Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapään karvojen nyppiminen

Vierailija
10.05.2013 |

Olen kokenut hyödylliseksi! Ensimmäisen kerran kun nyppii, urakka on aikamoinen, mutta karvojen täytyy olla tarpeeksi lyhyitä suoritukseen. Nyppiminen on suhteellisen kivuton (pientä nipistelyä lukuunottamatta, kipu tuntuu mukavalta). Ihosta tulee sileä. Itse vielä sheivaan hellästi loputkin haituvat pois, koska on mahdotonta nyppiä kaikkia, sekä häpyhuulet sheivaan myös. 

Olisin valmis kokeilemaan myös kuumavahaa, mutten ole saanut aikaiseksi kokeilla moista. Onko ehdotuksia? Saisin hoidettua homman vähän nopeammin. Kotona tehtävää operaatiota olen harkinnut.

Nyppimisen hyvä/huonot puolet:
+karvat eivät kasva nopeasti kun lähtevät juurineen
+ihosta tulee pehmeä, ei jätä sänkeä
+ei tule sheivaamisesta koituneita näppylötä/punoitusta

-vie aikaa
-ei saa kaikkia alueita nypittyä

Oletteko te muut nyppineet?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypin nenäkarvojani. Yleensä alan nyppimään niitä siinä vaiheessa, kun ne puskevat puskina sieraimista. Joko kynsien väliin ja veto tai vaihtoehtoisesti kieritän pinseteillä rullalle ja sitten tangentin suuntaan 10 G:n kiihtyvyydellä.

Olen myös harkinnut korvakarvojen nyppimistä (kasvavat korvanlehdistä suoraan ylöspäin ja varsinkin valoa vastan korvat näyttävät joskus ihan peikonkorvilta), mutta ne lähtevät kuitenkin helpommin sheivaamalla, kun ovat siististi rivissäkin.

Munakarvoja en ole tähän asti vielä viitsinyt nyppiä / sheivata. Joskus sen sijaan pyörittelen niitä sormen ympäri kiharoille.

Vierailija
2/13 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tottuu pikkuhiljaa ottamaan aina lähemmäs häpyhuulilalueelta, niin viimein onnistuu ja pystyy helposti nyppimään ihan kaikki.

Lämminvahalla se käy vain nopeammin vaikka hieman sottaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokenut kylmävahaliuskat parhaaksi keinoksi. Myös häpyhuulista saa niillä, käytän niitä kasvoille tarkoitettuja pieniä liuskoja.

Joskus on tullut nypittyäkin, mutta se vie ihan hulluna aikaa.

Vierailija
4/13 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut nyppimisen ainoaksi hyväksi tavaksi poistaa omat alapääkarvani. Sheivaamalla tulee kauhea kutiseva sänki heti seuraavana päivänä, millään Veeteillä ei lähde juuri mitään, vahoja en uskalla kokeilla enkä raaski maksaa kerran kuussa alapääkarvojeni poistamisesta neljääkymppiä tai enempääkin.

Meneehän siihen aikaa, mutta lopputulos on kyllä ihanan sileä ja karvat pysyvät poissa pitkään. Häpyhuulista en ole uskaltanut nyppiä, mutta olen kuitenkin tehnyt kuten tuo kolmonenkin, että pikkuhiljaa olen uskaltanut alempaa ja alempaa nyppiä, ehkä ensi kerralla yritän tiukimmatkin paikat. :)

Vierailija
5/13 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä "aremmalta" alueelta onnistun nyppimään kun tiukkaan samalla sitä ihoa toisella kädellä. Nypin myös kaikki ja teen sen vain kerran viikossa jolloin ei paljoa uusia alkuja ole ehtinyt tulla. On hyvää voimistelua ja akrobatiaa selälle samalla..

Vierailija
6/13 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epiloin häpykummun ja nypin pinseteillä häpyhuulet ja persuksen. Mutta tottuuko häpyhuulet joskus epilointiin? Jos tarpeeksi kauan nyppii pinseteillä? Häpykummun pystyn epiloida sillä iho on tasainen. Häpyhuulia en saa venytettyä tarpeeksi, karvat eivät vain tartu epilaattoriin. Vahoilla en saa mitään tulosta. Pinsetit on ihan parhaat.

Vierailija
7/13 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan menee nyppimiseen?

Vierailija
8/13 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teen tota joskus tylsyyksissäni :D

Käytän silloin tällöin Veetin kuumavahaa, mutta karvojen pitää olla reilusti pitkiä jotta se tepsii niihin, niin nypin sit huvikseni pinseteillä kun en voi vahata. Sheivaan myös joskus, mutta siitä tulee näppylöitä ja sänki kutittaa, ja karvat kasvaa takas about 2 päivän päästä :( Joten pinsetit ftw.

Vierailija
9/13 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivahan saa tehtyä kotonakin kun keittää 2desiä hienoasokeria ja desin sitruunamehua sekä desin vettä kokoon. Vahan pitää jäähtyä vähän aikaa ja sitten sitä voi käyttää kangaslappujen kanssa. Kirpputorilta ostetusta pestystä lakanasta saa kangaslappuja vuoden vahauksiin.

Vierailija
10/13 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahaan sokerivahalla koko alapään. Sillä lähtee kerta vetaisulla iso tukko karvoja. Nopeaa. Ensimmäisen kerran vahautin kosmetologilla, joka sattui. Tokalla kerralla jo kivuttomammin. Ainahan ne ensimmäiset vedot tuntuu ikävälle, mutta nopeasti siihen tottuu, kun ryhtyy vahaamaan.

Vahaus on tekniikkalaji ja minä opin sen seuraamalla ammattilaisen otteita. Ensin en meinannut saada millään, mutta sitten kun hoksasin miten toimii niin äkkiä siihen oppi. Vedän vahan vastakarvaan pienelle alueelle ja sitten myötäkarvaan nopea vetaisu. Vahalla saa myös limakalvolla olevat karvat pois. Karvan pitää olla vähintään 5mm pituiset. Jos haluaa lievittää kipua niin vauvan talkkia kannattaa levittää, jotta vaha ei tartu lainkaan ihoon. Ilman talkkia se vähän tarttuu, muttei kämähdä. Vahankäyttöohjeita löytää hakusanalla 'sugar wax' juutuubista.

Tilaan saksalaisesta netistä Hair expil 32 vahaa (googlaa), joka minulla kestää vuoden. Maksaa n. 30€. Sillä vahaan myös sääret ja kainalot. Paras alapäähän on tuo 32, koska usein suihkuhuoneessa on niin lämmin, ettei kevyemmät vahat tartu. Ne ovat liian pehmeitä ja sulavat ihon pinnalle. Vahaa ei tarvitse lämmittää. Saan otettua kylmänäkin siitä sopivan määrän. 1 alapään hoitokertaan menee n. kananmunan kokoinen määrä ja toinen sääriin. Vahan käyttäminen vaatii opettelua, mutta on sen väärti. Olen vahannut itse 7 vuotta ja karvoitus on vuosien varrella vähentynyt huomattavasti. Säärissä enää jokunen kymmenkunta sitkasta yhä vahattavana. Kainaloissa muutama, mutta alapäässä vielä puolet.

Tsemppiä karvanpoistoon!

Vierailija
11/13 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/13 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin suuntaan karvoja kuuluu nyppiä?

Vierailija
13/13 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon nyppiny jotain puol vuotta ja näyttää edellee iha hirveeltä, käytän kaikkii voiteita yms. mut punottaa vaan ja on sileenä päivän. Ehkä kun ne karvat kasvaa niin eri tahtiin. Ei mulla tunnu mikään toimivan, iho ärtyy kaikesta. Vituttaa aivan sairaasti koska haluisin olla siisti posliini. Ei tätä kehtaa näyttää kellekkää hävettää jo ajatus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi