Hyvää äitienpäivää myös lapsettomille äideille!
Nille naisille, joilla on äidin sydän muttei yhtään biologista lasta. Eikös se äiti Teresa (tm.) ollut joka sanoi, että lapsettomilla on yleensä kaikkein eniten lapsia ympärillään :)!
Kommentit (12)
No miksei voi, jos toivottaa vaan!
Ei päde (minun ja lasten onneksi) minuun tuo Äiti Teresan lause. Hyvää äitienpäivää minulle on kyllä toivotettu jo töissä perjantaina sekä lauantaina ostoksilla.
Kiitos vaan, tässä viestissä on kaunis ajatus. Mä olen lapseton, ja en kyllä koe olevani äiti. Lapsista tykkään kovin ja paljon niitä onkin ympärillä, mutta mun mielestä äitiys on kyllä semmoinen joko/tai -tyyppinen juttu. Joku toivotteli tänään hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja äitien lapsille ja se tuntui omemmalta.
No voi kai sitä toivottaa vaikka hyvää joulua äitienpäivänä jos haluaa, ei se kuitenkaan mitään tarkoita. Tai hyvää isänpäivää kaikille äideille tai vaikka kivaa keskiviikkoa vaikka onkin sunnuntai. Voi kai sitä toivottaa mitä haluaa mutta onko siinä järkeä?
totta ap- ei lapsen synnyttäminen tee naisesta muita parempaa
kuka on äiti? onko sijaisäiti äiti? tai nainen joka on adoptoinut lapsen? entä sateenkaariperheen toinen äiti? eikai pelkkä biologisuus tee äitiä? mun mielestä äiti teresa oli äiti, vaikkei yhtään kertaan ollutkaan synnyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:20"]
totta ap- ei lapsen synnyttäminen tee naisesta muita parempaa
[/quote]
Ei munkaan mielestä lapsen synnyttäminen tee naisesta muita parempaa, mutta äidin se tekee. Onko se "äiti" sitten se ainoa riittävän hyvä määre naiselle? Muuten ei kelpaa? T. 5
Hyvää äitienpäivää myös niille äideille joiden lapset eivät ole enää tässä maailmassa tai eivät koskaan tänne saakka päässeetkään (keskenmeno tms).
Kiitos! Koen todellakin olevani äiti, vaikka en ole synnyttänyt. Olen hoitanut toisen lasta ja kasvattanut hänet aikuiseksi. Vasta nyt panokseni ovat alkaneet huomata muutkin kuin ap. Sain jopa mieheltäni äitienpäivälahjan ensimmäistä kertaa.
Ei synnytys tee naisesta parempaa mutta naiselle joka ei ole äiti yhdellekkän lapselle, ei voi toivottaa hyvää äitienpäivää.
Ei tulis mieleenkään toivottaa hyvää äitienpäivää sinkku ystävälleni joka on päiväkodissa töissä ja varmaan 10 lapsen kummitäti! Miksi ihmeessä?
Toisaalta äiti ei ole vain synnyttänyt äit, voi olla sijaisäiti tms. mutta jollain tavalla pitää olla äiti jollekkin lapselle jotta sitä äitienpäivää voi toivottaa, eikö?
joissakin afrikan kulttuureissa kutsutaan äideiksi kaikkia tiettyyn ikään päässeitä naisia, ihan sama onko naisella omia lapsia. niissä kulttuureissa muutenin koko kylä osallistuu lasten kasvatukseen. kaipaan samaa yhteisöllistä ajattelutapaa meillekin.
No ei silti oikein hyvää äitienpäivää voi toivottaa...