Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomamatkanne hinta, pituus ja kohde sekä perhekoko?

Vierailija
13.05.2013 |

Keskituloinen kolmilapsinen perhe taas täällä ihmettelee, miten kaikki duunarit lähtee kahdeksi viikoksi Thaimaahan ja meillä tekee tiukkaa ylittää lahti risteillen.

Ehkei vaan osata säästää näistä tuloista.

Meillä menee siis Siljan Tukholman risteilyyn meriaamiaisineen ja buffet-illallisineen yhteensä 751 euroa, josta perhehytin osuus on 487 euroa. Ei voida enää varata neljän hengen hyttejä, aiemmin pystyttiin. Tämän lisäksi sitten oleminen Tukholmassa sen yhden päivän, eli jotain shoppailua ja kahvilakäynti tms. Hyvä, jos tonnilla päästään.

Tonnilla päästään siis Tukholmaan. Onko teillä kaikilla muilla kymppitonni takataskussa kesän matkoja varten?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista & 1 lapsi. Nettotulot n. 4500€/kk. Asuntolainaa maksellaan (pääkaupunkiseutu).

Kesäkuussa Siljalla Tukholmaan, Promenade-hytti 55€ (pisteet+raha-tarjous) + ruokaa ja viihdykettä/shoppailua 300-400€.

Heinäkuussa 1 viikoksi Välimerelle. Keskitason hotelli aamiaisella 1800€ + käyttörahat 800-1000€?

Heinäkuussa myös Muumimaailma ja luultavasti Ikaalisten kylpylä + käyttörahat. Riittäisikö tonni?

Lomarahoilla, säästöillä ja luottokorteilla maksellaan ja mahdolliset luottokorttilaskut maksamme aina nopeasti pois.

Veronpalautuksilla luultavati Aasiaan talvella :)

Vierailija
82/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 18:29"]

2 päivää Prahassa, neljä henkeä, n. 1100 euroa.

[/quote]

Siis tä, miksi helevetissä kannattaa lähteä kahdeksi päiväksi !!!!!!!!!!!!!!!! ja maksaa siitä tonnin ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2½ viikkoa Floridassa, 2 aikuista + 1 lapsi. Kulut ilman ruokia & käyttörahoja 5300€. Yhteensä ehkä noin 10 000€. Tulot/kk 8000€ brutto.

Vierailija
84/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 08:37"]

Venetsiassa tai Kreetalla ei mene viikossa elämiseen sen enempää kuin kotona.

[/quote]

Jos aiot Venetsiassa selvitä samalla summalla kuin Suomessa, menee melkoiseksi nälkäilyksi (TAI sitten olet tottunut Suomessa kuluttamaan päivässä moninkertaisesti tarpeesi verran).

[/quote]

Mä just tarkistin minkä verran Venetsiassa meni viimeksi rahaa: alle 100€/pv kahdelta! Se on kuule tosi edullinen paikka esim. syödä ja juoda ulkona! Ei me nyt muutenkaan kituutellen eletä kotonakaan, molemmat tienaa kuitenkin 4500/kk (brutto).

Vierailija
85/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 20:24"]

Tanskaan ? Mene ensi kerralla Saksaan, pääset paljon halvemmalla ja paljon parempi paikka.

[/quote]

Kolmesti olemme lomailleet koko perheen voimin Saksassa. Jokainen reissu on ollut jossain määrin pettymys. Se on töykeiden, itskekäiden ihmisten maa, jossa kulttuuria aidosti arvostettiin viimeksi 1900-luvun alkuvuosina. Ihanteellinen WT-lomakohde niille, jotak haluavat päteä "Ei me enää kanarailla käydä"-tyyliin.

Sopii kännäyslomalle menevälle huoria metsästävälle sinkkumiehelle.

Muilla loman onnistuminen siellä on onnenkauppaa...

Italiassa, Espanjassa, Kreetalla ja Ranskassa sen sijaan jokainen loma on hintansa väärti.

[/quote]

Mistä puristaa? Minulla ihan päinvastaiset kokemukset Saksasta. Asumme Italiassa ja tuhat kertaa mieluummin menen Saksaan lomalle kuin tänne asuinmaahan! Monet kerrat oltu ja aina hyviä reissuja, poikkeuksetta. Lähes joka kulmalla jo oltu ja taas tänä kesänä mennään.

