Missä maassa haluaisit asua, jos et asuisi Suomessa?
Ja miksi?
Miten asuisit ja mitä tekisit töiksesi?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin englanninkielinen maa, koska en pidä muista kielistä. Australia on liian kuuma, joten USA, Kanada tai Brittein saaret.
Ööö Australia ei ole maa🤦🏼♀️
Australia on ainoa valtio, joka kattaa kokonaisen mantereen. Kato vaikka Wikipediasta :-D
Alankomaissa.
- hyvin samanlaista kuin Suomessa, helppo olla ja elää
- lämpimämpää kuin Suomessa, mutta ei liian lämmintä kuitenkaan. Talvella sopivasti kylmää ja sadettakin, mikä tekisi oloni kotoisaksi.
- ihmiset puhuvat hyvää englantia, vaikka toki opettelisin hollannin kielenkin
- erinomainen julkinen liikenne, ei tarvetta autolle jos työpaikka kaupungissa
- rennompi ilmapiiri kuin Suomessa, ihmiset ovat todella ystävällisiä ja hymyilevät toisilleen
- uskoisin voivani saada paikallisia kavereita koska hollantilaiset ovat mukavia, mutta toisaalta isoimmissa kaupungeissa paljon expattejakin
- hollantilaiset naiset ovat kauniita ja rentoja
- asuisin suuren/keskisuuren kaupungin keskusta-alueen liepeillä... työtä en osaa sanoa!
- Alankomaissa sekin kiva puoli, että Saksa, Ranska, Belgia etc. ihan vain lyhyen junamatkan päässä
Voisin asua monessakin maassa, jos ei tarvitsisi töitä tehdä. En vaan jaksaisi paneutua muiden maiden työaikalakeihin, sopeutua mahdollisesti lyhyisiin loma-aikoihin tms. Esim. USAssa olisi todennäköisesti kauheaa olla töissä, vaikka muuten maasta pidänkin. Olen aikamoinen erakkoluonne, joten sillä ei olisi väliä, saanko ystäviä. Joku trooppinen saari kävisi hyvin, tosin niitä uhkaa helposti myrskyt ja muut luonnonkatastrofit. Euroopan maista Italia kiinnostaa.
Aina kun tätä kysytään, niin alkaa tuntua, että Suomessa on helpoin asua :).
varmaan kanada, koska ei tartte oppia uutta kieltä ja siellä on suht samanlainen sää kun suomessa. tai sit islanti, jos pärjäis suomella.
ja varmaan opiskelisin kun en ole vielä työelämässä.
Asuin 7 vuotta usassa, enkä enää ikinä muuttaisi sinne. Nyt Venäjällä, täällä yllättäen rennompaa ja ystävällisempää.
En mä asu Suomessa. Asun Ranskassa, teen töitä informaation parissa.
Asuisin Venäjällä Volga- ja Oka-jokien yhtymäkohdassa, koska siellä on mun henkinen koti. Luultavasti työni olisi talouteen liittyvää kuten nytkin:)
Vierailija kirjoitti:
Hollanissa puhutaan flaamin kieltä. Hollanti ei ole kieli.
Mikä kieli sun mielestä on nederlands? Dutch?
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan hyvää seuraa bileissä.
Olen asunut Alankomaissa vuoden, enkä koskaan kuullut kenenkään puhuvan flaamin kielestä.
Se kieli mistä puhuttiin oli englanniksi Dutch, hollanniksi nederlands.
Joko Saksa, Portugali, Kanada tai Yhdysvallat.
Puhun valmiiksi jo englantia ja saksaa, olen asunut Yhdysvalloissa aikanani pari vuotta, eli tuttu paikka. Saksassa koska siellä asuu ystäviäni ja pidän kyseisestä maasta. Sieltä on myös helppo matkustella ympäriinsä Euroopassa tai Yhdysvaltoihin.
Luultavasti tekisin samaa työtä kuin nytkin, työskentelen etänä tavallisestikin. Eli voisin jo nyt muuttaa muuallekin, mutta en ole sitä vielä tehnyt. Luultavasti muutan 2022 tammi-helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ha, tulepa kertomaan tämä viisaus hollantilaisille tai Belgian hollanninkielisille!
Alankomaat, Ruotsi tai Tanska. Kaikkiin pitäisi opetella maan kieli, ruotsiin olisi valmiina hyvät pohjat. Töitä täytyisi vielä jokunen vuosi tehdä, pääomatulot eivät ihan riitä säälliseen elämään. Työllistyminen olisi varmaan vaikeaa ensinnäkin ulkomaalaisuuden, toiseksi iän puolesta ja kolmanneksi tutkinnon vuoksi. Olisin ylikoulutettu moniin hanttihommiin ja oman alan asiantuntijahommiin ei kielitaito ole todennäköisesti riittävän hyvä (kuin englanniksi).
Täytyy odotella muutama vuosi eläköitymiseen ja lähteä sitten.
Ehkä turussa. tai neuvostoliitossa.
kummassakin on oma valtio-järjestelmä. suhteilla pärjäisi, ei muuten.
Belgiassa. Puhun ranskaa ja hollantia. Tykkään Belgiasta enemmän kuin Hollannista.
Neuvostoliitossa jos olisi vielä pystyssä tai Ruotsissa. T. Punavihreä feministitäti 35v
Se riippuu aika paljon siitä olisiko minulla alan töitä vai ei. Venäjällä en haluaisi joutua turvaverkon varaan, mutta kohtuu hyvä tuloisena asuisin mielelläni Pietarissa tai Moskovassa.