Ikävä entistä miestä ...Mitä teen ?
Joinain päivinä ( varsinkin vapaapäivinä ), iskee kamala ikävä puolisoa, josta erosin. En eronnut sen takia, ettenkö olisi rakastanut häntä. Rakastin kyllä ja rakastan varmaan vieläkin. Muistelen yhteisiä hetkiä ja kaikkea mahdollista, mitä mieleen tulee, ja ikävä voi iskeä oikeastaan missä ja milloin vaan. Ihan kuin joku olisi kuollut.
Mielessäni mietin, olisiko sittenkin pitänyt jäädä ja mitä jos kaikki olisikin muuttunut paremmaksi. Ja me olisimme olleet oikea perhe. Muistan koko ajan, mitä kaikkea menetin, kun erosimme. Ja etten koskaan enää voi olla osa hänen elämäänsä.
Eron syynä olivat jatkuvat ongelmat, oli pettämistä, mies oli paljon poissa kotoa eikä osallistuntu yhteiseen arkeen "eli omaa elämäänsä". Emme voineet suunnitella mitään, koska kaikki riippui aina miehen mielenliikkeistä ja siitä, mitä hän milloinkin päättää. Odotin muutosta monta vuotta, mutta mies saattoi aina muuttua vain hetkeksi ja palata yhtäkkiä samaan kaavaan. Olin koko ajan varautunut ja ahdistunut. Mitä seuraavaksi ?
Eron jälkeen emme ole puheväleissä, mies on vain sanonut, että olisi voinut muuttua, mutten antanut hänelle siihen enää mahdollisuutta. Lasten kanssa kolmestaan elämä on seesteistä, mutta miksi ikävä silti iskee välillä niin kovana ? Kaikki hyvät hetket muistuvat mieleen ja pohtii, tekikö varmasti oikein. Eropäätöstäkin tein tosi kauan, kunnes vihdoin olin varma asiasta. Onko tällainen ikävöinti normaalia ?
Kommentit (12)
No mieti enemmän syitä, miksi olet eronnut? Ja miksei mies muuttunut silloin kun ei ollut liian myöhäistä? Mikä hänelle oli elämässä tärkeää? Ilmeisesti ei perhe?
Ihan normaalia, käyt vaan sitä eroa vielä läpi. Myös huonoissa suhteissa on niitä hyviä hetkiä, muutenhan sitä ei olisi ikinä suhteessa ollutkaan siihen ihmiseen. Mutta totuus on kuitenkin se, että se ero tulee kyllä yleensä (ja varsinkin tuossa tapauksessa) täysin syystä.
Ja varsinkin pettäjät lupaa 9 hyvää ja 10 kaunista, mutta lupauksiksi ne jää. Tiedän kokemuksesta. Ero sattuu vielä jonkin aikaa, mutta ne hyvät hetket lisääntyy koko ajan. Anna aikaa, nauti olostasi ja ota opiksesi.
on.
mun mies jätti mut nelisen kuukautta sitten.(myös omat lapsensa hylkäsi).ensin piilotteli kirjeitä 3 vuotta,jätti laskut maksamatta saman ajan,tuhosi luottotietoni,ja katosi lopuksi viikoksi ennen lopullista lähtöään. ja puhelimessa sitten paljasti että on uusi akka. ja siltikin rakastan tuota paskiaista vieläkin! ja ikävöin! rakastan murhaajaani. :(
voimia sulle.
Petturit eivät ole kenenkään rakkauden arvoisia: sellaiset tuovat kaikille läheisilleen pelkkää surua, murhetta ja vihaa!
Mielestäni aliarvioitte ihmisen kapasiteettia muuttua. Esimerkiksi terpialla ja radikaaleilla asennemuutoksilla tämä on mahdollista.
PekkaX kirjoitti:
Mielestäni aliarvioitte ihmisen kapasiteettia muuttua. Esimerkiksi terpialla ja radikaaleilla asennemuutoksilla tämä on mahdollista.
Terapia on täyttä huuhaata (kokemusta on)
Olet vain kiintynyt siihen sikaan, se ei oikeasti ole hyvä tyyppi
Ei se muutos ole aina totta. Jos pettänyt. Osa vaan sanoo niin. Vai aiotko vielä yhteen. Kun miettii huonoja puolia ehkä ei jaksaisi sitä, vaikka hyvät on kai joillakin mielessä. Jos joutuu olemaan varautunut suhteessa, se oli raskasta. Aika näyttää.
Luulen ettet oikeesti tykkää siitä miehestä vaan kaipaat jotain elämääsi mikä puuttuu ja olet rakastunut siihen henkilöön ketä mies on mielikuvituksessasi. Anna itsellesi aikaa ja keskity tekemään asioita, jotka ovat sinusta kivoja ja täyttävät sitä kaipuuta.
PekkaX kirjoitti:
Se toimii vain silloin, kun ihminen itse haluaa muuttua ja on valmis tekemään töitä sen eteen. Se, että toinen sitä toivoo, ei auta.
Minun tarinani on melko samanlainen, myös tuntemukset. Aika kultaa muistot, luulen, että sitä haluaamuistaa vain ne hyvät asiat.tällaisilla hetkillä palautan mieleen ne eron syyt ja muistutan itseäni siitä, että en tehnyt eropäätöstä hätäisesti.
Meillä erosta nyt 5 vuotta.