Ehkä asiaan vaikuttaa se, että me edes yritämme kommunikoida myös saksaksi (ei ole kummoisia taitoja, mutta silti) ja aina hymyillään ja huomioidaan ympäristöä, eikä yrmötetä naama norsun_sillä_.

Hauskaa päivänjatkoa sinullekin.

Vierailija
86/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen nyt liittynyt sekä Viking Linen että TallinkSiljan kanta-asiakkaaksi. Vikingillä ei maksanut mitään, TallinkSiljalla 10 euroa. Olen myös Finnair Plus-jäsen, kuulun Lufthansan Miles&More-ohjelmaan, olen Eckerö Linen kanta-asiakas.. Olikohan vielä jotain muuta?

Silti, aina, aina, aina kaikki tarjoukset ovat sellaisina aikoina, jolloin ei päästä lähtemään. Molemmat opettajia, lapset koulussa, mennään siis kalleimpaan mahdolliseen aikaan aina viikonloppuisin tai koulujen loma-aikoina. Muuten joutuisi ottamaan virkavapaata ja sehän on kallista lystiä se.

Laivalla on pakko olla perhehytti, kolme isoa koululaista ei mahdu vanhempineen neljän hengen hyttiin. Tai no mahtuisi, mutta siitä on jo loma kaukana. Voitaisiin tehdä se, jos tarkoituksena olisi vain ylittää lahti ja jatkaa matkaa eteenpäin. Jos kuitenkin tarkoituksena nimenomaan on olla lomalla, kai sitä jokainen haluaa nukkua rauhassa omassa sängyssä ja syödä muutakin kuin kotoa tuotuja eväitä?

Viiden hengen lentoliput maksavat aina vähintään tonnin. Alle 200 euron lentolippuihin harvoin törmää. Siis juuri niinä päivinä, kun me päästäisiin lähtemään. Ja heinäkuussa.

Olen ehkä umpisokea puusilmä, kun en tarjouksia huomaa. 

Vierailija
87/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:28"]

Viiden hengen lentoliput maksavat aina vähintään tonnin. Alle 200 euron lentolippuihin harvoin törmää. Siis juuri niinä päivinä, kun me päästäisiin lähtemään. Ja heinäkuussa.

[/quote]

Täällä kertomuksiaan jakelevat sellaiset onnekkaat, jotka on jostain ihmeestä niitä tarjouksia kaivelleet, ei varmasti netistä tai lehdestä tuosta vain katsoessa löydy mitään niin halvalla kuin monet on täällä luetelleet. Heinäkuussa ei ole tarjouksia missään, vaan silloin maksellaan täyttä hintaa kaikista matkoista, koska on paras sesonki Suomessa. Ihan eri juttu, jos pääsee matkustamaan vaikkapa touko- tai syyskuussa, lähtö maanantaina tai keskiviikkona ja paluu arkipäivänä myös. 

Vierailija
88/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen nyt liittynyt sekä Viking Linen että TallinkSiljan kanta-asiakkaaksi. Vikingillä ei maksanut mitään, TallinkSiljalla 10 euroa. Olen myös Finnair Plus-jäsen, kuulun Lufthansan Miles&More-ohjelmaan, olen Eckerö Linen kanta-asiakas.. Olikohan vielä jotain muuta?

Silti, aina, aina, aina kaikki tarjoukset ovat sellaisina aikoina, jolloin ei päästä lähtemään. Molemmat opettajia, lapset koulussa, mennään siis kalleimpaan mahdolliseen aikaan aina viikonloppuisin tai koulujen loma-aikoina. Muuten joutuisi ottamaan virkavapaata ja sehän on kallista lystiä se.

Laivalla on pakko olla perhehytti, kolme isoa koululaista ei mahdu vanhempineen neljän hengen hyttiin. Tai no mahtuisi, mutta siitä on jo loma kaukana. Voitaisiin tehdä se, jos tarkoituksena olisi vain ylittää lahti ja jatkaa matkaa eteenpäin. Jos kuitenkin tarkoituksena nimenomaan on olla lomalla, kai sitä jokainen haluaa nukkua rauhassa omassa sängyssä ja syödä muutakin kuin kotoa tuotuja eväitä?

[/quote]

Tai väärään aikaan liikkeellä. Me varaamme lennot marras-joulukuussa. Silloin tosiaan saa esim.  Pariisin tai Milanon lentoja heinäkuulle alle 200€. Aina ollaan lähdetty pe tai la, paluupäivä pe-su.  

se joka nyt lähtee vaihteeksi laivalla eurooppaan...

Vierailija
89/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. Joista nuorin taapero, mikä laskee lentojen hintaa.

Kuukausi Pariisin keskustassa 2600€.  Sisältäen lennot ja huoneiston.

Ruokaan ja liikkumiseen menee toki tuon lisäksi rahaa mutta niin menisi kotonakin. Ranskassa ruoka on edullisempaa.

Tottakai päälle tulee menojakin mitä ei tulisi kotimaassa. Sisäänpääsymaksuja, vaateostoksia.

Mielestäni kuitenkin edullinen reissu, varsinkin jos vertaa Ap:n risteilyyn.

Vierailija
90/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:52"]

Meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. Joista nuorin taapero, mikä laskee lentojen hintaa.

Kuukausi Pariisin keskustassa 2600€.  Sisältäen lennot ja huoneiston.

Ruokaan ja liikkumiseen menee toki tuon lisäksi rahaa mutta niin menisi kotonakin. Ranskassa ruoka on edullisempaa.

Tottakai päälle tulee menojakin mitä ei tulisi kotimaassa. Sisäänpääsymaksuja, vaateostoksia.

Mielestäni kuitenkin edullinen reissu, varsinkin jos vertaa Ap:n risteilyyn.

[/quote]

No ennemmin Pariisi kuukauden kuin Ruåtsinlaivalla 2 vrk!!

Vierailija
91/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on totta että nuo tarjoukset ovat lähes aina silloin kun menekkiä ei muuten ole eli keskellä viikkoa ja lomakausien ulkopuolella. Mutta siis ei aina, sillä halpoja tarjousristeilyjä on löytynyt mm. hiihtoloman ja joululoman aikoihin. Kesällä esim. heinäkuussa ei välttämättä löydy kovin hyviä tarjouksia mutta kyllä niitä ainakin kesä- elokuulle löytyy. Eivät ole puoli-ilmaisia mutta listahintoja edullisempia kuitenkin. Ja sitten toinen seikka on tietenkin se että parhaimmat tarjoukset yleensä ovat äkkilähtöjä (esim. matka on kahden viikon kuluttua varauksesta tai aikaisemmin) eli niitä ei voi varata usea kuukausi aikaisemmin. Siljalla on taas systeemi jossa ennakkovaraaja voi saada alennusta mutta alennus ei ole kovin huima.

Vierailija
92/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikusta ja 1 lapsi, pari viikkoa Mauritiuksella. Reissuun menee n 6200 eur, koko matkan budjetti siis ehkä 8.000 eur.

Sitten varmana joku perinteinen Tukholman reissun ym.

Vierailija
93/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hinta: n. 300€ 

- 3 vrk

- Aikuiset + vauva

- Helsinki

Matkustamme siis junalla Vaasasta Helsinkiin sukuloimaan yhden viikonlopun ajan. Vamhemmat lähihoitaja ja opiskelija.

Vierailija
94/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:23"]

[/quote]

Se on totta että nuo tarjoukset ovat lähes aina silloin kun menekkiä ei muuten ole eli keskellä viikkoa ja lomakausien ulkopuolella. Mutta siis ei aina, sillä halpoja tarjousristeilyjä on löytynyt mm. hiihtoloman ja joululoman aikoihin. Kesällä esim. heinäkuussa ei välttämättä löydy kovin hyviä tarjouksia mutta kyllä niitä ainakin kesä- elokuulle löytyy. Eivät ole puoli-ilmaisia mutta listahintoja edullisempia kuitenkin. Ja sitten toinen seikka on tietenkin se että parhaimmat tarjoukset yleensä ovat äkkilähtöjä (esim. matka on kahden viikon kuluttua varauksesta tai aikaisemmin) eli niitä ei voi varata usea kuukausi aikaisemmin. Siljalla on taas systeemi jossa ennakkovaraaja voi saada alennusta mutta alennus ei ole kovin huima.

[/quote]

Lennoissa taas päinvastoin - äkkilähtöjä ei ole ja halvimmat liput saa silloin kun ne tulee myyntiin. Toki on muutamia aikoja ja kohteita jolloin lippujen hinnat on huipussaan varausajankohdasta riippumatta; esim Thaimaan liput maksoi 1000€ per nuppi vaikka varattiin vuosi etukäteen eikä tuosta halpene. Halvimmillaan Bkk pääsee 500€ ja siitä parisataa saarille suomalaisten lomaviikkojen ulkopuolella.

Vierailija
95/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 14:23"]

[/quote]

[/quote]

Lennoissa taas päinvastoin - äkkilähtöjä ei ole ja halvimmat liput saa silloin kun ne tulee myyntiin. Toki on muutamia aikoja ja kohteita jolloin lippujen hinnat on huipussaan varausajankohdasta riippumatta; esim Thaimaan liput maksoi 1000€ per nuppi vaikka varattiin vuosi etukäteen eikä tuosta halpene. Halvimmillaan Bkk pääsee 500€ ja siitä parisataa saarille suomalaisten lomaviikkojen ulkopuolella.

[/quote]

Äh, siis varattiin jouluksi lennot!

Vierailija
96/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko Italiassa Rooman lähellä. Suorat Finskin lennot vajaa tonni, päälle auton vuokra viikoksi noin kolme hunttia, hotelliyö Roomassa about huntti. Päälle bensaan ehkä noin huntti. Majoitus valtaosan viikosta sukulaisen talossa.

Eli viikon loma neljälle (isot lapset jo, ei alennuksia lentohinnoista) 1500 euroa.

Vierailija
97/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Todennäköisesti sitten olet, sillä teillähän on koko kesä aikaa matkustaa, eikä niin kuin normaaleilla ihmisillä muutama hassu viikko, joiden ajankohtaa ei edes ennalta tiedä. Teillä on selvillä tulevan vuoden lomat jo ainakin vuotta aiemmin!

Viime vuonna oltiin Berliinissä heinäkuussa, liput 99 € per naama. Edellisenä kesänä heinäkuussa Muenchenissä liput 99 € per naama. Sitä edellisenä vuonna syyskuussa Bremenissä liput alle 200 € yhteensä neljältä ... Jatkanko?

Minä pätkätöissä, jossa tulevia työsuhteita ei aina kovin pitkälle tiedä, ja mies vakituisessa työsuhteessa melko itsenäisessä työssä, mutta poissaolot pitää muutaman kolleegan kanssa sovittaa, jottei satu päälleekkäin. Silti pystytään tähän.

Vierailija
98/99 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hinta: bensat ja hieman ruokarahaa

- Aika: n. viikko

- Aikuiset + 2 lasta

- Eteläsuomeen sukuloimaan

Vierailija
99/99 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 08:37"]

Venetsiassa tai Kreetalla ei mene viikossa elämiseen sen enempää kuin kotona.

[/quote]

Jos aiot Venetsiassa selvitä samalla summalla kuin Suomessa, menee melkoiseksi nälkäilyksi (TAI sitten olet tottunut Suomessa kuluttamaan päivässä moninkertaisesti tarpeesi verran).

[/quote]

Mä just tarkistin minkä verran Venetsiassa meni viimeksi rahaa: alle 100€/pv kahdelta! Se on kuule tosi edullinen paikka esim. syödä ja juoda ulkona! Ei me nyt muutenkaan kituutellen eletä kotonakaan, molemmat tienaa kuitenkin 4500/kk (brutto).

[/quote]

Kaksi voi juuri ja juuri selvitä satasella Venetsiassa jos syö aamiaisen hotellissa eikä piipahda kahville, jäätelölle tai viinilasilliselle. Niihin menee jo puolet pahimpina päivinä ruokabudjetista. Lapsen kanssa tulee istahdettua useammin ja tietty itsekin nautin kahvista ja viinistä kerran pari päivässä.

Mutta totta on että jopa Venetsiassa voi syödä halvalla, sämpylät tai pasta-annos lounaaksi (2x15€ + vesi ja pöytämaksu yht 40€)  ja vain yksi lämmin ateria illalla ilman alkupalaa,  ja jälkiruokaa  esim pizzat  toisen 40€.

Tosin tuo ruokavalio ei  ihan uppoa meihin - me matkustamme nimenomaan hyvän ruuan perässä ja jopa tuo kuopuskin haluaa jo täyden 3 rl menun.... Meillä menee vähintään 150€ kolmelle päivässä vaikka teemme yleensä aamiaisen ja lounaan tai iltapalan itse vuokratalossamme. Mutta saatamme sitten matkustaa 50km vain syödäksemme jossain tietyssä ravintolassa...