Vinkki hajamielisille: näin muistat toisten synttärit
Meillä kaikilla on elämässämme ihmisiä, joiden synttäripäivä olisi hyvä muistaa. Kaikilla kun ei ole Facebookia muistuttamassa, mutta useimmilta löytyy keittiökalenteri. Kirjoita siihen läheisesti syntymäpäivät ja kun vuosi on päättymässä, siirrä tiedot aina uuteen kalenteriin. Näin et unohda eikä tarvitse joka vuosi onnitella myöhässä
Kommentit (4)
Pääasia, että muistaa. Ja kun ei siis ilman muistutusta muista, pitää ne olla ylhäällä jossakin. Ärsyttää, että puolet niistä, joiden pitäisi muistaa, eivät muista. Lapset ainakin peittyvät, kun kummi tai täti ei muistakaan onnitella. Itse en unohda, vaan kummilapsille ym muistettaville lähtee onnittelu/ lahja aina ajoissa, kun päivät on ylhäällä. Välinpitämättömyyttä, ellei muisteta ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että muistaa. Ja kun ei siis ilman muistutusta muista, pitää ne olla ylhäällä jossakin. Ärsyttää, että puolet niistä, joiden pitäisi muistaa, eivät muista. Lapset ainakin peittyvät, kun kummi tai täti ei muistakaan onnitella. Itse en unohda, vaan kummilapsille ym muistettaville lähtee onnittelu/ lahja aina ajoissa, kun päivät on ylhäällä. Välinpitämättömyyttä, ellei muisteta ajoissa.
Tämä toi mieleeni, että muistatteko itse ja opetatteko myös lapsenne kiittämään, kun joku muistaa ja huomaa onnitella teitä? En minä varsinaisesti odota saati vaadi, että kenenkään pitäisi minua kiittää onnitteluistani / mahd. lahjasatani. Mutta silti tällainen "kiittämättömyys" saa minut kysymään miksi? - Olenko itse niin kamala ja "kiittämätön" kun (miehenä) edes ajattelen tällaita(?)
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin laittaa ne kännykän kalenteriin ja jos on vielä sellaisia, joille pitää muistaa lahja tai kortti, erillinen muistutus vielä paria viikkoa ennen. Ja automaattinen toisto kerran vuodessa, niin ei tarvitse siirtää mitään.
Sitä paitsi muistaako joku synttärit ilman kalenteria ja vielä just oikeana päivänä? Mä en muista edes omaa synttäriäni aina, koska siihen en ole laittanut kalenteriini muistutusta.
Kyllä, monikin. Aika iso osa ei ole niin huonomuistisia, että kaikkeen tarvitsee puhelimen muistuttamaan.
Ennemmin laittaa ne kännykän kalenteriin ja jos on vielä sellaisia, joille pitää muistaa lahja tai kortti, erillinen muistutus vielä paria viikkoa ennen. Ja automaattinen toisto kerran vuodessa, niin ei tarvitse siirtää mitään.
Sitä paitsi muistaako joku synttärit ilman kalenteria ja vielä just oikeana päivänä? Mä en muista edes omaa synttäriäni aina, koska siihen en ole laittanut kalenteriini muistutusta.