Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut kesälukiossa?

Vierailija
12.05.2013 |

Oletko käynyt kesälukiossa jollakin vieraalla paikkakunnalla tai ulkomailla, suorittamassa yhden tai useamman kurssin?

Itse olen aikuisena käynyt parilla leirillä ja tätä kautta päässyt opiskelemaan joitakin harvinaisempiakin oppiaineita. En ole kovin varakas, ja tämänlainen matkustaminen on ollut minulle realistisempaa kuin sinänsä 'tuottamaton' ulkomaan matka. Tänäkin kesänä aion suoriutua yhdestä ruljanssista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lukioikäisenä olin. Todella hauskaa oli, mutta eihän se aikuisia varten ole vaan teinejä. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi joku aikuinen haluaisi lukion kursseja huvikseen(?) suorittaa, eikä esim. yliopiston.

Vierailija
2/3 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harvinaisia oppiaineita pääsee opiskelemaan lukiossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:38"]

No lukioikäisenä olin. Todella hauskaa oli, mutta eihän se aikuisia varten ole vaan teinejä. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi joku aikuinen haluaisi lukion kursseja huvikseen(?) suorittaa, eikä esim. yliopiston.

[/quote] Itse tykkään käydä erilaisia kielikursseja ynnä muuta sellaista. Ei ainakaan täällä minun paikkakunnallani voi opiskella esim.norjaa tai saamea, mutta kesälukio on siihen tarjonnut mahdollisuuden.

Olet objektiivisesti väärässä siinä mielessä, että useat tai useimmat kesälukion kurssit on tarkoitettu myös kiinnostuneille aikuisille. Olen ollut sellaisessa, missä oli itseni lisäksi vain teinejä mutta myös sellaisessa, missä oli viisikymppisiä.

Avoin yliopisto ei täällä tarjoa juuri mitään. Kesäyliopisto tarjoaa jotain pikkukursseja. Minulle on ihan sama, onko siinä lukion vai yliopiston tai jonkun muun laitoksen nimi.

Kesälukio on ollut minulle huokeaa elämysmatkailua, siinä missä joku Turkin matka jollekkin muulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän