Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karvatupen tulehdus - lääkäriin vai ei?

Vierailija
13.05.2013 |

Elikkäs minulla on TODELLA kivulias karvatupen tulehdus nivusissa, paiseena. Ollut muutaman kerran aiemminkin lähivuosina, silloin puhjennut aina itsestään.

Tässä kärvistellessä olen miettinyt, soittaisiko huomenna terveyskeskukseen. Lueskelin, että jotkin antibiootit voisivat olla avuksi. Toisaalta olen äitiyslomalla kotona (juuri jäänyt, ei vielä vauvaa), joten voisin myös "odotella" vaivan ohimenoa. Terveyskeskus täälläpäin on niin valtava härdelli:

1. Soita aamulla ensimmäisten joukossa tk:seen. Eivät ehdi vastata, käskevät jättää viestin vastaajaan, jotta soittavat takaisin.

2. Soittavat 10-12 välillä. Saat ajan hoitajalle.

3. Menet 12-14 hoitajalle. Jos tarvitsee lääkärille, joko myöhemmin samana päivänä (ei olisi enää kyytiä pois, matkaa lähes 10km) tai seuraavalle päivälle.

4. Saisi ne antibiootit?

Onko kaiken vaivan arvoista, vai irvistelisinkö vielä kotona pari päivää ja levittäisin jotain voidetta (bebanten tmv) ja toivoisin, että menee ohi itsestään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle voi myös mennä.

Tai puhkaise se paise, ja levitä Pantysonia tai muuta antiseptistä voidetta, myös vanha kunnon Basimyciin tms käy.

Vierailija
2/3 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise pitää puhkaista ja lisäksi tarvitset antibiootin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puhkonut noita itse ja puristellut kuten finnejä. Kunhan sieltä saa sen karvapalleron pois, paranee kyllä. Laita tosiaan vaikka jotain apteekista saatavaa antiseptista voidetta päälle. Pese kädet ja ihoalue hyvin ennenkuin alat hommaan. Ja istu alas, tekee nimittäin kipeää.