Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylemmän ammattikorkeakoulun gradu

Vierailija
10.07.2020 |

Voiskohan siellä "master" opinahjossa opettaa, mikä on gradu ja missä niitä tehdään...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suorittaa YAMK kun jo pelkän AMK:n suorittaneena voi hakea suoraan yliopiston maisterikoulutukseen? Tämä vie AMK:n käyneiltä opiskelijoilta mainetta ja en yhtään ihmettele miksei meitä hoitoalan työntekijöitäkään arvosteta.

Vierailija
22/47 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tyypin joka ihan oikeasti on sitä mieltä, että koska hän (sihteeri) lukee lääkärien tekemiä diagnooseja ym. potilastietoja ja kotiuttaa käskyn perusteella, niin hän on käytännössä ”papereita vaille lääkäri”, eli omasta mielestään olisi yhtä pätevä hoitamaan potilaita.

Varmaan tämä yliopisto-amk -tutkintojen ”sekoittaminen” on jotain sukua tuolle. Halutaan olla jotain mitä ei olla, ja siksi kerrotaan kaikille että ”no käytännössä sama asia”, vaikka se ei pidä paikkaansa.

Itse olen maisteri, enkä todellakaan kerro kylillä, että ”käytännössä olen lisensiaatti/tohtori”. Kaikki kunnia niille joilla on kykyjä ja rahkeita kouluttautua korkeammalle, ei ole minulta mitenkään pois että jollakulla on korkeampi ja vaativampi tutkinto kuin minulla.

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

Kysypä häneltä, onko koskaan näkynyt tuollaista asiaa papereilla;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä olen tehnyt gradun ja tohtorintutkinnon yliopistossa ja nyt väsään yamk opinnäytettä. Kyllä mä tähänkin opinnäytteeseen aikaa käytän, paljonkin. Ja titteliksi tulee master koska englanninkielinen ohjelma.

Mites tämä tähän liittyy? Sitten olet tehnyt gradun ja opinnäytetyön, et kahta gradua etkä kahta opinnäytetyötä.

Gradukin on opinnäytetyö, mutta kaikki opinnäytetyöt eivät ole graduja. Vain yliopistossa tehdyt maisterin opinnäytetyöt ovat graduja.

Vierailija
24/47 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja ammattikorkeakoulun jatkotutkinto tuottavat saman kelpoisuuden kuin ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
25/47 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällaisia avauksia jaksaa vääntää, jollei ole itse trolliopiston penkeiltä?

Vierailija
26/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjät tietää kirjoitti:

Ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja ammattikorkeakoulun jatkotutkinto tuottavat saman kelpoisuuden kuin ylempi korkeakoulututkinto.

Juuri näin. Kaikille maistereille, jotka yamk:ta dissaavat, tiedoksi: maisteri ei ole korkeampi koulutus kuin yamk. Molemmat ovat tasolla 7 tilastokeskuksen virallisessa koulutusluokituksessa.

Yamk on suhteellisen uusi juttu ja vie aikaa ennen kuin kaikki tajuavat, mitä sillä tarkoitetaan. Erittäin hyviä ja käytännönläheisiä kursseja.

Tässä vielä pommi: yamk:n suorittanut voi hakea tohtoriohjelmiin ilman maisterin tutkintoa! Kääk!

Vierailija
27/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan uimamaisterikin maisteri vaikka ei välttämättä ole käynyt yliopistoa.

Vierailija
28/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä olen tehnyt gradun ja tohtorintutkinnon yliopistossa ja nyt väsään yamk opinnäytettä. Kyllä mä tähänkin opinnäytteeseen aikaa käytän, paljonkin. Ja titteliksi tulee master koska englanninkielinen ohjelma.

Eroavatko nuo opinnäytteet jollain tapaa toisistaan jos vertaa yliopisto ja yamk. Itsellä on kokemusta vain yliopiston gradusta ja alemmasta ammattikorkeasta eli AMK opinnäytteestä. Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, eroavatko jotenkin.

Vierailija
29/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamk kirjoitti:

Juuri näin. Kaikille maistereille, jotka yamk:ta dissaavat, tiedoksi: maisteri ei ole korkeampi koulutus kuin yamk. Molemmat ovat tasolla 7 tilastokeskuksen virallisessa koulutusluokituksessa.

Yamk on suhteellisen uusi juttu ja vie aikaa ennen kuin kaikki tajuavat, mitä sillä tarkoitetaan. Erittäin hyviä ja käytännönläheisiä kursseja.

