Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävarma mies tapaillessa

Vierailija
10.07.2020 |

Olen käynyt parilla treffeillä miehen kanssa, jonka epävarmuus ja jännittäminen on alkanut tuntua vähän vastenmieliseltä. Yli kolmekymppinen isäihminen, mutta sekoilee jatkuvasti sanoissa, antaa sivulauseessa ymmärtää että olen jotenkin hänelle liian tasokas ("koskahan tajuat mitä oot tekemässä hehe..") ja on useissa tilanteissa maininnut jännittämisestä ja jopa paniikista. Yritän suhtautua avoimin mielin ja kuk nyt olis täydellinen mutta välillä tuntuu kuin olisi lukion ujoimman pojan kanssa liikkeellä. Aikuinen edes jossain määrin itsevarma mies saisi minut syttymään. Aargh.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää juoda viinaa jotta ei jännitä naisten seurassa. Ei naiset halua raitista miestä kuitenkaan joten treffeille pitää tulla kännissä jotta juttu alkaa luistamaan kunnolla

Vierailija
42/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena olen itse sellainen jännittäjä, että jo ihan nolottaa, kun kädet vapisee, sanat takeltelee ja punastuttaa... Ihan hirveää! Tämä onneksi menee ohi jossain vaiheessa. Tapailin hetken yhtä kiinnostavaa miestä, joka sitten jossain vaiheessa tapailua, kun olin jo "rauhoittunut" töksäytti naureskellen, että olin niin huvittavaa katseltavaa, kun kädet vapisi ja punastelin ja esitti pilkallisesti minua. Siihen päättyi se tapailu. Loukkaannuin todella. Nykyinen mieheni pitää minun herkkyydestäni ja hänen kanssaan minulla on itsevarma ja hyvä olla :)

Juu, miehet eivät välttämättä suhtaudu naisen jännittämiseen yhtään sen empaattisemmin. Ihanaa että löysit miehen joka pitää sinusta just sellaisena kuin olet :)

Et usko tohon itsekään. Miehet antavat aina naiselle anteeksi jännittämisen. Tuolla naisella, jolle vastasit, oli käynyt huono tuuri. Oli osunut siihen 1%:n vähemmistöön miehistä, jotka ei siedä naiselta jännittämistä tai ujoutta.

Naiset ei ollenkaan käsitä miten paljon saavat anteeksi, verrattuna miehiin.

M/40

Kyllä mullekin on mies ihan suoraan sanonut, että jännittämiseni on ongelma (tai siis, yksi niistä lukuisista ongelmista). Ilmeisesti mullekin on sitten sattunut huono tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat. Jätä mies jollekkin, joka osaa arvostaa häntä kaikella tavalla.

Vierailija
44/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tällainen naisten kylmyys ja epäempaattisuus? Juuri tuollaisesta vähän ujommasta miehestä saisi luotettavan hyväsydämisen kumppanin.

En enää ihmettele niitä naisten "missä on kaikki hyvät miehet" valituksia kun nainen itse kelpuuttaa vain jännän itsevarmat pelimiehet.

Eikö tämä ikinä lopu? Miksi minua kiristetään koko ajan hyväntekeväisyystyöhön vetoamalla naisten empaattisuuteen? En ole empaattinen. Ei kiinnosta.

Mistä ihmeestä sinäkin tempaisit tuon ujon miehen oletetun luotettavuuden ja hyväsydämisyyden, vaikka et tiedä hänestä mitään? Sinä ja kaikki muut, joiden mielestä ujo=pyhimys. Ujoin tuntemani mies on eläinrääkkääjä ja elämäntapatyötön juoppo. Silti hänestäkin päivitellään, että voivoi kun on niin ujo. Saisipa tyttöystävän niin elämä alkaisi sujua.

Ihmiset ovat oikeasti tyhmiä.

Vierailija
45/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena olen itse sellainen jännittäjä, että jo ihan nolottaa, kun kädet vapisee, sanat takeltelee ja punastuttaa... Ihan hirveää! Tämä onneksi menee ohi jossain vaiheessa. Tapailin hetken yhtä kiinnostavaa miestä, joka sitten jossain vaiheessa tapailua, kun olin jo "rauhoittunut" töksäytti naureskellen, että olin niin huvittavaa katseltavaa, kun kädet vapisi ja punastelin ja esitti pilkallisesti minua. Siihen päättyi se tapailu. Loukkaannuin todella. Nykyinen mieheni pitää minun herkkyydestäni ja hänen kanssaan minulla on itsevarma ja hyvä olla :)

Juu, miehet eivät välttämättä suhtaudu naisen jännittämiseen yhtään sen empaattisemmin. Ihanaa että löysit miehen joka pitää sinusta just sellaisena kuin olet :)

Et usko tohon itsekään. Miehet antavat aina naiselle anteeksi jännittämisen. Tuolla naisella, jolle vastasit, oli käynyt huono tuuri. Oli osunut siihen 1%:n vähemmistöön miehistä, jotka ei siedä naiselta jännittämistä tai ujoutta.

M/40

Älä uhriudu, olet säälittävä.

Olen itsekin saanut pakkeja, kun en osaa toimia sulavasti. Tietyn tyyppiset miehet eivät jaksa sitä yhtään. Eikä tarvitse, ei kenenkään ole pakko tykätä kenestäkään.

Vierailija
46/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi. Eikä se tarkoita, että minuun vetoaisi joku ääripää, narsisti tai jiimies. Halusin _normaalin_ miehen, joka ei jännitä sosiaalisia tilanteita, ei treffejä eikä juhlia eikä edes puheen pitämistä tai muuten esillä olemista.

Suhteenne ei tule toimimaan.

Jos miestä ei jännittäisi ollenkaan, kun olemme treffeillä, niin ne olisivat varmasti viimeiset treffit hänen kanssaan. Sellaisen miehen kanssa tulisi olo, että olen vain yksi monista muijista, jonka kanssa hän treffaa, on aineissa/juonut pohjia reilusti tai idiootti.

Olen itse jännittäjänainen, joka saattaa takellella pitkäänkin sanoissaan ja puhua ihan mitä sattuu treffeillä, joten ymmärrän hyvin jännittäjiä. Yleensä jännittäjämisen takaa löytyy ihania ihmisiä, joissa on paljon hyvää. Erittäin epävarmat ihmiset ovat tietenkin oma lukunsa, mutta kaikkien ihmisten kanssa ei nyt vain sovi muutenkaan yhteen, joten molemmat katsovat tilanteen omalta kantiltaan. En minäkään oleta olevani joka jampalle se oikea nainen.

Jännittäjiä ymmärrät mutta muita selvästi vihaat. Jos ei jännitä, ihminen on aineissa tai idiootti. Voi taivas näitä kommentteja.

Vierailija
47/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo monesti todettu, jännittäminen ja itsensä vähättely on kaksi täysin eri asiaa. Minä tapailin hetken aikaa todella epävarmaa miestä. Yritti antaa itsestään varman kuvan, mutta viljeli ihmeellisiä kommentteja. 

Jos minulla joskus keski vastata viestiin, oli mieheltä tullut uusi viesti tasoa tämä "joko tulit järkiisi ja tajusit etten olekaan mikään saalis". Alkuun ajattelin, että tämä on ihan söpöä, kaveri kaipaa vaan hieman kannustusta että on hyvä tyyppi ja edelleen tykkään hänestä. Mutta pidemmän päälle todella raskasta!

Kerran kesken seksin olin kuulemma koskenut hänen hauistaan ja siirtänyt käden nopeasti pois. Hän oli omassa mielessään ajatellut, että minua ällötti hänen hauiksensa pienuus, ja hän tämän perusteella alkoi treenaamaan kotona käsipainoilla. Hän ihan oikeasti halusi keskustella kanssani tästä asiasta. Hyi ällötys. Siinä sitten piti taas tsempata, että en muista tällaista ollenkaan, käsi varmaan etsinyt hyvää paikkaa tai jotain. Tällöin tajusin, että mikään määrä tsemppausta ei tule kaverin epävarmuutta poistamaan.  

Kuten arvata saattaa, ei todellakaan tapailla enää. Ahdistus nousee kun edes mietin koko tyyppiä. 

Vierailija
48/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä itsekin, että ujot ja epävarmat ihmiset voivat keskenään olla hyvinkin erilaisia. Taannoinen eksäni ei ollut lainkaan ujo, mutta sitäkin epävarmempi. Hän saattoi kävellä alasti eteeni kysellen "kelpaanhan sinulle varmasti", ja tätä tapahtui useamman kerran. Kaipasi kovasti vakuutteluja, mitkä eivät luonnollisestikaan riittäneet. Oli myös kovin mustasukkainen ja epäili aina, että olen kiinnostunut häntä nuoremmista miehistä (kyllä, näinkin päin tämä voi mennä). Lopulta hän pyrki rajoittamaan kaikkia ystävyyssuhteitani, jolloin olikin jo aika pistää piste touhulle. Valitettavia tällaiset.

Mutta jännittäminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko sen sijaan eivät ole itselleni dealbreakereita. Jännitän kovasti itsekin, mutta se jännitys laantuu, kun ihminen käy tutuksi. 

Vierailija
49/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: Mies jännittää paljon sun seurassa, eli on todella kiinnostunut susta = huono

Naiset: Mies ei jännitä pätkääkään sun seurassa, koska ei ole juurikaan kiinnostunut susta = hyvä

?? 😂

Tämä! Ihan hillitöntä meininkiä - naiseen vetoaa eniten tunteeton palomies 😂😂

Vierailija
50/81 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset: Mies jännittää paljon sun seurassa, eli on todella kiinnostunut susta = huono

Naiset: Mies ei jännitä pätkääkään sun seurassa, koska ei ole juurikaan kiinnostunut susta = hyvä

?? 😂

Tämä! Ihan hillitöntä meininkiä - naiseen vetoaa eniten tunteeton palomies 😂😂

Vai palomies... Autocorrect sählää! 😅

Vierailija
51/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en oikeastaan tapaile naisia. En ole kokenut mies, en ole sulava mies, en ole osaava mies. Jo treffeille pyytäminen ja sinne saapuminen on mulle suuren ponnistuksen ja pelon voittamisen takana. Pelkään, että en ole tarpeeksi miehekä, itsevarma enkä osaa tehdä oikeata juttua oikeassa kohdassa. En osaa flirttailla, en osaa koskea oikein ja en ymmärrä naisen sanattomia vihjeitä. Olen ollut muutamasta naisesta todella kiinnostunut ja olen tämän yrittänyt heille osoittaa. Olen pyrkinyt olemaan paras mahdollinen itseni ja toimimaan oikein, mutta kun se ei vain meinaa riittää.

Kyllä se vielä riittää. Jatka samaan malliin! Ja muista että jokainen saa pakkeja ja niiden takana ei hyvinkään todennäköisesti ole se että sinä olet huono tyyppi. Joskus ei vaan kemiat kohtaa, toinen voi olla ihastunut toiseen mieheen, lesbo, vannoutunut sinkku, varattu, ei osaa ajatella sinua muuta kuin kaverina.... syitä on lukemattomia. Eikä kaikki naiset ajattele kuten ap. Mä itsekin jännitän todella paljon ja alan höpöttää holtittomana. Oon kömpelö ja sotken takuuvarmana paitani. Mun nykyinen kumppani ensitapaamisella jännitti niin kovasti, että sillä tuli vatsanväänteitä! Minä vaan tarjosin mahalääkettä ja kävin käydä vessassa. Sen jälkeen juttu jatkui ja on jatkunut vuoden :)

En osaa sanoa oletko oikeassa, mutta varmasti on niin, että en voi yleistää mieltymyksiä omien muutamien kokemusteni perusteella. Jos löytäisin sen, jonka kanssa olisi helppoa niin sitten tuo kaikki aikaisempi menettäisi merkityksensä ja kaikki mitä kirjoittaisin tähän ketjuun muuttaisi muotoansa. Olisi silti helpompaa, jos olisin osaavampi, koska silloin en olisi niiden kiinnostavien ihmisten mielestä epävarma ja epämiehekäs.

Vierailija
52/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? 😂

Miehet: otan kaiken kirjaimellisesti kärjistäen enkä ymmärrä ääripäiden välimuodoista mitään.

Vierailija
53/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en oikeastaan tapaile naisia. En ole kokenut mies, en ole sulava mies, en ole osaava mies. Jo treffeille pyytäminen ja sinne saapuminen on mulle suuren ponnistuksen ja pelon voittamisen takana. Pelkään, että en ole tarpeeksi miehekä, itsevarma enkä osaa tehdä oikeata juttua oikeassa kohdassa. En osaa flirttailla, en osaa koskea oikein ja en ymmärrä naisen sanattomia vihjeitä. Olen ollut muutamasta naisesta todella kiinnostunut ja olen tämän yrittänyt heille osoittaa. Olen pyrkinyt olemaan paras mahdollinen itseni ja toimimaan oikein, mutta kun se ei vain meinaa riittää.

Lopetat esittämisen ja olet oma itsesi. Mitä muutakaan?

Se esittämäsi kulissi sortuu jossain vaiheessa ja se mikä todellisuudessa olet on se johon mahdollinen treffikumppani haluaa tutustua.

Olet se mikä olet. Sitten sen tietää onko jatkoa vai ei ole. Voithan itsekin miettiä treffien aikana ettet haluakaan jatkoon. Ei treffit ole lupaus loppu elämän suhteesta.

Vierailija
54/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet vaan käynyt niin monilla treffeillä, että olet täysin paatunut. Et enää kykene kokemaan sitä kutkuttavaa hermostuttavaa ( mutta ihanaa!) tunnetta vatsan pohjassa, kun vihdoinkin tapaat ihanan ihmisen treffailu mielessä. Olet kadottanut sen aitoutesi ja viattomuutesi, mikä näköjään miehellä on tallella. Sääli sinänsä, näin usein käy etenkin naisilla.

Minä, nainen, olen elämässäni käynyt tasan yksillä treffeillä, enkä jännittänyt niitä tippaakaan. Tiesin jo lähtiessä, että tykkään kyseisestä tyypistä tosi paljon ja olin pelkästään innoissani. Miestä sen sijaan selvästi jännitti, mutta ei se mitään haitannut, koska minä taas pystyn juttelemaan ihan kenen kanssa tahansa mistä tahansa ja hyvin saatiin aika kulumaan. Vietettiin treffeillä useita tunteja ja mielestäni meni tosi hyvin. Mies vaan ei ilmeisesti ollut samaa mieltä, koska toista kertaa en saanut häntä lähtemään ulos vaikka kuinka monta kertaa kysyin.

Eli ei ihmisistä tiedä, miksi ne jännittää tai miksi ei jännitä. Syitä voi olla vaikka kuinka monia. Jännitän minäkin yleisölle puhumista joka kerta niin paljon että olen oksentaa ennalta, vaikka teen sitä työkseni jatkuvasti.

Vierailija
55/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän petaa jo eroa, että pääsee säälimään itseään.

"Olet niin tasokas, että löydät paremman", hän nyyhkii ja säälistä ja ihmisyydestä ajattelet pysyä hänen kanssaan. Aiot todistaa että pidät hänestä ja haluat saada suhteen toimimaan.

Varsinkin, jos "Kaikki naiset hylkää" niin ota se viestinä niiltä naisilta. Kyse ei välttämättä ole hylkäämisestä vaan yksinkertaisesti siitä, että kivireestä pitää päästä irti, ettei kaikki vajoa pinnan alle.

Olen seukannut tämmöisen "sinäkin vielä jätät minut" -tyypin kanssa ja joo, lopulta jätin.

Tää. Niin tää!

Sanonta "he's just not that into you" pitää tässä kohdin paikkansa ja kun kuitenkin olisi se nainen oltava vaikkei vetoa, halua eikä tahtoa löydy.

Toista ihmistä ei voi parantaa vastentahtoisesti joten kuitti ja out. Älä myöskään syyllistä itseäsi hänen ongelmistaan, hänen on löydettävä itsensä ennenkuin esim. suhteeseen on valmis.

Vierailija
56/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M/40

Kyllä mullekin on mies ihan suoraan sanonut, että jännittämiseni on ongelma (tai siis, yksi niistä lukuisista ongelmista). Ilmeisesti mullekin on sitten sattunut huono tuuri.

Täällä toinen huonotuurinen nainen. Jännitin niin paljon, etten uskaltanut edes katsoa mieheen päin saati jutella mitään, kun pelkäsin näyttää kasvoni tai että sanon jotakin tyhmää. Pelkäsin niin, että olin kaataa kaiken mihin koskin.

Mies haukkui minut ylimieliseksi.

Vierailija
57/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? 😂

Juuri tästä on kyse. Helpoimmin aloitteita tekee mies joka tekee niitä jokaiselle naiselle.

Ja mitään välimuotoja ei tietenkään voi olla ikuisen hikkyn ja jokaiselle naiselle aloitteita tekevän välillä?

Vierailija
58/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? 😂

Juuri tästä on kyse. Helpoimmin aloitteita tekee mies joka tekee niitä jokaiselle naiselle.

Ja mitään välimuotoja ei tietenkään voi olla ikuisen hikkyn ja jokaiselle naiselle aloitteita tekevän välillä?

Siis jos jotain olen palstalta miehistä oppinut niin tämän: kaikki on mustavalkoista, ääripäätä, joko tai. Ääripäiden välillä ei ole koskaan mitään.

Sivusta

Vierailija
59/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se esittämäsi kulissi sortuu jossain vaiheessa ja se mikä todellisuudessa olet on se johon mahdollinen treffikumppani haluaa tutustua.

Olet se mikä olet. Sitten sen tietää onko jatkoa vai ei ole. Voithan itsekin miettiä treffien aikana ettet haluakaan jatkoon. Ei treffit ole lupaus loppu elämän suhteesta.

En ole koskaan pyrkinyt tietoisesti mitään esittämään. Omana itsenäni olen aina ihmiset tavannut. Ei ole mitään suurta kulissia, joka voisi kaatua. On vain minä ja se ei yleensä riitä.

Vierailija
60/81 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pyrkinyt tietoisesti mitään esittämään. Omana itsenäni olen aina ihmiset tavannut. Ei ole mitään suurta kulissia, joka voisi kaatua. On vain minä ja se ei yleensä riitä.

Mutta tuskin kaikki ne tapaamasi naisetkaan ovat ”riittäneet” sinulle? Vai ovatko? Siinä tapauksessa miettisin, että annatkohan jotenkin epätoivoisen vaikutelman. Treffikumppani (oli sitten mies tai nainen) haluaa tietenkin tuntea itsensä erityiseksi eikä keneksi tahansa joka vaan kelpuuttaa.

Pieni epävarmuus nyt ei haitanne ketään. Ihan tavallista ja yleensä jopa söpöä.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi