Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä lapsella on ok olla family link puhelimessa?

Vierailija
11.07.2020 |

Meillä siis tilanne tämä: meillä asuu yhteisten lasten lisäksi syksyllä seiskaluokan aloittava miehen tyttö. Tytöllä on family link, ja isänsä on laittanut siihen jokaiselle sovellukselle kaksi tuntia päivässä käyttöaikaa, mutta tyttö on nyt huomannut, että sovelluksen saa poistettua puhelimesta. Tällä hetkellä puhelin on meidän takana, koska ei suostu siihen, että sovellus asennetaan uudelleen. Ja ilman sovellusta emme anna lapselle puhelinta. Lapsi on lähdössä äidilleen toiselle paikkakunnalle ensi viikolla, ja tyttö sanoo, että äiti on sanonut että se sovellus on turha. Ja äidin kanssa tilanne on siis se, että oikeuden määräyksestä lapsi meillä, isällä yksinhuolto ja kaikki kommunikaatio tapahtuu lastenvalvojan kautta. Edellisen kerran tytön ollessa äidillään, poistivat sovelluksen. Äidillä tapana tehdä kiusaa meille.

Onko liioiteltua pitää familylinkkiä tuon ikäisellä? Onko kaksi tuntia per sovellus hyvä aika? Mietinnässä myös, onko järkeä antaa lapselle puhelinta sinne ollenkaan, jos kerta yhteistuumin sen poistavat.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 17v täytän alle 10kk päästä 18v ja vieläkin vanhemmat rajoittaa family linkillä mun puhelimen käyttöä. 6h päivässä ja 22-6 välillä puhelin lukittuna, pääsin jo kerran rajoista eroon mutta nyt yhtäkkiä pamahti rajat takaisin, en ole edes tehnyt mitään miksi pitäisi rajoittaa, myös puhelimen käyttö aika pysynyt suunnilleen 3-4h tunnissa per päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla