. Ei vain ole mistä ottaa niiden maksuun rahaa. Lapsille pitäisi saada juhlamekot ja kengät tuleviin koulujuhliin ja muihin kesämenoihin, pitäisi olla luokkaretkirahaa, kampaajalle varata aikaa sekä hankkia kaikki tarpeellinen kesävaatetus lapsille yms... Minua hävettää se, että ollaan niin tiukilla rahan kanssa. Ystävät pyytävät yhteisille kahvila/ostosreissuille. Täytyy keksiä jotain muuta "menoa", kun ei kehtaa sanoa ettei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa siihen kahvikupilliseen kodin ulkopuolella. Kaikki menot pitää ajoittaa siihen hetkeen kun sitä rahaa tietää olevan tulossa. Lähikaupunkiin meno, vaatehankinnat, syntymäpäivien vietot yms... ei voi vain mennä silloin kun se ajallisesti onnistuisi.

Olen koittanut sinnitellä sillä ajatuksella, että meitä tiukilla olevia on muitakin ja pääosin kaikki muut asiat ovat kunnossa. Oma terveys kohtalaisen ok, mies voi hyvin, lapset ovat terveet, oma kaunis koti löytyy, olen kekseliäs ja ihan taitava taikomaan halvallakin niin sisustusta kuin tarjottavaa pöytään. Silti taustalla on koko ajan se pelko, että rahat vain loppuvat ennen seuraava pientä tuloa.

Pelkään, että meidän on luovuttava talosta... Toisaalta haluaisin muuttaa jonnekin kauas täältä. Myydä talo ja aloittaa alusta velattomana. Paeta ihmisiä jotka saattavat tietää sen, että perintäkirjeitä on kopsahdellut meidänkin laatikkoon. Muutto vain ei ole kenenkään muun toive. Minun pitää myös olla lähellä vanhoja vanhempiani. Heitä täytyy hoitaa.

Ei vaan jaksa!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä, että teillä on todellakin liikaa velkaa/tuloihin nähden. Kyllä se talon myyminen taitaa olla hyvä ratkaisu. Eihän se mukavaa ole, jos olette sen itse vielä tehneet. Mutta silloin kun talous on niin tiukilla, ettei ole varaa edes kahvikupilliseen ja perintäkirjeitä putoaa luukusta jatkuvasti...se vie ilon elämästä ihan täysin. Ei se mikään häpeä ole, muuttaa vähän edullisempaan asuntoon ja saada talous kuntoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme