pääsin opiskelemaan luokanopettajaksi!!! Opettajat, vinkit kehiin!
Mitkä ovat parhaat neuvosi tuoreelle opiskelijalle ja tulevalle opettajalle?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Hän on hyvä ja toimittaa keittiöön lääkärintodistuksen yyberhankalasta ruokavaliosta. Ainakin meidän kaupungissa erityisruokavaliota varten tulee olla todistus, ei riitä oma ilmoitus omien mielihalujen mukaan. Luokanopettajat syövät oppilaiden kanssa, koska jo ruokailu on oppimistilanne, joten totuttaudu pikkuhiljalleen siihen kouluruoan "epäterveellisyyteen"
Tälleenkö opettajainhuoneessa puhutelaan tosia: "hän on hyvä ja..."?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti ihmetyttää kuka haluaa nykypäivänä enää opettajaksi täysin sekopäisiä lapsia paimentamaan. Jo omana aikana koulut oli helvettiäkin kauheampia paikkoja. Onnea vaan valitsemallanne uralla.
Olen ollut sijaisena. Ei ne koulut nyt niin kamalia ole.
Sijainen napsiikin rusinat pullasta. Tosityötä sijainen ei näe. Usein ope tekee hyvin selkeät ja yksityiskohtaiset ohjeet sijaiselle ( jää suunnittelu pois), kodin ja koukun välistä yhteistyötä sijainen ei tee, oppilashuoltoon sijainen ei puutu, arviointi on täysin oman open vastuulla, kokonaisuuksien hahmotus myös, kokoukset ja erilaiset tiimit ei koske sijaista. Sijainen ei näe oikeaa työtä kuin pienen häivähdyksen.
Haist huilu. Olen tehnyt koko lukuvuoden sijaisuuksia monta. Tein kaiken suunnittelusta arviointiin ilman mitään ohjeita ja apuja. Ainoa ero vaan, etten saanut kesältä palkkaa.
Ja haistattelee... opetellaanpa vähän tätä etikettiä jos teillä siellä koulussa ei ole käyty läpi.
Haist huilu. Olen tehnyt koko lukuvuoden sijaisuuksia monta. Tein kaiken suunnittelusta arviointiin ilman mitään ohjeita ja apuja. Ainoa ero vaan, etten saanut kesältä palkkaa.