Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymppinen kutsuu isäänsä isiksi

Vierailija
12.05.2013 |

Onko se teidän mielestä outoa? Minä siis olen 20v. ja olen aina sanonut isääni isiksi, nykyään vähän häpeilen sitä jos vaikka puhun isästäni tuntemattomammille ja sanon silloin että isä mutta joskus lipsahtaa että isi ja sitten vähän hävettää että mitäköhän tuokin nyt ajattelee :D. Onko täällä ketään muita aikuisia jotka kutsuu isäänsä isiksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanon. Koska olen aina sanonut, en ole sitä osannut alkaa muuttamaan muuksi. Vieraille minäkin puhun isästäni, niin ei tarvitse muiden tehdä asiasta itselleen ongelmaa:)

Vierailija
2/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanon. Koska olen aina sanonut, en ole sitä osannut alkaa muuttamaan muuksi. Vieraille minäkin puhun isästäni, niin ei tarvitse muiden tehdä asiasta itselleen ongelmaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lapselliselta kieltämättä, monet aikuiset kutsuvat iskäksi joka ei niin lapsenomainen.

Vierailija
4/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lapselliselta kieltämättä, monet aikuiset kutsuvat iskäksi joka ei niin lapsenomainen.

Vierailija
5/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liki kolmikymppinen ja kutsun isääni (edelleen) iskäksi kuten myös siskoni =) Enkä häpeile tuota mitenkään.

Vierailija
6/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on outoa ja aika ällöttävääkin. tulkinta on tietysti kuulijan päässä, mutta mulle aina tulee vähän sick-mielikuva tuollaisista.

Vierailija
7/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun isäni on 685vuotias, ja kutsuu minua vieläkin Aapuksi, kuten 35 vuotta sitten, jolloin veljeni keksi minulle tämän lempinimen.Ja minä sanon häntä joskus iskäksi ja äitiäni äipäksi, joten taidetaan olla kaikki terapian tarpeessa.

Vierailija
8/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 46 ja kutsuun isääni aina isiksi. Sanoilla iskä tai isä meillä ei ole koskaan puhuteltu. Lienee myös murrekysymys. Jos vieraiden kanssa puhun niin silloin isi on "isä".

Vierailija
9/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä-sana on minulle vieras enkä osaisi sanoa isääni iskäksi, ja myös isä kuulostaa jotenkin etäiseltä ja isäni varmasti ihmettelisi jos yhtäkkiä alkaisin häntä isäksi kutsumaan. Meillä siis kaikki sisarukset kutsuu isiksi ja me ollaan tosi läheisiä kaikkien kanssa meidän perheessä, en kyllä itsekään sanoisi isiksi sellaista etäisempää isää.

ap

Vierailija
10/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 ja isi on vieläkin isi, Joskus saatan sanoa faija. Vieraille puhuttaessa puhun faijasta tai isästä, riippuen kuulijakunnasta. 

Vierailija
11/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32-vuotias ja kyllä me kaikki aikuiset lapset vieläkin sanotaan isi. Tosin mun veljet taitaa ulkopuolisille sanoa että "meidän ukko". Meillä ei koskaan saanut sanoa iskä tai äiskä. Enkä mä kyllä ymmärrä miksi mun pitäisi yht'äkkiä kutsua häntä jollain toisella sanalla. Täysin vieraille sanon nykyään isä, koska niin moni siitä huomautteli jos sanoin isi. 

Vierailija
12/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:18"]

No, minun isäni on 685vuotias, ja kutsuu minua vieläkin Aapuksi, kuten 35 vuotta sitten

[/quote]

=D kiitos päivän piristyksestä

Vierailija
13/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon 42 ja kutsun isääni isiksi

Vierailija
14/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli isukka niin kauan kuin eli. Naurettavaa jos aikuinen pohtii että mitä sanoja saa käyttää! Ja kotona lyhentyi vielä muutoon sukka ;-)

Vierailija
15/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isi tai iskä, niinkuin on aina ollut. En rupea muutenkaan käyttämään kirjakieltä vain sen takia että ikää tulee lisää. -32v-

Vierailija
16/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 37 v. ja mulla on isi.

Vierailija
17/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isi" alkoi tuntua oudolta jo teini-iässä. Faijaksi sanon.

Vierailija
18/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki tytöt kutsuu isäänsä isiksi, 25-vuotias poika taas puhuu faijasta. Tytöt ovat iältään 11, 17, 20 ja 22. Myös mun tyttöjen kaverit kutsujat omia isiään isiksi. Musta se on ihan hyvä sana.

Vierailija
19/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kuulostaa naurettavan lapselliselta. 

Vierailija
20/22 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias ja kutsun isääni iskäksi. Ikinä en ole isiksi kutsunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä