Asuntolainojen vakuutukset (kuol,työkyv,tyött, sair) kannattaako ottaa?
Nämä turvat ovat hirveän hintaisia lainan kuukausierässä (yli 100e/kk vaikka vain kuoleman ja tapaturmaisen ttyökyv. varalta!) kannattaako tämä vakuuttaminen ollenkaan??
Vai saako vakuutukset halvemmalla ihan vakuutusyhtiöstä?
Entä te joilla nämä vakuutukset olleet, ovatko olleet hyödyksi?
Kommentit (5)
Meilläkin on erilliset vakuutukset vakuutusyhtiöltä. Huomattavasti edullisempaa.
Ennemmin henkivakuutus erikseen. Ja tietysti asunnon voi myydäkin eron tms. sattuessa, jolloin pärjää ilman vakuutustakin...
Meillä tuo työttömyys vaakuutus sekä henkivakutus. Riippuu vähän millä alalla olette. Mies nimittäin rakennusalalla. Tuo henkivakuutus ei maksanut nordeassa kun jotain 7 e kuukaudessa jolloin minä pienituloisempi saisin puolet lainasta maksettu jos mies menehtyy.
Kyl meilläkin henkivakuutus on. Jos mies kuolee, laina hoidetaan mun puolesta. Maksaa jotain 350 e vuosi. Lisäksi on korkokatto. Kun lainaa on 400 000, tämä tuo turvaa. Itse en henkivakuutusta saa, koska olen ollut masennuksen takia terapiassa ja on voimassaoleva resepti mielialalääkkeisiin (vaikka olen ne jo lopettanut). Suunnitelmissa on tarkistaa vielä tota turvaa riittääkö se.
Ostimme juuri talon ja siihen otimme tietysti lainaa. Vakuutukset otimme erikseen, tulee edullisemmaksi. Pankkihenkilö yritti myydä niitä meille sillä, että korvaussummaa ei veroteta yhtä rankasti kuin muiden henkivakuutusten, mutta päädyimme erillisiin vakuutuksiin.