Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö tekninen niin sanottu kuoriasu ainoaksi sadeasuksi?

Vierailija
07.05.2013 |

Millaisia kuorivaatteita teillä on ja kuinka hyvin ne toimivat sateessa? Onko teillä niiden lisäksi erilliset sadevaatteet kunnon kaatosateita varten vai pitääkö kuoripuku tarpeeksi vettä? Vai kannattaako mieluummin ostaa tavallinen tuulipuku joka vain ei pidä vettä ja erillinen sadeasu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltin pukuja käytän sateessa lasten kanssa ja vaelluksilla. Monta tuntia pitävät vettä tai siis raja ei ole tullut vastaan minun käytöllä.

Vierailija
2/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:33"]

Minulla on Haltin kuoriasua ja hyvin on pitänyt 25min työmatkapyöräilyn ajan kaatosateenkin ulkona.

Vielä en ole keksinyt mikä pitäisi kesäsateessa kuivana kun kuoriasussa tulee hiki.

[/quote]

Mieluummin hikoan vähän kuin että poljen kaatosateessa läpimärkänä tuulipuvussa kuten viime kesänä. Tuolla matkalla en millään ehdi hiota yhtä paljon kuin jos kaikki vaatteet kastuvat päältä päin läpimäriksi ensimmäisen 10 minuutin aikana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuku ja kuoripuku ovat kaksi ihan eri asiaa!

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:26"]

Hyvin on pitänyt esim. viikon vaelluksen ajan : ). Kuoripukujakin on eri laatuisia, minulla on aina ollut Gore-Tex -puku tai DryMax, joka riittää kaupunkioloissa (= saa yöllä kuivumaan). Rintojen alue toki kastuu, jos vesi pääsee satamaan kaulasta sisään, mutta nykyisessä puvussa kaulus asettuu tiiviisti myös pyöräillessä. 

[/quote]

Minulla on Umbron tuulipuku. Sen kanssa pyöräillessä ja kaatosateen sattuessa rintojen alue ja hartiat kastuvat hetkessä kun vesi tulee läpi. Ei auta vaikka nostan kauluksen pystyyn ja laitan hupun päähän, koko etupuoli kastuu likomäräksi hetkessä.

[/quote]

Vierailija
4/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollisessa kuoripuvussa saumat on teipattu, samoin vetoketjun alla kunnon lista, eli ei tule vesi läpi.

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:26"]

Rintojen alue toki kastuu, jos vesi pääsee satamaan kaulasta sisään, mutta nykyisessä puvussa kaulus asettuu tiiviisti myös pyöräillessä. 

[/quote]

Entäs hartioilla olevat saumat  ja vetoketju, eikö niistä kovassa sateessa valu vettä sisään olkapäille ja rinnuksille?

[/quote]

Vierailija
5/23 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:19"]

Kunnollisessa kuoripuvussa saumat on teipattu, samoin vetoketjun alla kunnon lista, eli ei tule vesi läpi.

[/quote]

Kun sä nostat kuoriasun korkean kauluksen pystyyn ja hupun päähän niin eihän sun hiuksia, hartioita, rintoja ja muutakaan etuosaa pysty sitten kastelemaan millään vaikka kuinka sataisi kaatamalla. Sulla on mainio kuoriasu, olispas itsellänikin tuollainen. Varsinkin tukan, hartioiden ja rinnuksien kastuminen tuulipuvun läpi ja hihojen ja housujen liiskaantuminen on niin tosi inhottavaa.

Vierailija
6/23 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään Erätukun ulkoilijan North Ice kuoriasua? Onko hyvä ja pitääkö se vettä hyvin?

Vierailija
7/23 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hyvä kuoriasu on hintansa väärti, ja kestää käytössä pitkään. Nykyinen kuoripuku on ollut liki päivittäisessä käytössä jo 7 vuotta, ja edelleen vedenpitävä.

Tuo huppuvinkki vaan ei toimi, koska käytän pyöräillessä kypärää. Ei klosseilla muuten uskalla kaupungissa ajaa.

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:19"]

[/quote]

Kun sä nostat kuoriasun korkean kauluksen pystyyn ja hupun päähän niin eihän sun hiuksia, hartioita, rintoja ja muutakaan etuosaa pysty sitten kastelemaan millään vaikka kuinka sataisi kaatamalla. Sulla on mainio kuoriasu, olispas itsellänikin tuollainen. Varsinkin tukan, hartioiden ja rinnuksien kastuminen tuulipuvun läpi ja hihojen ja housujen liiskaantuminen on niin tosi inhottavaa.

[/quote]

Vierailija
8/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyelle työmatkalle, jos ei sada kaatamalla, on mulle riittänyt. Mulla menee pyörällä 20 min. ja en ole kastunut, paitsi kerran kun vettä tuli kuin saavista, niin että kadutkin tulvivat. 

Vierailija
9/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulkoile kaatosateessa, ellei ole työmatka kyseessä, ja sen päätteeksi molempiin suuntiin vaihdan kuitenkin vaatteet. Aiemmin käytin sadeviittaa,  mutta se nappaa niin ikävästi tuulen ja jalat kastuvat kuitenkin. Nyt on sateenkestävät ulkovaatteet, ei siis sadetakkia, ja riittävän kuivana pysyn.

Vierailija
10/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:35"]

en ole kastunut, paitsi kerran kun vettä tuli kuin saavista, niin että kadutkin tulvivat. 

[/quote]

Sellainen sade kastelee todella tehokkaasti. Minkä merkkinen asu sinulla on? Onko siinä kuitenkin kalvolaminointi ja teipatut saumat?

Vierailija
11/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan käyttötarkoituksesta. Jos teet 8 h työpäiviä ulkona kaatosateessa niin tarviit kyllä sadevaatteet. 

Työmatkalle ja lasten kanssa ulkoiluun riittää kyllä hyväkuoripuku.

Vierailija
12/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen kuoriasu on itselläsi? Voitko suositella sitä?

Vierailija
13/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:38"]

Aiemmin käytin sadeviittaa,  mutta se nappaa niin ikävästi tuulen ja jalat kastuvat kuitenkin. Nyt on sateenkestävät ulkovaatteet, ei siis sadetakkia, ja riittävän kuivana pysyn.

[/quote]

Minulla on sadeviitasta samat kokemukset. Tuulipukuni ei pitänyt yhtään reipasta sadetta ja kastuttuani muutaman kerran litimäräksi kokeilin kertakäyttösadeviittaa. Se lepatti kuin lippu, huppu ei pysynyt yhtään päässä. Tuulipuvun huppu, käsivarret ja jalat kastuivat läpimäriksi.

Vierailija
14/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkona vain piipahtaa tai pyöräilee lyhyen 15 min työmatkan niin riittääkö hyvä vettähylkivä tuulipuku sadeasuksi?

Vierailija
15/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vedenpitävä kuoripuku riittää hyvin. Minulla on ollut Haglöfsin ja Haltin, ja hyvin pitää satavan veden. Sadeasu pyöräillessä kastuu sitten hiestä, kuoripuku hengittää ainakin vään.

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:53"]

Jos ulkona vain piipahtaa tai pyöräilee lyhyen 15 min työmatkan niin riittääkö hyvä vettähylkivä tuulipuku sadeasuksi?

[/quote]

Vierailija
16/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoripuvut repeävät helposti esim. oksaan osuessaan.

Vierailija
17/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:58"]

Kunnon vedenpitävä kuoripuku riittää hyvin. Minulla on ollut Haglöfsin ja Haltin, ja hyvin pitää satavan veden. Sadeasu pyöräillessä kastuu sitten hiestä, kuoripuku hengittää ainakin vään.

[/quote]

Pitääkö sinun kuoripuku pidempäänkin rankkaa sadetta kuin lyhyen piipahduksen ajan? Vai alkaako pyöräillessä huppu, hartiat, rintojen alue ja jalat kastua joihin sade pahiten kastelee?

Vierailija
18/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti mullakin, t numero 2, aika vanha puku jo. Housut vajattaa nyt hitusen, mutta se johtuu kulumisesta ja kovasta käytöstä. 

Vierailija
19/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 18:58"]

[/quote]

Pitääkö sinun kuoripuku pidempäänkin rankkaa sadetta kuin lyhyen piipahduksen ajan? Vai alkaako pyöräillessä huppu, hartiat, rintojen alue ja jalat kastua joihin sade pahiten kastelee?

[/quote]

Hyvin on pitänyt esim. viikon vaelluksen ajan : ). Kuoripukujakin on eri laatuisia, minulla on aina ollut Gore-Tex -puku tai DryMax, joka riittää kaupunkioloissa (= saa yöllä kuivumaan). Rintojen alue toki kastuu, jos vesi pääsee satamaan kaulasta sisään, mutta nykyisessä puvussa kaulus asettuu tiiviisti myös pyöräillessä. 

Vierailija
20/23 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Haltin kuoriasua ja hyvin on pitänyt 25min työmatkapyöräilyn ajan kaatosateenkin ulkona.

Vielä en ole keksinyt mikä pitäisi kesäsateessa kuivana kun kuoriasussa tulee hiki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän