Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minun silmiä vaivaa,valovälähdyksiä??

Vierailija
08.05.2013 |

Tänä keväänä on silmien kanssa ollut ongelmaa.Nyt olen alkanut näkemään molemmissa silmissä (mutta ei yhtäaikaa) ihan pieniä valopisteitä,jotka näkyy sekunnin murto-osan ja sitten häviä.ILmestyy erititen kirkkaana päivänä.Eilen ei ollut,tänään taas on näkynyt.Olen käynyt kaksi viikkoa sitten silmälääkärillä ja mitään ei löytynyt.
Olen alkanut pelätä aivokasvainta,koska piti tietenkin googlata..lisäksi on ollut silmissä elohiiriä ja luomien yksittäisiä nykimisiä. Minun pää on kuvattu 2 vuotta sitten varjoaineella.Kuinkahan todennäköistä on että aivokasvain oireilisi näillä oireilla tai että se olisi kasvanut 2 vuodessa..
Olen aloittanut 3 viikkoa sitten Cipralex lääkityksen,voisiko liittyäsiihen,mielestäni nämä välähdykset alkoivat samana päivänä kun aloitin lääkkeen,mutta en ole satavarma.Kärsin siis ahdistuneisuudesta ja stressistä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12, sarveiskalvo ei juuri irtoile :) verkkokalvo irrotessaan aiheuttaa salamointia.

Vierailija
2/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene silmälääkäriin, välähdykset voivat olla merkki verkkokalvon irtoamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis kaksi viikkoa sitten silmälääkärin perusteelliset tutkimukset ja kaikki kunnossa.

Vierailija
4/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla citalopramin kanssa myös. Nytkin välkkyy, mutta tällä kertaa se johtuu siitä et niskat on niin jumissa.

Vierailija
5/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:40"]Kävin siis kaksi viikkoa sitten silmälääkärin perusteelliset tutkimukset ja kaikki kunnossa.[/quote]

joo, taisin lukea honosti avauksesi, mulla kanssa vilkkuu ja tiedän että on merkki tosta mainitsemastani asiasta, mulla vilkkuu ihan näkökentä reunoilla. voi olla että on merkki alkavasta ongelmasta.

Vierailija
6/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 16:40"]Kävin siis kaksi viikkoa sitten silmälääkärin perusteelliset tutkimukset ja kaikki kunnossa.[/quote]

joo, taisin lukea honosti avauksesi, mulla kanssa vilkkuu ja tiedän että on merkki tosta mainitsemastani asiasta, mulla vilkkuu ihan näkökentä reunoilla. voi olla että on merkki alkavasta ongelmasta.

[/quote]

ahaa, mullakin on citalopram, ei voi olla sattumaa

Vierailija
7/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla kans menee valopalloja?mulla vaihtelee että voi olla molemmissa silmissä mutta ei koskaan samaan aikaan.illalla hämärässä niitä ei tule,yleensä kirkkaina päivinä enemmän mutta aivan sisätiloissakin voi olla.silmät tuntuu valonaroilta muutenkin janoita hskatin elohiiriäkin on.

Vierailija
8/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veivinsä heittävät aistinsolut aiheuttaa välähdyksiä näkökentässä. Miksi niitä sitten kuolee yhtäkkiä niin paljon onkin toinen juttu. Verenpaine voi mm vaikuttaa. Mutta kyllähän kaikki masennuslääkkeet itsessäänkin perustuu aivojen toiminnan rajottamiseen/tuhoamiseen... tiiä sitten.

Vierailija
9/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks niitä sitte kuolee yhtäkkiä,syitä? onko tämä silmäperäistä vai aivoperäistä? Silmät on kuivat ja valonarat,silmälääkäri totesi kuivuuden.

Vierailija
10/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä todennäköisimmin on tuo mainitsemasi Citalopram: SSRI-lääkkeet aiheuttavat usein erilaisia tuntemuksia päässä (ns. sähköiskuja) ja näkökentässä mitä ihmeellisimpiä - sinänsä harmittomia - häiriöitä. Minulla on ollut vastaavanlaisia etenkin silloin, kun SSSI-lääkettä on vaihdettu (erityisesti lääkityksen lopettelemisen yhteydessä).

Vierailija
11/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en oo ihan satavarma oliko näitä valopalloja jo ennen cipramilin aloitusta..ainakin ne alkoivat samana päivänä ellei jo ennen cipramilin aloitusta.mutta silmäoireita oli jo aikaisemmin eli just noita elohiiriä ja nykimisiä silmissä.lisäksi tänä keväänä alkanut valonarkuus.voikohan valonarat silmät tehdä tätä?lisäksi mulla jää ns.jälkikuvia helposti silmiin

Vierailija
12/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttu juttu niille, jotka masennuslääkkeitä, tai neuroleptejä käyttävät. Mullekin tuli ja luulin myös itse ensiksi sarveiskalvon irronneen, mutta eipä ollutkaan.

Vierailija
13/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 20:44"]

Veivinsä heittävät aistinsolut aiheuttaa välähdyksiä näkökentässä. Miksi niitä sitten kuolee yhtäkkiä niin paljon onkin toinen juttu. Verenpaine voi mm vaikuttaa. Mutta kyllähän kaikki masennuslääkkeet itsessäänkin perustuu aivojen toiminnan rajottamiseen/tuhoamiseen... tiiä sitten.

[/quote]

Valitettavasti varsinkin neuroleptien pitkä-aikainen käyttö johtaa ihan väistämättä aivovaurioon ja kognitiivisiin häiriöihin :( Tää on oikeasti tutkittu juttu.

Vierailija
14/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla migreeniä?

Migreenistä kärsivillä nuo on ihan yleisiä vaivoja, itsellänikin on ja ikinä en ole mitään mielialalääkkeitä syönyt.

Vierailija
15/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä nyt tiedän onko aihetta huoleen vai ei.tuo aivokasvain kummittelee..osittain hypokondrian johdosta tää lääke aloitettiinkin ja nyt se tukee fyysisiä oireita jos aiheuttaa näitä silmäoireita :(

Vierailija
16/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli silmissä salamointia. Menin vasta 2 kuukauden kuluttua lääkäriin. Ohjattiin heti silmälääkärille.  Kyse saattaa olla cerkkokalvon irtautumisesta tai lasiaisen irtaumasta. Viimeksimainittu löytyi minulta. Ei sinällään vaarallinen. Ikävä kyllä samassa tutkimuksessa löytyi myös alkava silmäpohjan rappeuma (kuiva muoto), joka on sitten eri sairaus  ja johon ei ole hoitoa.

Vierailija
17/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole migreeniä mutta jännitysniska on ja tänä aamuna oli erityisen niiska jumissa.

Vierailija
18/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin usein liittyy siihen, että on hartiat jumissa.

Vierailija
19/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 22:08"]Mulla ainakin usein liittyy siihen, että on hartiat jumissa.[/quote]

Eli näet valopalloja?mistä tiedät et on niskajumista?

Vierailija
20/23 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 23:54"]

olen itsekin kärsinyt aikanaan ahdistuksesta jne, ja voin melko varmasti sanoa että vaivasi liittyvät siihen. Joko lääkkeen oireina, tai sitten ahdistus ja stressi aiheuttaa "hassuja" vaivoja kehoon. Minullakin oli aikanaan mm. elohiiriä, hermosärkyjä raajoissa, outoa säpsähtelyä unessa - siis sellaista ihan neurologiselta vaikuttavaa, kramppeja nielussa... vaikka mitä, en edes muista kaikkea. Kroppa käy ylikierroksilla ahdistuneena.

Mulla näitä elohiiriä on tutkittukin 2 v sitten,kunniitä oli ihan joka lihaksessa.sitten nevaan loppuo kun oli noin 2 kk pulputtaneet.nyt niitä on pitkin kroppaa mutta erityisesti silmissä ne on tosi pelottavia.ja nyt nämä valopallot sin muut silmäoireet tekee mut tosi pelokkaaksi.

Millaisia sun elohiiret oli ja kauanko kesti?itse syön magnesiumia ja b.vitamiinia niiden estämiseksi,hiukan ne on vähentyneet mutta ei poistuneet :-(

[/quote]