Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunkirjoituksesta?

Vierailija
09.05.2013 |

Lasten isä kuoli varattomana ja velallisena.En voi tietää todellakaan kaikkia hänen velkojaan.

Kuka ja miten velkojille ilmoitetaan joista ei tietoa,varattomasta kuolinpesästä?

Perunkirjoitus tehty ajallaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia edes kuuluu sinulle, jos mies eli yksin? Et ole hänen perijänsä etkä velkojensa maksaja.

Vierailija
2/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

`No kyllä se nyt vähän kuuluu, lasten takia.

-ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia? Eikö heillä ole edunvalvoja katsomassa, että saavat osuutensa isän omaisuudesta, jota ei ole. Äidillehän se ei kuulu mitenkään.

Vierailija
4/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alaikäiset yhteiset lapset,siksi minulle kuuluu.ap

Vierailija
5/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis haluat tietää?  Älä huoli, saat kyllä rahaa kuolemankin jälkeen. Lapset saavat eläkettä isänsä tulojen mukaan ja vielä alaikäisinä muutakin tukea. Mene Kelaan kyselemään.

Vierailija
6/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjan olette varmaan toimittaneet verotoimistoon? Perunkirjassa pitää luetella kaikki tiedossa olevat velat. Näin olette varmaan tehneetkin. Mitä ei ole ollut tiedossanne, sille ette voi mitään. Kyllä ne velkojat saavat tiedon velallisen kuolemasta kun yrittävät saataviaan periä.

Älä turhia murehdi jos perunkirja on tehty parhaan ymmärryksenne ja tietojenne mukaan, homma on sillä selvä. Ette te voi tietää, onko vainaja velkaa naaputin Latelle tai Peralle, eikä se teidän murheenne ole. Velat jää noiden lainaajien tappioksi, ei teidän = varattoman perikunnan niitä tarvitse maksaa.

Vierailija
7/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän pölvästi sun kanssas, kyllä se vaan kuuluu, kun se äiti on niiden alaikäisten lastten huoltaja.

Vierailija
8/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko yhä naimisissa? Pidätkö hallussasi miehen omaisuutta? Katso ettet syyllisty rikokseen hävittämällä tai myymällä mitään, isän jättämä omaisuus kuuluu vain lapsille.

Vierailija
9/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa asia siksi koska en voi todellakaan tietää kaikkia hänen velkojiaan ym.asioita ja olen ulosotosta pyytänyt selvitykset,pankista jonka tiedän olleen hänen pankkinsa saldotodistukset.

Mutta ei minulla ole resursseja ottaa selville jokaista velkojaa ym.perunkirjoitusta varten.

Olen hommannut kaikki tiedot mitä tiedän mutta jälkikäteenkin voi löytyä velkojia lisää,niin miten sitten toimia.

Kuka huolehtii perunkirjat velkojille?ym..AP

Vierailija
10/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoitus tehty ajallaan? Siis se on tehty jo?

Vierailija
11/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa ei olla ikinä oltu.AP

Vierailija
12/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun velkojat ottavat yhteytä, ilmoitat, että pesä on varaton. Kn velkojat yrittävät saataviaan periä, saavat varmasti yhetystiedot. Kuten tuolla aiemmin koetin sselittää, jos ja kun parhaan ymmärryksenne ja tietonne mukaan teette perunkirjan, se riittää. Jos jo tiedossa olevilla veloilla pesä jää miinukselle, onko sillä väliä, jos sieltää jotain jää puttumaan? Eihän pesässä ole rahaa maksaa niitä velkoja.

Eikä perillisillä = lapsilla ole mitään velvollisuutta maksaa isänsä velkoja eli velat jäävät velkojien tappioksi. Älä stressaa!, jos ex sössi asiansa, ei se sinun tai lasten vastuulla ole.

Vierailija
13/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ottaa lakimies, ei olisi maksanut kuin muutaman satalappusen ja asiat menisivät varmasti oikein.

Vierailija
14/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteistanne,helpotti kummasti :)

Asia stressaa koska olen semmonen stressaja tyyppi.

Ja kun en todellakaan voi tietää kaikkia velkojia,niitä useita kymmeniä ja en kyllä pysty eikä ole kiinnostusta selvittää kaikkia.AP 

PS.olisi rahallisestikin minulle taakka soitella ja lähetellä asiapapereita,koska olen ns.ulkopuolinen ihminen vain lasten takia joudun setvimään asiaa

Vierailija
15/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies hoitanut asiaa mutta minulle on jäänyt tehtäväksi osittain juosta eri paikoissa asiapapereita hakemassa..AP

Vierailija
16/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo ja lehmätkin lentää

Vierailija
17/17 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä oli yksin eläjä ja asunnoton kullessaan.Ei mitään omaisuutta.Tili miinuksella ym.AP