Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsyn ekstrovertin mieheni kanssa

Vierailija
11.07.2020 |

Itse olen introvertti, joka viihtyy rauhassa eikä kaipaa kovin paljon sosiaalista happeninkia. Minulla on useita ystäviä ja sosiaalisia menoja joka viikko useita, myös lomalla. Niiden vastapainoksi arvostan hiljaisuutta ja omaa rauhaa. Kun meillä on harvoin aikaa olla aivan vain omalla perheellä, en kaipaa vieraita vaan nautin rauhasta. Mies haluaa kutsua vieraita, kun on pitkästä aikaa tyhjä päivä kalenterissa. Hän myös haluaisi pyytää lomareissuille mukaan muita perheitä tai pariskuntia, kun taas minulle ne ovat latautumisen hetkiä, jolloin ei tarvitse seurustella ja sovitella aikatauluja ja jolloin voi keskittyä omaan puolisoon ja omiin lapsiin. Koen riittämättömyyttä, kun mies ei tunnu viihtyvän vain minun ja lasten seurassa vaan haluaa ympärille ihmisiä ja hälinää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä on tuollainen. Hän vaan pitää siitä, että on ihmisiä ja hälinää ympärillä. En kuitenkaan koskaan ajatellut, että olin riittämätön hänelle. Hän on nyt vaan on tuollainen eikä olisi missään nimessä halunnut erota. Tosin tästä opin, etten toista kertaa ekstrovertin kanssa ala yhteen van kyllä se introvertin pitää olla. 

Vierailija
22/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rauhallinen koti-ihminen ja nautin kun mieheni on touhukas ja aktiivinen. Hänkin sanonut nauttivansa yhteisestä rauhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä introverttimiehiä on mutta ongelma on se että vain ekstrovertit miehet uskaltaa tehdä aloitteet ja heitä kiehtoo usein inrtovertit naiset. Ekstrovertit naiset uskaltaa iskeä itsekkin ja he iskee introvertit miehet. Niinpä ekstrovertit ei pariudu keskenään eikä introvertit keskenään vaikka se voisi olla kaikista paras vaihtoehto yhteiselon kannalta.

Eksttovertit naiset uskaltaa iskeä itsekin? Heh, olen introvertti nainen ja aina tehnyt aloitteen miesten suuntaan.

Introverttiudella ja uskalluksella lähteä pokaamaan naista/miestä ei ole mitään yhteyttä! Introverttius ei tarkoita etteikö uskaltaisi jotain vaan sitä miten lataa ns omat akut. Introvertti ei ole myöskään automaattisesti hiljainen tai ujo - ne ovat ihan täysin eri asioita eikä tulisi sotkea tähän ollenkaan.

Introvertti toki voi olla myös ujo, aivan kuten ekstroverttikin.

Vierailija
24/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelkaa. Tärkeää on muistaa ja puhua siten, ettei kummanakan tavassa ole itsessäään mitään vikaa. Olette vain erilaisia. Kyllä miehen pitää ymmärtää tarve rauhoittua perheenkin kesken.

Eli puhukaa. Ei syyttelyä, vaan rauhallista puhetta ja pohdintaa asiasta ja sitä kautta ratkaisujen löytämistä.

Vierailija
25/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika off topic mutta pitäis tehdä joku introverttien deitti app jonne ei sais ekstrot tulla sekoilemaan ollenkaan.

Vierailija
26/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla hänen kanssaan naimisissa? Tuo olisi aivan kauheaa.

Vierailija
27/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kompromissihan tuohon on löydettävä. Joskus voisit miehen mieliksi tehdä niitä kaverilomia ym, mutta miehen pitää myös ymmärtää sinun akkujen latauksen tarpeesi. Toivottavasti keskustelet asiasta miehesi kanssa ja kerrot että sosiaalinen seura oikeasti vie energiaa eikä tuo sitä kuten hänen tapauksessaan, jos on fiksu mies hänen pitäisi ymmärtää tämä.

Pitäisi joo, mutta onko tuollaisessakaan suhteessa mitään mieltä, että tehtiin sitten niin tai näin niin jommallakummalla on kurjaa ja raskasta. Se rauha ja hiljaisuus kun on sille sun miehelle ihan yhtä raskasta kuin mitä sulle on seura ja hälinä, niin kyllä tuosta on melko hankalaa (ja varsinkin turhaa) yrittää jotain kompromissiratkaisua rakentaa. Se tietty voisi toimia, että vietätte lomat pääosin erillään mutta ei sekään nyt kovin järkevältä kuulosta.

Liian erilaisia ihmisiä ei vaan ole luotu elämään pidemmän päälle yhdessä eikä yhteen edes kannata mennä sellaisen ihmisen kanssa joka on itselle noin täydellisen epäsopiva.

No kyllä se ekstroverttikin viihtyy omankin perheen seurassa jos asenne on oikea, vaikka olisi kuinka seurallinen. AP:n tapauksesta tuli kuitenkin sellainen kuva, että sitä seurallista puuhaa on kummallakin joka tapauksessa jo aika paljon.

Miehellä sitä seuraelämää voi olla toki enemmän kun on seurallisempi, mutta koko perheen ei tarvi aina olla silti menossa tai vieraita kotona/matkoilla.

Kyllä tähänkin löytyy ratkaisut, jos molemmat vaan haluaa sellaisen löytää.

Ja ei ole yhtä raskasta ekstrovertille olla joskus oman perhee kesken kuin introvertille aina menossa tai veiraita.

Vierailija
28/28 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ-SE-SIKA-LOL...