Milloin SPR auttaa suomalaisia?
SPR:n toimintaa valtio rahoittaa lähes 30 000 000 eurolla, lisäksi kierrätyskeskukset tuottavat 15 000 000 euroa. Tähän päälle keräykset, lahjoitukset ja testamentit. Milloin SPR auttaa suomalaisia vanhuksia, työttömiä ja asunnottomia?
Kommentit (57)
Suomalaiset saavat apua kelasta taikka sossusta.
Sinne vaan jos on avulle tarvetta.
Ei kuulu SPR:n missioon.
Asia olis toinen jos täällä olisi jokin katastrofi.
SPR ei ole köyhäinapu.
"Punainen Risti auttaa ihmisiä katastrofien ja onnettomuuksien sattuessa ja kouluttaa heitä varautumaan niihin. Järjestö kannustaa ihmisiä hoitamaan terveyttään ja pitämään huolta toisistaan."'
https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/suomen-punainen-…
https://koronavirus.punainenristi.fi/apu-kotimaassa
Sieltä löytyy mm. nuorten turvataloa, ruoka-apua ja nettiystäviä ihan suomalaisille.
Valtion tuki SPR:n kansainväliseen toimintaan 20 000 000€ ja nuorten mielenterveyspalveluille 160 000€
Ei auttanut sodan aikaan köyhää isomummuani. Sen sijaan pelastusarmeija auttoi.
SPR:llä oli viime vuonna 22 vastaanottokeskusta, montako asunnottomien keskusta oli?
Vierailija kirjoitti:
SPR:llä oli viime vuonna 22 vastaanottokeskusta, montako asunnottomien keskusta oli?
Ei yhtäkään, kun hyvinvointivaltiossa kodittomien yömajoja ylläpitävät enimmäkseen kunnat itse ja ne rahoitetaan verovaroista hyväntekeväisyyden sijaan.
SPR:n vapepa ja veripalvelu voitaisiin siirtää valtion hoidettavaksi.
Meillä on Poliisi, Puolustusvoimat ja Rajavartiolaitos, emme tarvitse Vapepaa. Sairaanhoitopiirit voivat huolehtia veripalvelusta, miksi SPR on tässä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtäkään, kun hyvinvointivaltiossa kodittomien yömajoja ylläpitävät enimmäkseen kunnat itse ja ne rahoitetaan verovaroista hyväntekeväisyyden sijaan.
Mitäs hyväntekeväisyyttä se on jos valtio pumppaa verorahoja 30 000 000€?
Lukekaa SPR:n vuosikertomus eikä pelkästään nettisivuja. Voisi silmät aueta millaisesta sumutuksesta on kysymys.
Milloin viimeksi autoit itse suomalaisia? Esim. Hope ry ottaa lahjoituksia vastaan tälläkin hetkellä.