Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko puhdistaa hajulukon

Vierailija
12.05.2013 |

vai tarvitsetko siihen puolison tai putkimiehen?

Minä en taida osata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan

Vierailija
2/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ja olen useamman kerran sen tehnytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, koska puolison on putkiasentaja, en viitsi hänellä aina teettää paskahommia kotona töiden lisäksi. Hän kyllä minulle alunperin sen opetti...

Vierailija
4/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta se on mulle tosi ällöä ja välttelen sitä. 

Vierailija
5/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole sen kummempaa kuin että ottaa sen irti ja tyhjentää ulkoroskiin. 

Vierailija
6/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt mitään rakettitiedettä ole. Senkun ottaa tiukan otteen siitä hajulukon yläpuolelta, kääntää kuten ruuvia ja niin vaan lähtee irti iisisti. Sitten kippaan sisällön alla odottavaan ämpäriin ja "tiskaan" hajulukon ja laitan takaisin. Kumihanskat kädessä.

Kerran mä jouduin ruuvaamaan koko hemmetin putken lavuaarista lähtien auki, kun oli jotain oksia jäänyt tukkeeksi. En tiedä mitä pojat olivatkaan sinne sillon tunkeneet. Silloin mä tarvitsin mieheni apua, kun unohdin, että mikä menee missäkin järjestyksessä paikoilleen... siinä oli paljon pieniä osia. Mieskin on ihan perusnörtti, mutta niin vaan sai systeemin takaisin ja ollaan oltu onnellisia siitä lähtienkin. :)

Mä teen tuon vain kun on ihan PAKKO. Eli en kovin usein. Ei kuulu viikko- eikä vuosisiivoukseen. Eli vain kun se on tukossa.

Vierailija
7/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.Osaan putsata viemärin ja meikit, vaihdan renkaan ja paikkaan fillarinkumin - miehenkin pyörästä. Olen humanistikotiäiti ja saan lamput kattoon, ruuvit seinään ja ompelen vaatteet.

Mutta mikä on hajulukko? En vaan tiiä, onko meillä niitä! Onko se se lavuaarin puhdistettava juttu tai se, mikä on kylppärin lattiassa? Molemmat putsaan ja pari muutakin paikkaa. Mut haju-?

Vierailija
8/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 02:40"]

Öö.Osaan putsata viemärin ja meikit, vaihdan renkaan ja paikkaan fillarinkumin - miehenkin pyörästä. Olen humanistikotiäiti ja saan lamput kattoon, ruuvit seinään ja ompelen vaatteet.

Mutta mikä on hajulukko? En vaan tiiä, onko meillä niitä! Onko se se lavuaarin puhdistettava juttu tai se, mikä on kylppärin lattiassa? Molemmat putsaan ja pari muutakin paikkaa. Mut haju-?

[/quote]

Hajulukko on usein lavuaarin alla oleva mötikkä, se joka aukeaa suht helposti. Onhan lattiakaivoissakin hajulukot, mutta ne tulee peruspesun myötä rassattua.

Hajulukothan pitää viemärihajut pois talosta, joten kastelkaa niitä säännöllisin ajoin. Jotkut harvemmin pestävät lattiat/lattiakaivot usein saattaa pakkasilla haista, kun pääsevät kuivumaan.

Vierailija
9/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Oon putsinut tarvittaessa kumpiakin ilman ongelmia nimestä tietämättä :)

Vierailija
10/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tekemään sitä hommaa jo vanhempieni luona asuessa. Jos viemäri on tukossa nyt, niin aloitan nestemäisellä viemärinavaajalla, sillä raemaisella aineella sain kerran putket totaalisen tukkoon ja kun viivyttelin tarpeeksi kauan, niin putki syöpyi rikki. Putkien uusimiseen ei mun osaaminen enää riittänytkään.

Vierailija
11/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Mies oksentaa jos joutuu tekemään sen.

Vierailija
12/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten joku luulee, että ei osaa.

Se nyt on maailman yksinkertaisimpia hommia, minkä todistaa se, että mieskin pystyy sen tekemään. Ei tosin miellyttävimpiä. Varsinkin ne vanhat ovat aika ikäviä putsattavia, siksi moni fiinimpi naisihminen mieluummin sanoo, että "en osaa" kuin lyö kätensä lähes kirjaimellisesti p*skaan.

Hajulukko on se viemärin osa, jossa on vettä estämässä hajujen nousemisen viemäristä sisätiloihin. Jos vesi kuivuu, alkaa haista.

Vierailija
13/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rassaan meidän perheessä aina putket auki ja puhdistan hajulukot ja viemärit. En halua käyttää syövyttäviä aineita, joten puhdistan putket mekaanisesti. Musta se on hauskaa hommaa. Mä vitsailen aina mun teineillekin, että mun olisi pitänyt kouluttautua putkimieheksi. No, ehkä muitten putkien rassaaminen ei niin mukavaa olisikaan.

Vierailija
14/14 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti osaan. Olen meidän perheen nörtti, asentaja ja vähän kaiken osaaja. Isä opettanut.