Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu sellainen "leikkimökkimäinen" tunnelma kodissa? Kuin olisi vähän likaista?

Vierailija
11.07.2020 |

Sellainen on nykyisessä asunnossani vaikka siivoan kuinka. Olen koittanut laittaa myös vanhoja huonekaluja kiertoon ja uusia tilalle. Pestä ikkunoita, vaihtaa huonrkalujen järjestystä.

Mutta olo on aina kun olis jossakin ulkomökissä/leikkimökissä?

Tavarat on kyllä aina järjestyksessä, mutta näyttää/tuntuu nuhjuiselta tai likaiselta? Kodikkuus puuttuu ja tuntuu kun tämä oölis joku mökki.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pinnat sitten niin kuluneita? Tarkoitan esim. listat ym.?

Vierailija
2/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Itse asun vanhassa mummonmökissä (jota ei ole modernisoitu) ja ikä näkyy mutta ei täällä likaista ole eikä nuhjuista vaan kodikasta (muidenkin kuin minun mielestäni).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä ap tarkoitat. Mulla oli entisessä kodissani sellainen fiilis, oli onneksi vuokra-asunto niin oli helppo jatkaa matkaa. Talo oli sinsänsä ihan kivalla paikalla ja hyvällä alueella 30-luvun kerrostalo, jota oli aina silloin tällöin remppailtu. Vessa ja putket tehty varmaan 80-luvulla ja kylppärin kaakeleita ja saumoja en saanut millään kloriiteilla tai ihmesienilläkään puhtaiksi. Keittiötä, olkkaria ja pientä makuuhuonetta oli remontoitu varmaan eri erissä 2000-lukua mutta osa jätetty varmaan ihan alkuperäistilaan, kuten jotkut vanhat komerot, joissa haisi ummehtuneelle. Lisäksi remonteissa käytetyt materiaalit olivat selvästi olleet mahdollisimman halpoja. Esim. lattian laminaatit oli melkein heti moppaamisen jälkeenkin likaiset, naarmuuntuivat herkästi ja sen huonon laadun pystyi "aistimaan". Lisäksi lattialistoissa oli repsotuksia, seinä- ja lattomaalissa rakoiluja ja halkeamia. 

Vierailija
4/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös mitä tarkoitat. Mulla on parissa vuokra-asunnossa ollut sellainen tunnelma. Likaista ei ole ollut, siivosin vaikka kuinka paljon. Mutta nuhjuiset listat ja kuluneet materiaalit vaikuttaa. Oli halvalla tehty... Niistä ei saanut millään kodikasta. Nykyinen asunto on samoilla huonekaluilla, koriste-esineillä ja siivoamisella ihanan kodikas. Onko asunto oma vai vuokrattu? Jos mahdollista, niin maalia seiniin ja lattioita vaihtoon! Yleinen nuhjuisuus ei lähde pesemälllä, valitettavasti... 

Vierailija
5/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä