Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä uusia ystäviä (elämässä rajoittavia tekijöitä)?

Vierailija
09.07.2020 |

Mistä saisin uusia ystäviä nyt aikuisiällä? Elämässäni on muutamia rajoittavia tekijöitä ystävystymistä ajatellen:

-Elämäni on tiivistä enkä ehdi aloittaa uusia harrastuksia (usein vinkataan, että ystävä löytyy harrastuksen parista). En haluaisi aloittaa jotain harrastusta vain siksi, että ystävystyisin jonkun ryhmäläisen kanssa vasta muutaman vuoden päästä. Harrastukseni ovat muutenkin yksilöpainotteisia, kävelylenkkejä luonnossa, lukemista, kirjoittamista jne.

-Ammattini herättää ennakkoluuloja. Ihmisillä on ennakkoluuloja ja oletuksia ammattikuntani ihmisistä. Suurin osa ihmisistä ei halua tutustua minuun ammattini takia syvällisemmin, koska ajattelevat sen määrittävän omaa elämääni ja sitä, miten muihin suhtaudun. "Kaikki psykologit arvioivat koko ajan keskustelukumppaneitaan/ ravitsemusterapeutit toisten syömisiä/professorit toisten älykkyyttä jne". On todella vaikea päästä ystävyystasolle, kun ennakkoluulot rajoittavat muiden puolelta tutustumista. Olen siis ihan tavallinen, eikä ammattini juuri näy arjessani. Toki olen kiinnostunut ammattialastani, mutta en halua puhua työkuvioista syvällisesti vapaa-ajalla. Ihmiset eivät tätä aina ymmärrä.

-Monilla on valmiiksi tiiviit ystäväpiirit ja itsellä ei. Monet sanovat, etteivät halua tutustua uusiin ystäviin, kun niitä on jo valmiiksi. He eivät myöskään halua jakaa ystäviään eli tutustuttaa minua ystäviinsä, jotta voisin saada heistä ystäviä. Itselläni rajoittaa se, ettei ystäviä juuri ole. Introvertit ystäväni eivät halua viettää aikaa isommalla porukalla esim juhlissa. Moni tulkitsee tilanteeni niin, että koska minulla ei ole paljon ystäviä = olen ikävä tyyppi/huonoa seuraa. Tämän vuoksi moni ei halua tutustua, kun "on epäilyttävää, jos toisella ei ole juuri kavereita".

Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Miten saitte ystäviä? Olen rauhallinen, ystävällinen, empaattinen, kuuntelen ystäviäni ja ystävyyssuhteissa haluan olla tasapuolinen. En ole mikään räväkkä päällepäsmäri. Kaipaisin ystäviä, joiden kanssa jutella ja tehdä asioita yhdessä. Olisi kiva vaikka käydä joskus leffassa, kahvilla, viettää illanistujaisia, käydä lenkillä tai matkustaa Suomessa johonkin kaupunkiin jne. :)

Ap

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

listan perustella vaadit liikaa toisilta eikä kukaan jaksa ystäviltä mitään vaatimuksia

Vierailija
2/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ystävystyä samalla alalla olevien kanssa, jos kerta ammattisi häiritsee muita?

P.S. Mikä ammatti voi olla noin suuri turn off ystävämarkkinoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ystävystyä samalla alalla olevien kanssa, jos kerta ammattisi häiritsee muita?

P.S. Mikä ammatti voi olla noin suuri turn off ystävämarkkinoilla?

Veikkaisin psykologia, pappia, teurastajaa, maksullista naista/miestä, puhelinmyyjää tai somevaikuttajaa :D

Vierailija
4/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitää joustaa jos aiot ystäviä saada:

Aloita joku harrastus, vaikka se ei hyvältä muuten tunnu. Kai olet jostain kiinnostunut sen verran, että löydät jonkun kansalaisopiston kurssin jolle mennä?

Älä kerro ammattiasi heti alkuun. Jos ihminen on ensin ehtinyt tutustua sinuun ja vasta myöhemmin kuulee ammattisi, ehkä ammatti ei ole niin suuri turn off, kun "toi vaikuttaa kivalta tyypiltä, vaikka onkin ammatiltaan X".

Vierailija
5/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ettei ammattia kannata kertoa. Aina kun itse kerron ammattini, saan kasan kysymyksiä ja pyyntöjä tehdä työni ilmaiseksi henkilölle, koska "ois tosi kiva juttu jos tekisit". Ja mitä väliä ystävälle oikeastaan ammatistasi on?

Vierailija
6/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia minua ihmetyttää: jos elämäsi on niin tiivistä ettet voi aloittaa uutta harrastusta, niin miten sinulla olisi aikaa uudelle ystävälle? Sehän vie aikaa myös.

Vierailija
7/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä odotat ystävyydeltä liikaa? Harvalla on nykyisin aikaa tutustua ja ystävystyä, jotta pääsee leffaan ja kahville jonnekin Tampereelle.

Vierailija
8/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia minua ihmetyttää: jos elämäsi on niin tiivistä ettet voi aloittaa uutta harrastusta, niin miten sinulla olisi aikaa uudelle ystävälle? Sehän vie aikaa myös.

Ystävät ovat minulle tärkeämpiä kuin harrastukset. Ystäville raivaisin aikaa muulta tekemiseltä. Eikä ystävyys hurjasti aikaa vie, aika harva ehtii kokemukseni perusteella esim. kerran viikossa näkemään pari tuntia.

Vierailija
9/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa muakin!😁

Vierailija
10/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perheellinen tai toivotko perheenlisäystä? Näissä piireissä yleensä tutustuu toisiin, eri asia on, onko ystävyys kovin pysyvää kun lapset kasvaa ja mammaloma loppuu.

Onko sinulla koiraa? Tutustu lenkillä tai koirapuistossa muihin.

Vierailija
11/11 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä aloittaa keskustelu mahdollisimman monen kanssa ja ehdottaa vaikka kahville lähtöä, jos natsaa. Mitä useammalle ehdotat, sitä todennäköisemmin joku tarttuu kutsuun. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme