Kuinka törkeästi voi minuun ihastunut mies sanoa???
Minuun on ihastunut eräs ulkomaalainen mies. Hän sanoi suomennettuna jotakuinkin näin: "Et sinä ole se seksikkäin tai kaunein, mutta ei kyse ole sellaisista asioista. Olen vain niin rakastunut sinuun". Huoh. En siis itse ole ihastunut kyseiseen mieheen. Ulkonäöltäni olen perusnätti. Onko mielestänne ihan normaalia käytöstä miehiltä sanoa jotakin tuollaista? Vai hyvinkin törkeää?
Kommentit (32)
Kylläpä mies on kolhaissut itsetuntoasi kun tätä täällä jauhat päivätolkulla. Mä kyllä ymmärrän miehen sanomisen juuri niin, että vaikka maailmassa voisi kauniimpia naisia ollakin niin sinä olet se erityinen tyyppi hänelle. Kaikesta päätellen miespolo on kyllä erehtynyt hienoista ominaisuuksistasi, polo.
No kyllä mua kiinnostaisi ap:n sijassa hieman pohtia miehen käytöstä. Minusta tuo on todella törkeästi sanottu vieraalta ihmiseltä (en ilahtuisi tuosta omalta mieheltäkään, mutta silloin se voisi olla jossain määrin nieltävissä jos mies selvästi haluaisi korostaa sisäistä kauneuttani tms.).
Mun veikkaus: on ihastunut, ja harmistunut, ettet vastaa ihastukseen, joten on tahallaan ilkeä alentaakseen itsetuntoasi tms.
Toinen veikkaus: kyse on jostain käyttäytymisen kulttuurieroista, joita suomalainen ei tajua. Intiassahan naisen asema mieheen verrattuna on ihan kauhea, ehkä käytös on jotain kaikuja sovinistisesta kulttuurista.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 13:08"]
Kylläpä mies on kolhaissut itsetuntoasi kun tätä täällä jauhat päivätolkulla. Mä kyllä ymmärrän miehen sanomisen juuri niin, että vaikka maailmassa voisi kauniimpia naisia ollakin niin sinä olet se erityinen tyyppi hänelle. Kaikesta päätellen miespolo on kyllä erehtynyt hienoista ominaisuuksistasi, polo.
[/quote]
:D Tämä ketju alkoi juuri ja juuri eilisen vuorokauden puolella, että se siitä "päivätolkulla" jauhamisesta. Tarkista faktat urpo.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 13:09"]
No kyllä mua kiinnostaisi ap:n sijassa hieman pohtia miehen käytöstä. Minusta tuo on todella törkeästi sanottu vieraalta ihmiseltä (en ilahtuisi tuosta omalta mieheltäkään, mutta silloin se voisi olla jossain määrin nieltävissä jos mies selvästi haluaisi korostaa sisäistä kauneuttani tms.).
Mun veikkaus: on ihastunut, ja harmistunut, ettet vastaa ihastukseen, joten on tahallaan ilkeä alentaakseen itsetuntoasi tms.
Toinen veikkaus: kyse on jostain käyttäytymisen kulttuurieroista, joita suomalainen ei tajua. Intiassahan naisen asema mieheen verrattuna on ihan kauhea, ehkä käytös on jotain kaikuja sovinistisesta kulttuurista.
[/quote]
Kiitos sinulle asiallisesta pohdinnasta. Monet eivät ilmeisesti ymmärrä, että jotkut voivat ihan oikeasti olla kiinnostuneita ihmisten käyttäytymisestä. Itse olin aikoinaan hyvin kiinnostunut psykologin ammatista, ehkä se selittää tämän aloittamani ketjun...
Ap
Riippuu sukupuolesta. Intialaiset miehet on varmaan sovinistisimpia, ainakin hindut ja buddhalaiset, nainen on heidön uskonnossaan alempi olento.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 13:04"]
Aa, se selittää osin. Jos on vähän korkeammasta kastista ne luulee olevansa synnynäisesti ylempiä.
[/quote]
Muistan jostain kuitenkin kuulleeni, että intialaiset pitäisivät itseään jotenkin alempina länsimaalaisiin nähden? Mahtaako pitää paikkansa?
ap
[/quote]
Ap: Käytit otsikossa sanaa "törkeästi", eli jo itse annoit ymmärtää, että kommentti oli sinusta törkeä. Johtuuko ikävä tunne kenties siitä, että et pysty ymmärtämään kuinka itseäsi ulkoisesti alempiarvoinen mies (hän 6 sinä 8) voi pitää sinua "ei niin kauniina"? Eli tämä kommentti ei sinänsä ollut törkeä, vaan se oli törkeä hänen sanomana sinulle. Siksi tämä on jäänyt kaivelemaan sinua. Jos tämän olisi sanonut joku mielestäsi todella komea ja viehättävä mies, niin olisit otettu tästä rakkaudenosoituksesta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 13:47"]Ap: Käytit otsikossa sanaa "törkeästi", eli jo itse annoit ymmärtää, että kommentti oli sinusta törkeä. Johtuuko ikävä tunne kenties siitä, että et pysty ymmärtämään kuinka itseäsi ulkoisesti alempiarvoinen mies (hän 6 sinä 8) voi pitää sinua "ei niin kauniina"? Eli tämä kommentti ei sinänsä ollut törkeä, vaan se oli törkeä hänen sanomana sinulle. Siksi tämä on jäänyt kaivelemaan sinua. Jos tämän olisi sanonut joku mielestäsi todella komea ja viehättävä mies, niin olisit otettu tästä rakkaudenosoituksesta.[/quote]
Ei, vaan minun mielestäni tuollainen kommentti on törkeä kenen tahansa suusta. Miehen ulkonäköön mentiin sen takia, että aloin pohtimaan tätä tapausta tarkemmin. Lähinnä halusin siis tietää, onko tällainen käytös yleistäkin. Itse en ollut moiseen koskaan aiemmin törmännyt, joten siksi hämmennys. :)
ap
Itse olen joutunut tekemisiin intialaisten kanssa kansainvälisissä konferesseissa. Olen nainen ja intialaiset naiset, luultavasti "parempaa" kastia omassa maassaan ovat käyttäytyneet todella ylimielisesti. Pitävät itseään parempana ja käytöksestä huokuu sellainen viba, etten ihmettelisi jos potkisivat jotain huonompaa kadulla. Miesten ja naisten asemasta siellä en tiedä.
Klassinen pelimiehen käsikirjan liike.
Sano sille, että heitä villapää-lapsenraiskaajabrahma voltti. Jos alkaa märisemään niin sano, että tässä maassa ei tarvitse ukko kuvitella, että olet jotenkin naisen yläpuolella.
t. mies
ai venäläinen? kyllä kaikki tietää miten kauniita venäläiset naiset ovat taitaa joku olla katkera että ei saa venäläistä kaunotarta