Alppilan opettajan potkut peruttu? Pitääkö paikkaansa?
Tämmöistä huhua kuulin.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 17:40"]
Eiköhän tästä opesta kuulla vielä, koska hänhän ei ole omasta mielestään tehnyt mitään väärää, joten jossain vaiheessa kurinpidon seurauksena joku oppilas päätyy sairaalaan. Vain ajan kysymys milloin maltti menee taas.
[/quote]
Tai sitten oppilaat tajuavat, että kun opettaja viisi kertaa pyytää poistumaan, niin silloin olisi jo syytä poistua.
Olisi kyllä kaikille kivempaa ja ammatillisempaa että opettaja osaisi hillitä itsensä paremmin eikä ottaisi itseensä kaikesta ja käyttäytyisi itse kuin teinit. Kyllä niitä tilanteita tulee nuorten kanssa koko ajan. Ihan puhumalla olisi varmaan tuokin tilanne parhaiten selvinnyt. Siinä olisi voinut käydä tosi pahasti (töniminen portaikkoon).
Mutta hänhän nimenomaan HILLITSI itsensä. Oikeus voitti, tsemppiä Korhoselle!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:14"]
Olisi kyllä kaikille kivempaa ja ammatillisempaa että opettaja osaisi hillitä itsensä paremmin eikä ottaisi itseensä kaikesta ja käyttäytyisi itse kuin teinit. Kyllä niitä tilanteita tulee nuorten kanssa koko ajan. Ihan puhumalla olisi varmaan tuokin tilanne parhaiten selvinnyt. Siinä olisi voinut käydä tosi pahasti (töniminen portaikkoon).
[/quote]
Tuo tilannehan nimenomaan ei selvinnyt puhumalla. Oppilasta ei työnnetty portaita alas.
Tälläkin palstalla pyörii koko joukko äitejä, jotka laittavat pikkulapsensa virikehoitoon päiväkotiin, koska eivät jaksa omaa kullanmuruaan siellä kotosalla. Sitten huutavat ja raivoavat sille aikuiselle, joka muutama vuosi myöhemmin koettaa laittaa rajoja samoille kakaroille, jotka ovat jääneet ilman kodin hyväksyntää heti kun imetys on loppunut.
[/quote]
Milloin te tajuatte, ettei osa teineistä YMMÄRRÄ järkevää puhetta.
Siis oikeasti, painukaa katsomaan tuonne kouluihin millaisia ne teidän rakkaat ihanat teinit ovat! Jotkut ovat niin samperin ylimielisiä ja kuvittelevat saavansa tehdä mitä haluavat, heille ei tosiaankaan mikään puhe auta.
Tuo paranoidinen höpötys jostakin "portaisiin tönimisestä" on ihan silkkaa valhetta ja panettelua, jolla ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen. Korhonen tönäisi oppilaan ulos ruokalan ovesta - ei alas portaista.
Jep. Hyvä. Onneksi oikeus voitti. Toivottavasti opettaja saa syksyllä paikan jostain muualta. Ei varmaan kiva mennä samaan työpaikkaan mistä jupakka alkoi.
Minäkin katsoin jonkun videopätkän ja kyläl ne portaat näytti menevän ylöspäin siellä taustalla.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:45"]
Jep. Hyvä. Onneksi oikeus voitti. Toivottavasti opettaja saa syksyllä paikan jostain muualta. Ei varmaan kiva mennä samaan työpaikkaan mistä jupakka alkoi.
[/quote]
Tottakai haluaa tuttuun työympäristöön ja tuttujen työkavereiden pariin. Ja se oikeus hänelle suotakoon.
Onneksi tässä oltiin järkeviä ja annetaan opettajan jatkaa työssään. Mitä siitä seuraisi jos opettajat ei enää saa pitää koulussa kuria? Hyvää jatkoa hänelle!
[/quote]
Mä en ole opettaja, ja ihan jo siksi, että mä en ymmärrä miksi yhdeltäkään teiniltä pitäisi kuunnella jotain suunsoittoa. Mä työntäisin ne paskapäät ihan surutta sinne portaikkoon, siellähän sitten turpa veressä haistattelisivat, sitten ei enää kiinnostaisi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:54"]
[/quote]
Mä en ole opettaja, ja ihan jo siksi, että mä en ymmärrä miksi yhdeltäkään teiniltä pitäisi kuunnella jotain suunsoittoa. Mä työntäisin ne paskapäät ihan surutta sinne portaikkoon, siellähän sitten turpa veressä haistattelisivat, sitten ei enää kiinnostaisi.
[/quote]
Juuri näin. Ei auo omatkaan teinit turpaa mulle, eikä oma mies. Ei tulkuttaisi muidenkaan räkänokat minulle. Onneksi en ole opettaja.
[/quote]
Mitä puhumista siinä oli? Opettaja on täydellinen auktoriteetti koulussa. Oppilas tottelee kun hänelle sanotaan. Oppilaan mielipiteillä ei ole merkitystä. Mikä tässä on niin vaikeata käsittää? Opettajan ei pitäisi joutua sanomaan kuin kerran. Sen jälkeen se pitäisi olla poliisiasia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201305070165550_uu.shtml
"
Alppilan opettajan potkut peruttu
Opettaja Antti Korhosen virkasuhteen purku muutettiin opetuslautakunnassa kirjalliseksi varoitukseksi."
Kerrankin hyvyys ja oikeus voittivat!