Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö lasta, joka olisi kuollut vanhempiensa vastuuttomuuden seurauksena?

Vierailija
11.07.2006 |

Tai siis huolimattomuuden? Itse tiedän :(

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ryyppäsivät ja laittoivat vauvan ulos pakkaseen ALASTI vaunuihin. Ilmeisesti rangaistukseksi siitä, että vauva huusi.. varmaan nälkäänsä.

Ulkona oli 20 astetta pakkasta ja vauva oli siellä pitkään ennen kuin joku sivullinen huomasi vauvan.

Vauva on nykyisin yli 30 v. mies. Pahasti jälkeenjäänyt. Johtuu tuosta paleltumisesta.

Toinen tapaus on entinen ystäväni.

Hän sai toisen lapsensa, oli yh. Hän ei imettänyt vauvaansa, sehän pilaa rinnat!! Hän osti korviketta vain ekan kuukauden ajan, kunnes totesi sen liian kalliiksi. Tästä eteenpäin hän ruokki lastansa " puolimaidolla" . Siis kevytmaitoa esim. 100ml pulloon ja saman verran vettä.

Kyllä, ilmoitin sossuun ja ilmoitin neuvolaan. Mutta äitipä esitti voih.. niin raukka yh-parkaa, jota muut kiusaa levittämällä pahoja puheita..

Vauva oli 2kk kun hänet kiidätettiin sairaalaan nälkäkuoleman partaalla. Äiti sai pitää lapset.

Tää muutenkin ruokki lapsensa silloin kun ruokki, jos ruokki, jos viitsi. Maitoa vaan ja kaurakeksiä perään.

Ja kyläpaikoissa luuhasi aamusta iltaan, josko sieltä lapset saisivat suuhunsa jotain?

Ei hän itse rahojaan lapsiin viitsinyt haaskata. Tärkeämpää oli omat kuukausittaiset kampaajakäynnit, vaatteiden osto joka viikko, baarireissut joka viikonloppu.

Baarireissujen ajan lapset saattoivat nukkua baarin parkkipaikalla autossa, odottaen että äiti tulee baarista ja ajaa kotiin, vaikka parin paukun voimin. Pääasia, että äiti pääsi baariin iskemään uusia " isäehdokkaita" .

Juuh, ilmoitettiin (me muut tutut siis) soskuun.. (ja äiti itse kertoi että lapset nukku hyvin autossa kun ei lapsenvahtia löytynyt)

Lisäksi olen omin silmin nähnyt kuinka äiti on lyönyt, tukistanut, läpsinyt takapuolelle, retuuttanut ja roikottanut näitä kahta ensimmäistä lasta.

Nykyistä tilannetta en tiedä, en ole halunnut olla kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä.

Sen olen huomannut, että lapsia tulee lisää.. Kuin liukuhihnalta. Kovin hoikanpuoleisia pikkuisia ovat nuo uusimmatkin lapset.

Vierailija
2/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat nukkuivat aamulla, kaksoset (ikää 1.5-2v) kävelivät rantaan ja hukkuivat. Ensin toinen, sitten toinen ilmeisesti mennyt " auttamaan" ja hukkui sekin.

Olivat loman vietossa vuokramökillä, joten kaikille uusi ympäristö.

Lehdestä luettua, eivät tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sossu tee asialle mitään,miten voi olla

mahdollista?

;(

Vierailija
4/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuvan auton ovesta ja jäi takanatulleen bussin renkaan alle ja kuoli. tapahtui vantaalla korsossa liikenneympyrässä. takaovesta, ei turvaistuinta, ei lapsilukkoa ovessa.

Vierailija
5/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta iloitkaa rauhassa, kun olette 100% varmoja siitä, että pystytte estämään kaiken pahan lapsenne elämästä. Itse yritän parhaani, mutta vaikka kaikkeni teen en voi sulkea sitä pois, etteikö jotain voisi sattua. Huomioni herpaantuu hetkeksi, jotain sattuu nukkuessani, en tule ajatelleeksi jotain vaaranpaikkaa, lapsi käyttäytyy yllätävällä tavalla...

Vierailija
6/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain kävisi, niin ihan täysin olisi oma syy.

Vierailija
7/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimattomuudesta johtuvia tai sitten ainoastaan huonoa tuuria ja täysin sattumanvaraisia, jotka voivat tapahtua kelle tahansa. Varmasti monissa tapauksissa aikuinen on lyönyt laimin lapsen riittävän vahtimisen, oli syy sitten humala tai kiire. Lapsi on jäänyt vaille silmälläpitoa ja vahinko on tapahtunut. Osa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista on takuulla sellaisia, ettei niihin olla osattu varautua normaalista varovaisuudesta huolimatta - lapsihan ei tosiaan ole 100% turvassa edes siellä sairaalalavitsalla lepositeissä, kätkytkuolemahan voi vaikka vaania peiton alla. Maailmaa ei ikävä kyllä saa täysin riskittömäksi millään järjellisellä keinolla. Osa onnettomuuksista olisi taas hyvinkin estettävissä.

Vierailija
8/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä yksi tapaus missä isäpuoli piti ladattua asetta sängyn alla ja 3 1/2 vuotias loysi ja ampui itsensä

ja se yksi tapaus missä isän piti viedä lapsi tarhaan. lapsi nuhakti automatkalla ja isä unohti ja meni toihin ja lapsi tukehtui kuumana päivänä autoon

ja yhdessä toisessa tapauksessa äiti teki itsemurhan niin että tappoi lapsensa samaan aikaan.

Vierailija
9/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapsenne ole koskaan esim kaatunut ja satuttanut päätään? Jos siinä sitten olisikin tullut sisäinen aivoverenvuoto, syyttäisittekö itseänne ettette saaneet kiinni kun lapsi kaatui!

Vierailija
10/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi on tukehtumassa peittoonsa!

Vierailija
11/44 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naarurissa käy kyläilemässä perhe, jossa lapsi on noin 1½v ja hänet jätetään usein yksin tai muiden lasten kanssa pihalle. Tänäänkin hän oli ollut menossa tuossa autotiellä yksinään. Olisi voinut jäädä auton alle.

Vierailija
12/44 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli puhetta siitä. Iso perhe, taisvat olla lestadiolaisia. Isä oli jättänyt lapset kahdestaan rannalle.

Vierailija
13/44 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja se yksi tapaus missä isän piti viedä lapsi tarhaan. lapsi nuhakti automatkalla ja isä unohti ja meni toihin ja lapsi tukehtui kuumana päivänä autoon

Vierailija
14/44 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän 53 mahtaa tarkoittaa? Vitsikö? Sängyssä hyppiminen nimittäin edistää aivojen kehittymistä. Luki Kaks Plus -lehdessä muutama kuukausi sitten. Siis se kaikenlainen rymyäminen, joak kehittää motoriikkaa, mutta samalla myös aivoja...

Vierailija
15/44 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 2-3 -vuotias kuoli nälkään, kun äiti oli lähtenyt baariin ja sieltä suoraan Kreikkaan ex tempore jonkun miehen kanssa. Palasi parin viikon päästä ja lapsi oli kuollut.:( Tästä on aikaa yli 20 vuotta, olin pikkutyttö, mutta jäi mieleen.

Mun isoäiti väitti, että sukulaisen lapsi kuoli huonoon hoitoon 50-luvulla. En tiedä tarkemmin, mutta jotenkin hoisi niin kauhean huonosti, että huostaanottivat toisen lapsen heti tuon jälkeen. (siihen aikaan sai olla kyllä tosi huono, että huostaanotettiin lapsi) Omituista, koska nainen oli naimisissa, mies oli hyvässä työssä, henkisesti ainakin tiedetysti terve ja perheessä ei ole koskaan ollut päihdeongelmaa. No, tämä vanha rouva elää edelleen ja ikää jo 80... Joskus mietin, kun näen sukupippaloissa, että mitä oikeasti tapahtui!

Vierailija
16/44 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö teidän lapsenne ole koskaan esim kaatunut ja satuttanut päätään? Jos siinä sitten olisikin tullut sisäinen aivoverenvuoto, syyttäisittekö itseänne ettette saaneet kiinni kun lapsi kaatui!

Vierailija
17/44 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim se tapaus, jossa se 1,5 v tyttö tipahti liikenneympyrässä autosta ja jäi bussin alle ja kuoli, voiko turhempaa olla? VOiko joku käsi sydämellä sanoa, että sellasta vaan sattuu ja se ei ole tippaakaan aikuisten vika.

Musta se vaan on niin perseestä, että näistä asioista ei saisi puhua, kun " kyllähän niillä vanhemmilla on jo muutenkin iso tuska" .

Mitäs jos itse kuolisit vaikka sairaalassa hoitovirheeseen? Eikö siitäkään saisi syyttää lääkäriä, kun sillä lääkärillä on varmasti paha mieli muutenkin

Miten muuten ihmiset herää edes vähän ajattelemaan, kuin sillä, että näistä asioista puhutaan!

Vierailija
18/44 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juuri näin on meillä käynyt. Lapsi on vammainen lopun ikäänsä ja se on kamalaa. Tunnen syyllisyyttä vaikka asia ei ole minun vikani.

Vierailija
19/44 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" lasta ei voi aina vahtia, vahinkoja sattuu, lepositeisiin sairaalasänkyyn...jne." En hakenut vastauksellani tätä. Vanhemman huolimattomuutta on jättää uimataidoton pieni lapsi rantaveteen. Silloin se on vanhemman välinpitämättömyyttä, jos lapsi hukkuu. Lapsi voi hukkua rantaveteen, vaikka äiti seisoisi vieressä. Vahingossa vetää vettä keuhkoihin ja sitä ei saada pois, eikä lasta elvytettyä. Ei voi sanoa, että lapsi olisi hukkunut vanhempien välinpitämättömyyden tai huolimattomuuden vuoksi. Ymmärtänette eron ja kirjoitukseni pointin?

-2

Vierailija
20/44 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan, aina ei voi olla lastaan vahtimassa ja vahinkoja voi sattua kaikille. Jokainen kyllä tietää että jos jättää ikkunan sepposen selälleen tai parvekkeen oven auki, lapsi voi tippua ja kuolla jos on tarpeeksi korkea tiputus. Ja jos jättää lapsen yksin veden äärelle, on hukkumiseen mahdollisuus. Turha kuitenkaan ruveta syyllistämään ketään yksityistä ihmistä, eiköhän ihminen tee sen itse itselleen jolta lapsi on kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän