Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylemmän ammattikorkeakoulun gradu

Vierailija
10.07.2020 |

Voiskohan siellä "master" opinahjossa opettaa, mikä on gradu ja missä niitä tehdään...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijällä tulee olla lain mukaan paitsi ylempi korkeakoulututkinto, myös syventävät yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä. Käytännössä tämä tarkoittaa nimenomaan maisterintutkintoa, yamkissa ei onnistu. Ja ei, en ole sosiaalityöntekijä itse.

Voi v*ttu, "yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä" :D :D :D

Ei pidä paikkaansa. Ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja ammattikorkeakoulun jatkotutkinto tuottavat saman kelpoisuuden kuin ylempi korkeakoulututkinto.

Niin yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä eivöt ole sellaiset, joita amk:ssa voi suorittaa. Siksi teette toista tonnia pienemmällä palkalla ohjaajan töitä ettekä sosiaalityöntekujän töitä.

Vierailija
42/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin sellaisia graduviritelmiä aikoinaan että naurattaa vieläkin. Kaiken pohjan yliopistouskottavuudelta vei kun eräs kehu vaan käyneensä tenteissä eikä koskaan luennoilla.

Perustat käsityksesi yliopistoiden uskottavuudesta yhden ihmisen puheisiin? Eräs kehui käyneensä vain tenteissä ja sen perusteella yliopistot on p*skaa?

Wau, peukku! Kannattaa jatkaa elämämkoulupohjalla..

Wau, kannattais opetella lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän törmää jpa työhaastatteluissa "graduni tein.." mutta hetkinen, oletko käynyt yliopiston?

Ei törmää. En usko että olet koskaan ollut kuin korkeintaan haastateltavana.

Vierailija
44/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikki "minä olen 150 maisterin esimies amk taustalla" tyypit viipyvät?

Minun esimiehelläni on tohtori alaisenaan, eikä hän ole tohtori. Mitä ihmeellistä siinä on? Se, että tutkit 4 - 5 vuotta jotain asiaa, ei tee sinusta ihmisten johtajaa. Päinvastoin, se pätevöittää haastaviin asiantuntijatehtäviin. Esimrkiksi sairaaloissa tätä ei ole vielä käsitetty, siellä paras kirurgi nousee pomoksi. Mikä järki? Eikö sen parhaan lihanleikkaajan kannattaisi tehdä juuri sitä, missä se on hyvä?

Vierailija
45/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yamk on täyttä paskaa suoraan sanottuna. Itse haksahdin siihen ja joo, kyllähän sen pilipalitutkinnon teki työn ohessa kevyesti. Mutta eipä työnantajia kiinnostanut. Lähdin sitten yliopistoon opiskelemaan ja maisterina olen työnantajien silmissä paljon kiinnostavampi. Tällä hetkellä olen työssä johon en ikipäivänä olisi Yamk käyneenä päässyt. Näin siis sote-alalla.

Sote-alan maisteri... no sepäs jo onkin jotakin!

Vierailija
46/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sellaisia graduviritelmiä aikoinaan että naurattaa vieläkin. Kaiken pohjan yliopistouskottavuudelta vei kun eräs kehu vaan käyneensä tenteissä eikä koskaan luennoilla.

Toiset oppii luennoilla, toiset lukemalla. Miksi istuisit kuuntelemassa/harjoittelemassa esim kiinaa jos se sujuu niin hyvin, että voit näyttää osaamisesi tentissä? Jotenkin asia on kuitenkin opeteltava, kukaan ei ole syntynyt kiinan kieli hallussaan. Jos osaat sujuvaa kiinaa niin pelkkä osaamisen näyttö riittää.

Vierailija
47/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yamk on täyttä paskaa suoraan sanottuna. Itse haksahdin siihen ja joo, kyllähän sen pilipalitutkinnon teki työn ohessa kevyesti. Mutta eipä työnantajia kiinnostanut. Lähdin sitten yliopistoon opiskelemaan ja maisterina olen työnantajien silmissä paljon kiinnostavampi. Tällä hetkellä olen työssä johon en ikipäivänä olisi Yamk käyneenä päässyt. Näin siis sote-alalla.

Sote-alan maisteri... no sepäs jo onkin jotakin!

Tienaa se paremmin kuin sosionomi ja saa valita työpaikkansa. Työllisyys 100%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi