Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun lapsen ope ei vastaa wilma-viesteihin eikä

Vierailija
10.05.2013 |

muutenkaan pidä yhteyttä. Nytkin olen odotellut vastausta erääseen kysymykseen jo pari viikkoa. Kysymys ei ole mikään sellainen, johon ope ei osaisi vastata.

Olen kerran myös soittanut opelle jutellakseni lapsen asioista. Hän kuulosti puhelimessa siltä, kuin olisin häirinnyt häntä sunnuntaiaamuna klo 7 (oli arki-iltapäivä). Ja kerran kun ehdotin tapaamista myös lapsen kouluasioihin liittyen, niin ope oli että "ei tässä nyt tarvi mitään tapaamista järjestää".

Ei, lapseni ei ole ns. ongelmatapaus ja ei, minä en ole ns. hankala vanhempi. Toisen lapseni open kanssa asioiden hoitaminen sujuu aivan eri tavalla: ope vastaa aina ja on selvästikin kiinnostunut oppilaistaan.

Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että luokalla on monta oppilasta, jolla on hankalat vanhemmat ja opettaja pelkää, että olisit yksi sellainen. Tai sitten on vaan työhönsä kypsynyt. Ennen muinoinhan koulun ja kodin välillä ei käytännössä ollut mitään yhteistyötä, ja luulen, että monet vanhemmat opettajat eivät oikein pidä tuosta työmäärän kasvusta. Ei sillä, ettenkö pitäisi opettajia ahkerasti työskentelevinä, mutta asioiden setviminen ajoissa voisi usein vähentää sitä työmäärää myöhemmin, eli helpommalla pääsisivät.

Vierailija
2/2 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajatkin ovat ihmisiä ja erilaisia.

Wilman käytössä on aika suuria eroja. Osa opettajista merkkaa wilmaan jopa läksyt, suurin osa ilmoittaa siellä vähintään kokeet, jotku opettajat eivät ilmoita koskaan mitään wilmassa.

Oppilaan oikeusturvan kannalta olisi parasta että kaikki merkinnät pitäisi olla wilmassa opilaan, vanhempien ja rehtorin valvottavissa. Valitettavasti opettajilla on edelleen tapan pitää omaa mustaa vihkoaan jonne tekevät oppilaasta merkintöjä, eikä tämä vihko ole minkään kontrollin piirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme