Pitääkö voittorahoista antaa puolet?
Niin siis puolisolle jos olet pelannut omilla rahoilla veikkauks.tilillä. Ja jos tulisikin ero eikä avioehtoa ole.
Kommentit (37)
Monen kumppani saattais ottaa eron jos toinen voittais useita miljoonia ja tietäis tästä. Sais hyvät hillot tekemättä mitään ja pääsis eroon ei niin ihanasta miehestä/vaimosta.
Jos se voitto on tullut avioliiton aikana niin puolet menee vaimolle selittävät täällä kuka tahansa mitä eron aikana. Voit joutua menettämään enemmän, jos salaat varojasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos se voitto on tullut avioliiton aikana niin puolet menee vaimolle selittävät täällä kuka tahansa mitä eron aikana. Voit joutua menettämään enemmän, jos salaat varojasi.
Näinpä. Varojen salaaminen osituksessa on petos eikä se siitä muuksi muutu netissä inttämällä.
Itse sain pari vuotta sitten melko suuren pelivoiton ulkomailta jonka siirsin suoraan Espanjalaiselle pankkitililleni. Kun erosin miehestäni ei tarvinnut jaella yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Varojen salaaminen osituksessa on petos eikä se siitä muuksi muutu netissä inttämällä.
Ei se ole varojen salaamista, jos varoja ei ole vielä saatu. Tämä on hyvin yksinkertaista, ja pätee myös esim. perintöön.
Mutta miksi joku haluaa osuuden voitosta, johon ei ole itse ollut mitenkään osallisena? Eikö tuossa jo huono omatunto pitäis kolkuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso haluaa puolet siitä voitosta, jota ei ole edes veikannut tai lotonnut? Aika ahne puoliso sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä veemäistä antaa kuspäiselle puolisolle puolet!!!
Se on oikein, että sinä joudut antamaan puolet rahoistasi kumppanille, jota pidät itseesi sidottuna, vaikka inhoat häntä. Minusta on raukkamaista pitää toista lieassa pelkkien taloudellisten syiden takia ja antaa tämän mahdollisesti ymmärtää, että oikeasti pidät hänestä ja että teillä on oikea suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole varojen salaamista, jos varoja ei ole vielä saatu. Tämä on hyvin yksinkertaista, ja pätee myös esim. perintöön.
Se, ettet ole lunastanut ei tarkoita sitä, etteikö sinulla varoja olisi. Sinulla on ne varat käytössä siitä päivästä lähtien, kun sinulla on mahdollisuus ne varat lunastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso haluaa puolet siitä voitosta, jota ei ole edes veikannut tai lotonnut? Aika ahne puoliso sanoisin.
Nyt ei puhuttu siitä, mitä puoliso haluaa vaan siitä, miten oikeus tilanteen näkee.
Mites jos se puoliso, joka ei ole lotonnut, ottaa heti eron kun kuulee puolison voittaneen? Siis ihan vain hyötymistarkoituksessa?
Jos minä tietäisin että ero on tulossa, en uskaltaisi lotota ilman avioehtoa. Toisaalta jos voittaisin lotossa ja kumppani ilmoittaisi heti voitosta kuullessaan, että ottaa puolet rahoista ja lähtee lätkimään (tai olisi edes epäily tästä) , saattaisin jopa jättää voiton lunastamatta ja potkaista tyypin pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaa kupongilla ja lunasta voitto vasta avioeron jälkeen.
Ei toimi. Jos käy ilmi, että voitto on tullut avioliiton aikana, se on jaettava.
Tästä on ihan ennakkotapaus ta useampikin.
No linkkaapa ennakkotapaus.
Linkkaa itse, kun näyttää kiinnostavan. Mua ei kiinnosta.
Älä sitten puhu p*skaa mistään ennakkotapauksista, kun oikeasti vain mutuilet.
On näitä kyllä munkin mielestä suomessa ollut. Ei kai siitä niin hirveän kauan ole, kun oli iltapäivälehdissäkin joku vastaava tapaus. En osaa sanoa kauanko aikaa sitten. Aika tuntuu kuluvan nykyään niin nopeasti, etten osaa hahmottaa, koska oli.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi joku haluaa osuuden voitosta, johon ei ole itse ollut mitenkään osallisena? Eikö tuossa jo huono omatunto pitäis kolkuttaa?
Se mitä olen tällä palstalla seurannut, noin ylipäänsä aika harvalla kolisee tai kolkuttaa yhtään mikä. Sitä paitsi jos puoliso ottaa eron heti, kun on saanut jostakin rahaa ja on helpompi lähteä, niin eiköhän se jätetty koe helposti itsensä vähän loukatuksi ja kenties kokee oikeudekseen tehdä myös ilkeästi toiselle.
Osituksessa selvitellään kummankin varallisuus. Se jolla on enemmän, joutuu maksamaan tasinkoa sille, jolla on vähemmän varallisuutta. Jos puolisollasi siis on enemmän varallisuutta kuin sinulla mukaan lukien veikkausvoitto, niin ei tarvitse antaa. Mutta päinvastaisessa tapauksessa joudut maksamaan puolisollesi tasinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mites jos se puoliso, joka ei ole lotonnut, ottaa heti eron kun kuulee puolison voittaneen? Siis ihan vain hyötymistarkoituksessa?
Jos minä tietäisin että ero on tulossa, en uskaltaisi lotota ilman avioehtoa. Toisaalta jos voittaisin lotossa ja kumppani ilmoittaisi heti voitosta kuullessaan, että ottaa puolet rahoista ja lähtee lätkimään (tai olisi edes epäily tästä) , saattaisin jopa jättää voiton lunastamatta ja potkaista tyypin pellolle.
Minä toivon, että kumppanini lähtisi mahdollisimman pian, jos on lähteäkseen, vaikka heti sen voiton jälkeen. Uskoisin kuitenkin, ettei hän lähtisi, niin kuin en minäkään. Jos saisin isomman voiton, siirtäisin luultavasti ison osan rahoista hänelle (lahjavero niistä kyllä menisi), niin olisimme tasaveroisia toistemme kanssa taloudellisesti. Avioehto kannattaisi myös tehdä tuossa kohtaa, niin ei tulisi sitten mitään yllätyksiä, jos se ero jossain vaiheessa kuitenkin tulisi.
Olen joskus miettinyt, että jos minun mieheni lähtisi yhtäkkiä toisen naisen matkaan, niin silti toivoisin, että hän olisi mahdollisimman onnellinen ja tasapainoinen ihan vaan sen takia, että hän on tärkeä meidän lapsellemme. Minunkin etuni on, että meidän rakkaalla lapsella on kaksi täyspäistä vanhempaa, enkä minä ole ainoa, joka lapsesta pystyy huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettet ole lunastanut ei tarkoita sitä, etteikö sinulla varoja olisi. Sinulla on ne varat käytössä siitä päivästä lähtien, kun sinulla on mahdollisuus ne varat lunastaa.
No kun ei juridisesti vain ole. Tämän takia Veikkauksella on oikeus vuoden kuluttua jakaa ne rahat muille. Ne eivät ole voittajan rahoja ennen lunastamista.
Vain lunastusajankohdalla on merkitystä, koska voitto vanhenee vuoden sisällä. Tämän takia sitä ei vielä lasketa tuloksi ennen voiton lunastamista.