Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparivaatteilla häihin?

Vierailija
13.05.2013 |

Onko noloa mennä lähisukulaisen häihin kirpparilta ostetulla mekolla? Löysin kirpparilta 5 eurolla tosi nätin mekon, mutta pitääkö lähisukulaisen häihin mennä vaan uusilla vaatteilla? Tiedän, tyhmä kysymys, mutta ahdistaa kun koko perhe on ostanut jotkut monen sadan euron koltut ja sitten mä tuun jossain kirpparivaatteessa? Mekko näyttää hyvältä päälläni, eikös se ole pääasia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee asun kunnosta. Jos on uudenveroinen niin miksei! Mut jos on kulahtanut niin ei todellakaan :D

Vierailija
2/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hyväkuntoinen eikä kulahtanut :) Voisin laittaa kuvankin, mutta en taida kehdata. Ehkä rohkenen myöhemmin... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:40"]

Onko noloa mennä lähisukulaisen häihin kirpparilta ostetulla mekolla? Löysin kirpparilta 5 eurolla tosi nätin mekon, mutta pitääkö lähisukulaisen häihin mennä vaan uusilla vaatteilla? Tiedän, tyhmä kysymys, mutta ahdistaa kun koko perhe on ostanut jotkut monen sadan euron koltut ja sitten mä tuun jossain kirpparivaatteessa? Mekko näyttää hyvältä päälläni, eikös se ole pääasia?

[/quote]

heh, minä olen käynyt monet juhlat kirpparilta ostetuissa releissä ja olen usein ollut parhaiten pukeutuneesta päästä, vaikka juhlaväki on koostunut vauraista ja menestyvistä moniosaajista.

Vierailija
4/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene ihmeessä jos se on pukukoodin mukainen ja siisti. 

Vierailija
5/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka sitä kirppismekoksi arvaa jos et varta vasten kerro?

Vierailija
6/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta olen itsekin löytänyt jopa käyttämättömiä vaatteita (esim yhden jakkupuvun), jonka joku oli ilm. ostanut pikaistuksissaan ja sitten ei ehkä ollutkaan hyvä tai sitten oli lihonut nopeaan tahtiin ulos vaatteesta. Näitä aina joskus löytää. Toisen virheostos voi jollekin olla sitten se sopiva.

Vierailija
7/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvin voi laittaa, jos mekko tosiaan on hyväkuntoinen. Itsekin olen lähiaikoina menossa häihin vieraaksi (ei tosin lähisukulaisen) ja olen laittamassa vuosia sitten ostettua mekkoa päälle. Käyttökertoja tosin ei ole tainnut olla kuin joku 3-4, jos sitäkään. Asusteetkin on vanhat ei tosin saman asun kanssa käytetyt. Ainoa minkä ostin uutena on jakku, kun sopivaa ei löytynyt kotoa.

Vierailija
8/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva?

Vierailija
9/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niinkuin itse totesit: Tyhmä kysymys.

Vierailija
10/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se mekko on ollut uusi... ylläolevien kanssa samaa mieltä siitä, että kolttu päälle vaan, ei sen alkuperää tarvitse toitottaa.

Vierailija
11/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä koska joku voi loukkaantua. Onhan se epäkunnioittavaa jos ei edes viitsi uusia vaatteita viitsi ostaa.

Käyttäkää joskus omia aivojanne, vitun pellet.

Vierailija
12/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilla myydään jopa vaatteita, joissa on vielä laput kiinni. Todellakin voi mennä kirpparimekossa. Uskon, että itse kykenet arvioimaan, onko mekko sen näköinen, että se käy häihin.

Vierailija
13/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tähän sanotte: Minä olen viimeiset kymmenen vuotta kulkenut monissa juhlissa samassa jakkupuvussa. Se on ajaton, hyvälaatuinen ja säilynyt hyvännäköisenä. Jos joku vetää tästä herneen nenään, niin se on sitten voi voi.

Vierailija
14/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaatteen alkuperällä tai hinnalla ole merkistystä kunhan se sopii tilanteeseen!

On ihan sama, onko kolttu maksanut 10e tai 1000e, onko se uusi tai käytetty - tärkeintä on, että se on käyttötilanteeseen sopiva.

Vierailija
15/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut aika monissa häissä kirpparivaatteissa. Jopa omissa häissäni kengät oli kirpparilta ja hame oli käytettynä ostettu sekin.

Vierailija
16/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen, että voisin mennä kesähäihin uutena ostamassani mekossa. Tosin se oli uusi liki kymmenen vuotta sitten. Muutama kilo pitäisi saada kahdessa kuukaudessa pois, niin haaveeni toteutuu.

Ei kai sillä mekon alkuperällä ole mitään väliä, kunhan se on tilaisuuteen sopiva ja tietysti kantajalleen.

Vierailija
17/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi noloa ostaa joku henkkamaukka joka kissanristiäisiin ja lisätä kaatopaikan lumppujätettä sillä tavalla. Mieluummin ostaa jonkun oikeasti hienon asun joka on ajaton ja jota voi käyttää kauan, tai kirpputorilta. Mulla on ollut häissä esimerkiksi Noa Noan silkkimekko jonka löysin 12 eurolla kirpparilta.

Vierailija
18/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vaatteen hinnalla tai ostopaikalla ei ole juurikaan merkitystä. Ehkä materiaalilla ja laadulla on jonkun verran väliä, eli mielestäni trikoomekko ei ehkä ole niin juhlavan näköinen kuin laadukkaasta puuvilla tai silkkikankaasta ommeltu. Ja hääetiketin mukaan täysmusta ei sovi ainakana naisvieraan asun väriksi.

Vierailija
19/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 15:47"]

Kirppareilta olen itsekin löytänyt jopa käyttämättömiä vaatteita (esim yhden jakkupuvun), jonka joku oli ilm. ostanut pikaistuksissaan ja sitten ei ehkä ollutkaan hyvä tai sitten oli lihonut nopeaan tahtiin ulos vaatteesta. Näitä aina joskus löytää. Toisen virheostos voi jollekin olla sitten se sopiva.

[/quote]

Näin. Itsekin olen vienyt lähes käyttämättömiä vaatteita kirpparille.

Vierailija
20/20 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki kaikki mun vaatteeni on ostettu kirpparilta. Ja mä olen aina hyvin pukeutunut, laadukkaisiin ja tyylikkäisiin vaatteisiin. Kaikki mun ostamani vaatteet on uusia tai uuden veroisia. Juhlamekkoja mulla on paljon erilaisia ja kaikki on kirpparilta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän