Haluaa pois hoitoalalta..
Taas yksi p*ska päivä töissä..
Miksi naisvaltaisella alalla tarvitsee olla niin huono ilmapiiri? Muutenkin raskasta kun joka asiasta säästetään, hirveä kiire pukkaa päälle ja koko ajan mennään vajaalla henkilöstömäärällä.. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät voi elää ilman kyräilyä, p*skan puhumista takana päin, ainaista virheiden etsimistä toisten toimista, toisen työhön puuttumista ja pään aukomista..
Elämä on todellakin liian lyhyt ollakseen työssä jossa ei viihdy, ja saman rahan saa aivan varmasti helpommallakin..
Kiitoksia vaan "työkaverit"!!
Kommentit (16)
Hei, 12.
Kuulostat ihan uskomattomalta. Oletko potilas vai osastosihteeri?
Jos 12 on hoitaja, niin luoja varjelkoon joutumasta hänen hoidettavakseen....
Katkeruus ei kaunista ketään, se kannattaa aina muistaa.
Kaveri on Lahden keskussairaalassa töissä ja on vaihtanut toiselle osastolle. Kertoi, että entinen osasto oli hirveä, työntekijöitä saattoi lähteä itkien kotiin jne. Nyt uudella osastolla viihtyy hyvin. Eli kannattaa miettiä, jos vaihtaa toiseen paikkaan, ettei tarvitse koko alaa jättää. Tsemppiä!
Tule meille töihin. Meillä on hyvä ilmapiiri ja kiva työporukka. Uudet otetaan avosylin vastaan. Joskus tulee joku naamanorsunvittu, mutta yleensä ne lähtee pois, kun ei saa meistä kenestäkään juorukaveria.
Tsemppiä sulle. Ihan oman jaksamisen takia mietin aina näin, kun olen uuteen työpisteeseen mennyt, että työpaikan ilmapiirin muutos alkaa aina minusta itsestäni. Jos olen iloinen ja ystävällinen, on osastolla ainakin yksi kiva ihminen. Yleensä siihen liittyy joku toinenkin ja yhtäkkiä meitä on jo pikku joukko, jotka ollaan kivoja ja ystävällisiä. Lopulta ne kyräilijät alkaa hakeutua seuraan, kun ne huomaa, että meillä on hyvä työfiilis.
Näin se meidänkin työyhteisössä lähti pyörimään. Ensin yksi ja nyt on koko työporukka päättänyt, että jos tulee norsunaamanvittu, emme lähde säheltämään ja juoruamaan ja haukkumaan sellaisen kanssa ketään.
Mä olen vaihtamassa alaa, hoitoalalle! "Toimistossa", jossa olen ollut yli kymmenen vuotta, on juuri tuollaista kyräilyä, virheiden etsimistä, kyyläämistä... No, tiedän kyllä, että myös hoitoalalla on sellaista, mutta johonkin oli pakko päästä.
Jos kokeilist ensin toista työpaikkaa? Kaikkialla ei ole tuollaista. Olen ollut inhottavalla osastolla mutta seuraava työpaikka onkin ollut tosi mukava.
Mikä se onkin noissa naisvaltaisissa työpaikoissa, ei kylläkään kaikissa. Kyräillään, puhutaan selän takana... Kateus? Ja ketä ne selän takana puhujat yleensä on? Kertokaa kokemuksianne.
Ryhdy perhepäivähoitajaksi !
Naisvaltainen hoitoala mutta itsenäinen työ. Työilmapiirin huonoudesta et voi syyttää muita kuin itseäsi :)
Minulla on kokemusta erilaisista hoitoalan työpaikoista. Karkeasti sanoisin, että mitä akuutimmalle puolelle mennään, sitä mukavammaksi työilmapiiri muuttuu. Vanhustyössä kohtasin vanhoja haaskoja, jotka olivat naamat norsunvituilla juoruilemassa milloin kenestäkin, asiakkaista, omaisista, työkavereista ja esimiehistä. Osaamisen tasokin on joillain vähän niin ja näin. Oli toki hyviä ja ammattitaitoisia ihmisiä, mutta myös se toinen ääripää oli hyvin edustettuna. Vastaavasti esimerkiksi päivystysosastolla ei ole samalla tavalla aikaa kytätä muita vaan jokainen hoitaa osuutensa. Akuuttiosastoilla ei kynsien viilaajat pärjää.
Suosittelen vaihtamaan työpaikkaa.
Vaihda työpaikkaan, jossa kaikki osaavat hommansa ja kiinnostusta ei riitä jauhantaan. Yliopistosairaaloiden päivistykset ovat kivoja. Älä mene pitkäikaisille vuodeosastoille, joissa on myös matalasti koulutettua hoitohenkilökuntaa, väsynyttä vanhaa sakkia ja potilaat, jotka eivät vaihdu ikinä.
Vaihda työpaikkaa. Ei kaikissa hoitoalan työpaikoissa ole tuollaista. Olen ollut TYKS:in yhdellä osastolla joka oli ihan hirveä. Toinen taas tosi mukava ja kiva. Usein tuohon ilmapiiriin liittyy kuinka paljon ihmisiä vaihtuu ja paljonko vakkareita.
Ymmärrän sua täysin.. En ole vielä löytänyt hyvää ratkaisua alaltani..
asennekasvatus pielessä kotona. kouluissa hakeudutaan kuppikuntiin ja sama meno jatkuu töissä.
Siellä ne omasta mielestään kivat muijat luulee olevansa omasta mielestään kivoja, todellisuudessa ne o niitä muijia, joilla on huono itsetunto, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ollaan hakeuduttu hoitoalalle, palkka huono, pidetään kutsumusammattina, siksi ei osata vaatia kunnon palkkaa, lekurit kyllä ilkeää lakkoilla saadakseen parempaa palkkaa, silti vastuu on sama.Kun tehdään hoitovirhe, käräjillä on hoitajat ja lekurit ja sakot tulee kummallekin ym merkinnät ja varoitukset kummallekin rekisteriin, hoitajan palkka on kuitenkin ihan naurettava verrattuna lekuriin.
Entäpäs nää kivat hoitsut omasta mielestään, ihan juoruilevia kakanjauhajia, jotka juoksee tupakalla jatkuvasti ja sitten tullaan pahalle haisevana takaisin työpisteeseen ja ns kiva hoitsu, joka ei polta, niin voi, että se vähemmän kiva hoitsu ei ookkaan niin kiva ku se ei polta käymällä 10 krt päivässä sätkällä eikä osallistu keskusteluun kertomalla kuinka meidän pikku maija teki eilen sitä ja tänä aamuna tätä, kaikki ei oo sellasia juoruämmiä, jotka ruotii kotiasiat yksityiskohtaisesti mm.puolison ja sukulaisten joskus jopa arkaluontoisia asioita. Valitettavasti tämmösiä juoruakkoja löytyy joka työpaikasta, sitten jos tällaiset ns vähemmän kivat ei halua levitellä omia asioitaan töissä, niin sä et ookkkaan kiva, kun et "avaudu". Hehheh, pidän tällasia vähä-älysiä muijia niin vähäpätöisinä ettei tulis mieleenkään kertoa tällasille kakanjauhajille mitään.
Lisäksi nää kakanjauhajat tuppaa lueskelemaan sellaisia potilastietoja, jotka eivät heille edes kuulu, varokaa näitä pyhiä yksinkertaisuuksia, niillä on yleensä iso ääni ja äö ei niin kauhean korkea, pyllynpyyhkijöinä yleensä osastolla, klinikalla tai laitoshuoltajana, tai ensarissa hoitajina, jotka ravaa jatkuvasti tupakalla. Yleensä nämä hoitsut kadehtii niitä hoitajia, jotka hoitavat itseään muutenkin huolehtimalla ulkonäöstään ja eivät huutele omista asiostaan ja ovat muutenkin korrekteja.
Habituskin voi olla aika kuluneen näköinen, tieäd millaista elämää viettävät vapaa-ajalla.
Näitä mursuja riittää.