Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon maksaisitte laadukkaasta mittatilaustyönä tehdystä kalusteesta?

Vierailija
10.07.2020 |

Kyseessä olisi siis kaluste tai muu puutuote, mikä olisi täysin uniikki ja omaan makuunne tehty sukupolvelta toiselle kestävä. Kotimaisista raaka-aineista ja käsityönä tehty.

Kertoilkaa haaveistanne, olen ehkä tuleva yrittäjä kunhan lapset lentävät pesästä. Haluaisin jonkinlaista osviittaa liiketoimintasuunnitelmaa tehdessä ja asiakaskuntaa kartottaessa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap meni, mitä hintoja tarjoaa?

Vierailija
22/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis maksamaan saman verran kuin vastaavasta Ikealaisesta kalusteesta, tietenkin Ikean ylemmän hintaluokan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

En mitään.

Teollisesti valmistettua tavaraa saa niin edullisesti, että se tieto että joku on tätä lautaa käsin hionut ja yön pimeinä tunteina lakannut, ei tuo minulle lisäarvoa.

Niin, sinulle estetiikka tai huonekalun ulkonäkö ei merkkaa mitään, ja se on ok. Valtaosalle ei merkkaa, muutenhan Ikea ei olisi yksi maailman isoimmista firmoista.

Ihminen joka on valmis panostamaan käsityöhön todennäköisesti välittää myös siitä että huonekalu on esteettisesti kaunis, ja sitä ei saa jollain parinsatasen bulkkihinnalla mitenkään aikaan.

Vierailija
24/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15e max

Vierailija
25/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin itse ruokapöytä, kansi koivua (lakattu), jalat mäntyä (maalattu), ja materiaali hinta oli muistaakseni jotain 400-600 välillä. Mitähän tuo maksais teetettynä.... 2000 ehkä?

Jos alkaa puusepäksi, saa muutaman työkoneen ostaa ja tilatkin mielellään hyvät. Tässä on vähän sama homma kuin vaatetuotannossa, että Suomessa tosi vaikeaa pienyrittäjänä.

Vierailija
26/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on todella vähän ihmisiä joilla on oikeasti varaa panostaa huonekaluun, sisustukseen jne. yli tonnia per esine.

Rajoittaa asiakaskuntaa huomattavasti. Valtaosalla ihmisistä on koti täynnä halpaa 50-200 euron lastulevyä, minullakin. Sohva taisi olla kallein, 449e, sekin oli jotain puolalaista lastulevyä Jyskistä.

Miksi? Koska ei minulla ole rahaa mihinkään edellämainittuihin marmoreihin, kultauksiin, jalopuihin yms. hienouksiin. Mistä nyhjäiset kun katetta ei vaan ole.

Hengissä olen tosin pysynyt.

Vierailija
27/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetimme umpitammesta saarekkeen nykyiseen kotiimme. Hintaa tuli 1500e, Suomessa olisi maksanut tuplat. Samoin umpitamminen 3.5m ruokapöytä tuli maksamaan rahteineen vain 930e, Suomessa 3x hinta.

"Valitettavasti" näin, ei ole varaa kotimaiseen työhön. Huippulaatua saimme.

Vierailija
28/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tilattiin sänky puusepältä omien toiveiden mukaan, materiaalivalinta tammea.  Maksoi n. 2000e.

Vierailija
29/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alapeukutti viestiäni jossa sanoin ettei minulla ole varaa monen tonnin huonekaluihin?

Missä töissä te sitten olette jos on koti täynnä 1000€+ huonekaluja?

Vierailija
30/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

En mitään.

Teollisesti valmistettua tavaraa saa niin edullisesti, että se tieto että joku on tätä lautaa käsin hionut ja yön pimeinä tunteina lakannut, ei tuo minulle lisäarvoa.

Niin, sinulle estetiikka tai huonekalun ulkonäkö ei merkkaa mitään, ja se on ok. Valtaosalle ei merkkaa, muutenhan Ikea ei olisi yksi maailman isoimmista firmoista.

Ihminen joka on valmis panostamaan käsityöhön todennäköisesti välittää myös siitä että huonekalu on esteettisesti kaunis, ja sitä ei saa jollain parinsatasen bulkkihinnalla mitenkään aikaan.

Ooh, kuunnelkaa kaikki rahvas, sillä meillä on täällä Todellisen Tyylitajun Mestari ja varakas Oikea Ihminen, joka Tietää.

Vai olisiko kyseessä jälleen yksi joutava snobi, joka ei sokkotestissä erota konjakkia viskistä?

Kumpi olisi todennäköisempää?

Vierailija
31/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

En mitään.

Ooh, kuunnelkaa kaikki rahvas, sillä meillä on täällä Todellisen Tyylitajun Mestari ja varakas Oikea Ihminen, joka Tietää.

Vai olisiko kyseessä jälleen yksi joutava snobi, joka ei sokkotestissä erota konjakkia viskistä?

Kumpi olisi todennäköisempää?

En ole snobi, perijä jne. vaan itse päässyt omilla ansioilla työhön jossa lähemmäs 10k kuin 2k kuukausipalkka.

Ja ellei liuotin ole totaalisesti tuhonnut makuaistiasi, varmasti konjakin (joka on viiniä) erottaa viskistä (joka on tehty maltaista).

Vierailija
32/32 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

En mitään.

Minusta taas puusta veistetyt kalusteet on yksinkertaisesti rumia. Kuinka ylimielinen pitää olla, että pitää omaa makuaan universaalisti ainoana oikeana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä