Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä eläinrääkkäystä, esim. härkätaistelua..

Vierailija
11.05.2013 |

Mitä "viihdettä" sellainen antaa ihmiselle? Kuka pystyy nauttimaan rääkkäyksestä? Jos ihmisiä kidutettaisiin hitaasti kuten härkätaistelussa tai silvottaisiin palasiksi kuten kettujahdissa, niin kaikki olisivat älähtämässä. Miten joku toinen eläin voi olla sitten vähäpätöisempi, ettei sitä tuskaa ymmärretä tai haluta nähdä?

Tuli vain tämä mieleen, kun katsoin pienen animaation härkätaistelusta. Sairasta touhua!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sairasta, ja härkätaistelu tullaan kieltämään todennäköisesti ajan kanssa. Ihmisellä on ennen ollut taipumsuta nähdä eläimet, ja toiset ihmisetkin, lähinnä tavarana. Kun elämä on ollut oikeasti aika rankkaa, ei empatiakyky ole kehittynyt tai sitten ei vaan ole jaksettu välittää. Nykyään ihmiskunnalla menee kuitenkin joiltakin osin eettisesti ja moraalisesti paremmin kuin ennen, vaikka esimerkiksi eläinten tehotuotanto on monin tavoin ihan laillistettua eläinrääkkäystä.

Vierailija
2/3 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan ihan psykopaatti, kun minua ei kosketa juurikaan ihmisten toisilleen tekemät julmuudet. Saatan katsoa kaulan katkaisua, silpomista, onnettomuuksien uhreja, teloituksia jne.videoita ilman sen kummepia tunteita, mutta eläinrääkkäysvideoita en katso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama kuin kolmosella. Jos puhutaan vaikka esimerkkinä tulipalosta, jossa on kuollut lemmikkejä ja ihminen, niin minua surettaa enemmän niiden lemmikkien kuolema. Toisaalta sama tunne on jos puhutaan aikuisen ja lapsen kuolemasta, se lapsen kuolema tuntuu paljon pahemmalta.

Katsoin tänään dokumenttielokuvan Nankingin verilöylystä. Siinä näytettiin videokuvaa naisesta, jolta oli yritetty katkaista kaula, mutta terä oli jäänyt puolitiehen. Se tuntui pahalta, mutta annas olla jos joku koira tai kissa olisi ollut siinä, olisin itkenyt aivan varmasti. Ei ole kyse siitä, ettei tuollainen olisi järkyttävää. Se vain vaikuttaa enemmän mitä avuttomampi uhri on.