Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten kustannat kalliit lastenvaatteet?

Vierailija
09.05.2013 |

vähän kiinnostaisi tietää miten te kotiäidit kustannatte lastenne vaatteet? Esmimerkkinä Pop, Me & I, Reima, Ticket jne..eivät ole uutena mitään halpoja. Saatteeko lahjaksi, ostavatko isovanhemmat? En kyllä ymmärrä miten esimerkiksi hoitovapaalla oleva pystyy niitä ostamaan. Eli ostatteko lapsillenne sitä parasta ja se on jostain muusta (itseltänne jne..)pois?Rehellistä keskustelua please :) 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään töissä molemmat miehen kanssa ja maksetaan lasten vaatteet puoliksi, joten hyvin selvitään kustannuksista. Mulla jää palkasta käteen n 2000-2300e/kk ja miehellä n4000-4500e/kk.

Vierailija
2/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kotiäiti, mutta ostan esim. Reimat sieltä outletistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan palkkatuloilla.

Vierailija
4/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuloista ja alennusmyynnistä. Välillä jotain juhlavaatteita ja muuta kivaa huutonetistä. En nyt ole kyllä kotiäitinä, lapsikin menee syksyllä jo esikouluun.

Yhdellä lapsella käytössä ja tuntuvat kestävän, lisäksi niistä vaatteista ja kengistä huolehditaan, joten niistä saa ihan kivasti huutonetissä myydessä takaisinkin.

No...me&i on mielestäni niin rumaa... sisävaatteet ostan netistä, enimmäkseen Gymboreeta.

Vierailija
5/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt ihan samaa, miten perheet joissa monta lasta ja vain toinen vanhemmista kaupan kassalla töissä, voi ostaa reilun sadan euron haalareita uutena. Meillä yksi lapsi ja molemmat töissä, eikä ikipäivänä olisi varaa.

Vierailija
6/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat avustavat jonkin verran ulkovaatteiden ja kenkien osalta, mutta pääasiassa ostamme ihan itse palkoilla ja kotihoidontuella. ostan jonkinverran käytettynä FB-kirppiksiltä, kierrätämme kavereiden kanssa ja pieneksi jääneet myyn eteenpäin, toistaiseksi olen saanut ihan hyvän hinnan. Isoin ersellaisten kavereiden kanssa jotka eivät merkkivaatteita osta, on se, ettei meidän lapsilla ole mitään valtavaa vaatevarastoa, vaan pelkästään tarpeelliset. Keskustelin aiheesta juuri ystäväni kanssa ja hän kertoi viisivuotiaalla lapseltaan olevan kolme välikausipukua, sadevaatteet, kahdet erilliset ulkohousut, nahkatakki ja yksi puuvillainen parempintakki. Omalla viisivuotiaallani on yksi vettäpitävä välikausipuku ja lisäksi parempi takki, enempää en ole kokenut tarvittavan. Vaikka kuinka ostaisi halvalla alennuksesta, tulee kaverin vaatemäärän hinnaksi taatusti paljon enemmän kuin meidän ulkovaatteille. Lisäksi kaveri harmitteli kun isommalta lapselta ei tahdo säästyä pienemmälle mitään kun joko menevät niin huonoon kuntoon, tai sitten ovat väritykseltään tai malliltaan epäsopivia toiselle sukupuolelle. Itse taas ostan varsinkin ulkovaatteet unisex-mallia ja sukupuolineutraalia väriä, myös monet sisävaatteet. Kuopuksella onkin nyt käytössä välikausihousut jotka ovat olleet jo kahdella muullakin käyttäjällä ja silti edelleen priimakuntoiset. Laatu maksaa, mutta se maksaa myös itsensä takaisin ajan saatossa.

Vierailija
7/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini ostaa kaikki lasten vaatteet, usein tosi kalliitakin. Hänellä on isohko eläke eikä oikein keksi mitään parempaa kohdetta, mihin tuhlata kuin lapsenlapset. ;)

Olen oikeasti tosi kiitollinen siitä, että hän ostaa lapsille näin paljon, se on meille iso säästö. Minulle on ihan sama, minkä merkkinen vaate on, ja itse ostaisin varmaan lapsille suuren osan vaatteista kirppiksiltä. Äiti kuitenkin tykkää shoppailla kauppakeskuksissa, ja niissähän nuo kalliimmatkin liikkeet tuppaa olemaan. 

Vierailija
8/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 19:15"]

vähän kiinnostaisi tietää miten te kotiäidit kustannatte lastenne vaatteet? Esmimerkkinä Pop, Me & I, Reima, Ticket jne..eivät ole uutena mitään halpoja. Saatteeko lahjaksi, ostavatko isovanhemmat? En kyllä ymmärrä miten esimerkiksi hoitovapaalla oleva pystyy niitä ostamaan. Eli ostatteko lapsillenne sitä parasta ja se on jostain muusta (itseltänne jne..)pois?Rehellistä keskustelua please :) 

[/quote]

ap hoi, on olemassa ihmisiä jotka ovat osanneet säästää ja jopa sijoittaa säästöjään, eikä muutenkaan ihmisten ainoa tulot ole nykyään palkkatuloja vaan yli 70 prosentilla suomalaisista on PÄÄOMATULOJA!

Vierailija
9/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki ihmiset eivät ole vähävaraisia... Vaikka jompikumpi vanhemmista onkin kotona, voi perheellä olla kuitenkin varoja käytettävissään. Aika moni tänäpäivänä esim. käyttää säästöjään perhevapaiden aikana, tai esim. isovanhemmat rahoittavat hankintoja. Moni isovanhempi ostaa paljon lapsenlapsilleen tai lahjoittaa ihan suoraan rahaa. Lisäksi perheen elättäjällä voi olla suuretkin tulot, joten toisen vanhemman kotonaolo ei ole niin kovin suuri juttu taloudellisesti.

Meidän perheessä meillä on säästöjä, joita käytän, kun on tiukempi kuukausi menossa. Lisäksi pyrimme nyt perhevapaiden aikaan elämään säästeliäämmin mm. lykkäämme kodin hankintoja, pyrimme säästämään ruuassa, emmekä tee kalliita lomamatkoja. Lisäksi ostan kirpputoreilta osan vaatteista lapsille (mutta nekin ovat aina noita mainitsemiasi merkkituotteita). Ja ostan aina hyväkuntoisia, lähes uuden näköisiä merkkivaatteita lapsille kirpparilta. Joten kukaan ei arvaa, että vaatteet on ostetti käytettynä vaikka asiaa en mitenkään salaakaan vaan avoimesti kerron, jos joku kysyy mistä ostin.

Vierailija
10/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 20:09"]

[/quote]

ap hoi, on olemassa ihmisiä jotka ovat osanneet säästää ja jopa sijoittaa säästöjään, eikä muutenkaan ihmisten ainoa tulot ole nykyään palkkatuloja vaan yli 70 prosentilla suomalaisista on PÄÄOMATULOJA!

[/quote]

Voiko tuo luku todella olla 70? En itse tunne ketään, jolla olisi pääomatuloja :O

-ei ap

Vierailija
11/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen hoitovapaalla (kaksi lasta) ja enkä näe mitään ongelmaa merkkivaatteiden ostamisessa. Miehellä hyvät (ei huippu) tulot ja vaikka hän kustantaa enimmän elämisessämme, niin lastenvaatteet ja joskus ruokaostoksetkin maksan minä.

Nykyään en kylläkään osta itselleni kovinkaan usein uutta, sillä kaapeista löytyy riittävästi klassisia ja kestäviä vaatteita/kenkiä  ja mm. kampaajalla käyn harvoin. 

Vierailija
12/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa, ja ap:han puhui nyt pääasiassa perheistä, joissa on monta lasta ja äiti kotona. 

Mulla on muutamia me&i:n vaatteita lapsilla - retrokuosia inhoan, joten vain muutama, koska olen joskus toiminut emäntänä ja saanut alennuksia.

Ostan paljon Englannista netin kautta, pääasiassa käytettyinä, ebay:sta, jolloin saattaa joukkoon osua merkkituotteitakin, mutta en edes oikein tiedä merkeistä, eli ihan sattumalta saattaa jotain tulla, josta tykkään.

On kavereita, jotka on ostaneet joitain merkkituotteita, esim. jenkeistä, joiden vanhoja olen saanut, tai ostanut säkillisen vaatteita parilla kympillä. Ulkovaatteista valitsen ne, jotka silmää miellyttää, joskus ne on merkkiä, joskus ei, lähes aina alennuksesta. 

Mä olen siis kotona  4 lapsen kanssa, 3 jo koululaisia.  Ollaan hirveesti saatu vaatteita muilta, tosi vähän olen loppupelissä ostanut itse. Ja olen ihmetellyt samaa, koska meillä ei olisi varaa ostella merkkivaatteita kaikille aina uusia. Eikä niissä merkkivaatteissa oikeesti ole laatu välttämättä yhtään parempi. Mulla on esim. h&m:n trikoopaitoja, joita on 2 tyttöä käyttänyt vähintään kerran viikossa yhteensä varmaan jo kolmen vuoden ajan, pesty ja kuivausrummussa käytetty aina, ja ovat vielä kuin uusia. Maksanut alennuksesta sen joku 3 € kappale. Ja ihan yhtä lailla ne merkkihousut menee rikki kun teräviin kiviin dyykkaa taikka se tietty maali ei siitä merkkipaidasta lähde yhtään sen helpommin. Meillä lapset saa elää täysillä ja vaatetta menee rikki ja sotkuun. Siksikään en raaski ostaa kalliita vaatteita paljoa. 

Vierailija
13/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kalliita vaatteita osteta, koska ei ole rahaa. Olen ollut 5v kotiäiti, lapsia 4. 

Vierailija
14/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nuo ap:n mainitsemat merkit nyt niin kalliita ole, etteikö niihin olisi varaa. Ostan lähes kaiken uutena, mutta aina alennuskoodilla tai alennusmyynnistä. Esim. Ticketin talvihaalari maksoi outletissa 60 euroa, se on melkein sama hinta kuin jostain Lassiestakin. Jälleenmyyntiarvo on kuitenkin mahtava. Reimaltakin on usein tosi hyviä tarjouksia niiden omilla nettisivuilla. Meandia olen löytänyt pilkkahintaan kirpparilta. Käytön jälkeen voi sitten vaikka myydä voitolla ja ostaa jonkun uuden kivan tilalle :)

Vierailija
15/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme töissä ja saamme hyvää palkkaa. Tosi simppeliä - vielä kun ehtisi kauppaan ostamaan niitä kalliita vaatteita...

Vierailija
16/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi, mutta ns. "kaupan kassa" tai myyjä saa yleensä alennuksia ostoksistaan. Aika usein tuo alennus voi olla varsin huomattava (ei siis mikään -5% vaan jopa -50%) ja aika usein alennusta saa antaa myös lähisuvulle, ei vain itselleen.

Joten jos itse/lähipiirissä joku työskentelee merkkivaatteita myyvässä kaupassa, saattaa merkkivaatteita saada suunnilleen samaan hintaan mitä maksaisi "tavallinen" vaate ilman alennuksia.

Yleensä menee vielä niin, että mitä kalliimpia juttuja myyvässä kaupassa on töissä, sitä isommat alennukset henkilökunta saa.

Vierailija
17/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika köyhä, mutta ostin tytölle juuri ticketin haalarin nettikaupasta koska sain sen -40%. Kaatui ulkona heti asfaltille juostessaan eikä polviin tullut jälkeäkään. Edellinen freedogin halpispuku hajosi toka käytössä.

Vierailija
18/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 20:09"]

[/quote]

[/quote]

Voiko tuo luku todella olla 70? En itse tunne ketään, jolla olisi pääomatuloja :O

-ei ap

[/quote]

Mullakin on pääomatuloja. Ei niillä vielä osta haalaria edes tarjoustalosta, mutta pääomatuloja kumminkin ja mukana tuossa 70%, Ehkäpä kun aikani säästelen, niin voin lapsenlapsille ostaa kunnon haalarit niillä pääomatuloillakin :)

Vierailija
19/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi 70 voi pitää paikkansakin. Mutta ei se kyllä mitään rikkauksia tarkoita. Ne kenellä on s-etukortti, saa yleensä vuosittain jäsenmaksun korkoa ja ainakin mun veroehdotuksessa se lasketaan pääomatuloksi. Eli minäkin nautin pääomatuloista, peräti 8 euron verran vuodessa :)

Vierailija
20/28 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatu lahjaksi esim reimaa. Meillä tosin lapsella myös guessia, calvin kleinia jne.

Palkoilla maksetaan.  Ostetaan kun on enempi rahaa. Itse käytetään miehen kanssa merkivaatteita  enkä näe niitä lapsillakaan huonona:). 

Ja kyllä työskentelen mm kassalla:)

Teen töitä sen eteen että saan mitä haluan. Ei vaadi ihmeellisiä kikkailuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän