Gofatgo -kokemuksia? Mulla paino nousee, apua!
Otsikossahan se jo tulikin, oon ollut puolitoista vkoa gofatgo:n ohjeilla ja mun paino nousee. En vaan ymmärrä! Kaikki hehkuttaa miten tällä lähtee kilot samantien karisemaan, mutta ei ilmeisesti mulla. Teen vähintään joka toinen päivä aerobista (tanssin) tai lihastreeniä (jutan kotitreeni tai kahvakuula). Painoa nyt 79,3kg (lähtöpaino 78kg) Pituus 170cm.
Kaikki vinkit/kokemukset otetaan kiitollisena vastaan! Alkaa turhauttamaan.
Kommentit (9)
En kyllä ajatellut, että viikossa 10kg lähtis, mutta jos nyt edes 200g, eikä niin että painoa tulee lisää. Monet ovat hehkuttaneet, että paino lähtee nopeasti alaspäin tällä ruokavaliolla. (vaikkakin nesteitä).
Jos olet rekisteröitynyt niin mikset kysy sieltä. Sinnehän voi varmaan laittaa viestiä niinkin ettei muut näe kysymystäsi.
Älä säikähdä alun painonnousua, vaikka vähän erikoiseltahan se kuulostaa... Oletko muistanut juoda riittävästi? Oletko totellut dieetin ohjeita sanantarkasti, ettei esim. kanakastikkeeseen ole lipsahtanut kermapurkillista tai vastaavaa? Paremmin tässä varmaan osaisin antaa neuvoja, jos tietäisin noin grammalleen mitä olet syönyt ja milloin.
Yleisestihän kannattaa muistaa se klassisista klassisin painonpudotuksen perussääntö: syö vähemmän mitä kulutat. Iänikuinen ja kulunut lause, joka pätee. Tarkkaile myös huolellisesti esimerkiksi vatsan, käsien ja reisien ympärysmittoja, mitäpä jos sinun läskisi sulavat, mutta tilalle tulee lihasta? Paino saattaa tuolloin pysyä samassa tai hivenen nousta. Samoin treenatessa saattaa kertyä nesteitä kehoon, joten sekin saattaa väliaikaisesti nostaa painoa.
Tärkeintähän painonpudotuksessa ei ole päivittäinen tai edes viikottainen kilomäärä. Kannattaa ottaa esimerkiksi ylös oma lähtöpaino, punnita itsensä maksimissaan kerran viikossa ja kerran kuussa laskea koko kuun keskiarvo. Näin tulos on hieman todenmukaisempi, sillä naisilla saattaa kuukautiskierto esimerkiksi aiheuttaa painonnousua. Pitkällä aikavälillä mitatut tulokset ja niiden keskiarvo on se, mikä kertoo paremmin omasta edistymisestä.
Äläkä huoli, jos noudatat dieettiä juuri kuten on neuvottu ja liikut riittävästi, alkaa tulokset näkyä loppukuusta. Ei ensimmäisellä viikolla välttämättä kamalasti lähde. :)
Lihasharjoittelu kerää nestettä elimistöön tilapäisesti. Lisäksi tiettyyn aikaan kuukaudesta mulla ainakin saattaa pompsahtaa 2kg paino ylöspäin. Eli malttia vielä, katsopas mikä on tilanne ensi viikolla :)
Kiitos 5 ja 6 tsemppaavista vastauksista! Jatkan vaan sinnikkäästi ja toivon että tuloksia tulee! Pistän vaikka parin vkon päästä tänne viestiä :)
Nyt aamutreeniin!
Siinähän on aika paljon proteiinia siinä dieetissä, mulla ainakin alkaa elimistö tökkiä niin isolla määrällä rahkaa. Eli kuulostele itseäsi, sopivatko kaikki ruoka-aineet sinulle. Kaikki eivät myöskään ole tottuneet sulattamaan 200 g lihaa päivittäin.
Punnitsetko kaiken ja noudatatko ohjeita kirjaimellisesti?
Minäkin lähdin mukaan tuohon pari vuotta sitten mutta rupesi epäilyttämään heti kun näin ruokalistan. En tiedä millainen on nykyään mutta silloin ainakin sisälsi enemmän hiilareita kuin normaali ruokavalioni... Ja tarkoituksena karistaa vain alle 10 kg, enkä normaalistikaan syö järjettömiä määriä, joten painoni ei liikkunut tuolla mihinkään.
Sen sijaan vähähiilarisella olen saanut helposti karistettua nyt sen mitä halusinkin, makeanhimo ja kaikki ylimääräinen himo ruokia kohtaan lähtee tuolla vähähiilarisella nopeasti niin laihtuminen on tosi helppoa vaikka syön mielestäni tosi paljon kalorimäärällisesti kun en rajoita mitenkään esim. rasvan käyttöä... Kaikille ei sovi sama, itselläni ainakin tuo hiilihydraattisietokyky oli ihan nollissa aiemmin ja aineenvaihdunta tosi hidas. Nyt se on nopeutunut ja voin syödä hiilareitakin jo "normaalisti" ilman että lihon, tosin käytän niitä normaalistikin kai aika vähän kun harvemmin syön leipää, riisiä, pastaa tms.
Uskoitko, että olisit viikossa laihtunut 10kg? Jos ei ala kuukaudessa kilot karisemaan, niin jotakin sinä teet väärin. Ei se laihduttaminen vaikeaa ole.