Tässä vielä pommi: yamk:n suorittanut voi hakea tohtoriohjelmiin ilman maisterin tutkintoa! Kääk!

Ja silti esim sosionomi amk tai yamk tekee ohjaajan töitä eikä sosiaalityöntekijän töitä.

Vierailija
30/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yamk kirjoitti:

Ja silti esim sosionomi amk tai yamk tekee ohjaajan töitä eikä sosiaalityöntekijän töitä.

Ja silti esim DI ajaa jakeluautoa. Ehkä se di pätevöittää dieselkuskiksi?

Vierailija
31/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin yksinkertainen asia voi olla niin monelle niin vaikea ymmärtää? Samantasoisia tutkintoja, toinen päinottuu tutkimukseen, toinen käytäntöön. Sama kun inttäisi siitä onko kissa vai koira parempi lemmikki. Huutakaa nyt äkkiä joku miksi k***a in ihan p***a lemmikki!

Vierailija
32/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sellaisia graduviritelmiä aikoinaan että naurattaa vieläkin. Kaiken pohjan yliopistouskottavuudelta vei kun eräs kehu vaan käyneensä tenteissä eikä koskaan luennoilla.

Vierailija
33/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin yksinkertainen asia voi olla niin monelle niin vaikea ymmärtää? Samantasoisia tutkintoja, toinen päinottuu tutkimukseen, toinen käytäntöön. Sama kun inttäisi siitä onko kissa vai koira parempi lemmikki. Huutakaa nyt äkkiä joku miksi k***a in ihan p***a lemmikki!

Tässä tämä ero tulikin pääpiirteittäin tiivistettyä. Kommentoija tosin ei itse osoita suurtakaan sivistyneisyyttä kommentoidessaan, mikä kertoo, ettei älli välttämättä lisäänny opiskellessa, sikäli mikäli hän oli jomman kumman, molemmat tai tohtorin tutkinnon suorittanut.

Vierailija
34/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijällä tulee olla lain mukaan paitsi ylempi korkeakoulututkinto, myös syventävät yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä. Käytännössä tämä tarkoittaa nimenomaan maisterintutkintoa, yamkissa ei onnistu. Ja ei, en ole sosiaalityöntekijä itse.

Vierailija
35/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin sellaisia graduviritelmiä aikoinaan että naurattaa vieläkin. Kaiken pohjan yliopistouskottavuudelta vei kun eräs kehu vaan käyneensä tenteissä eikä koskaan luennoilla.

Niin no, saman tiedon saa ihan lukemallakin ne artikkelit tai muun materiaalin mitä luennoilla käsitellään.

Vierailija
36/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustat käsityksesi yliopistoiden uskottavuudesta yhden ihmisen puheisiin? Eräs kehui käyneensä vain tenteissä ja sen perusteella yliopistot on p*skaa?

Wau, peukku! Kannattaa jatkaa elämämkoulupohjalla..

Vierailija
37/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, saman tiedon saa ihan lukemallakin ne artikkelit tai muun materiaalin mitä luennoilla käsitellään.

Jatkan vielä, että ei niistä tenteistä läpi pääse jos ei oikeasti mitään osaa. Ja halutessaan voi mennä läpi ykköselläkin jos itse siihen tyytyy. Siihenkin monesti vaaditaan jo puolet vastauksista oikein, joskus jopa enemmän.

Vierailija
38/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska toinen painottuu tutkimukseen ja toinen käytäntöön, on opinnäytteissä eroa, minkä vuoksi yamk opparin kutsuminen graduksi on outoa. Kerran on samantasoisia, miksi ei reilusti olla yamk?

Vierailija
39/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijällä tulee olla lain mukaan paitsi ylempi korkeakoulututkinto, myös syventävät yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä. Käytännössä tämä tarkoittaa nimenomaan maisterintutkintoa, yamkissa ei onnistu. Ja ei, en ole sosiaalityöntekijä itse.

Voi v*ttu, "yliopistotasoiset opinnot sosiaalityössä" :D :D :D

Ei pidä paikkaansa. Ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja ammattikorkeakoulun jatkotutkinto tuottavat saman kelpoisuuden kuin ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
40/47 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska toinen painottuu tutkimukseen ja toinen käytäntöön, on opinnäytteissä eroa, minkä vuoksi yamk opparin kutsuminen graduksi on outoa. Kerran on samantasoisia, miksi ei reilusti olla yamk?

Ei sitä graduksi kutsuta muualla kuin mammapalstalla. Oikea nimi on opinnäytetyö, voit tarkastaa asian minkä tahansa AMK:n sivuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän