Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa ostaa auto velaksi?

Vierailija
09.07.2020 |

Ehkä puolet voisi kattaa säästöillä mutta toiseen puoleen pitäisi ottaa lainaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on noloa ostaa autoa joka maksaa enemmän kuin yhden kuukauden nettopalkka, ostipa sen velaksi tai käteisellä. Halpa auto on helppo tapa säästää.

Joo joo mutta tässä toimii se aivopesu. "En kehtaa ajaa vanhalla Carinalla, mitähän naapurikin ajattelisi, pitää minua pian köyhänä. Ennemmin ostan rahoituksella Kian, onhan se sentään uusi ja näyttää hienolta."

Olen miettinyt juuri tuota. Jos on oikeasti varakas ja ostaa statustuotteena S-sarjan Mersun, Teslan tms. statussymboliksi niin mikäs siinä. Mutta aika säälittävää on perus 5kE/kk DI:llä tms. ostaa se uusi Skoda Octavia tms, miksi ihmeessä?  Mitä sillä saa verrattuna vanhempaan käytettyyn?

Vierailija
22/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on meille pakollinen, muuten ei käytäis töissä. Juuri luin, että noin 80% ostetaan rahoituksella. Uudemmat eli alle 10 vuotta vanhat kuluttavat vähemmän, ovat turvallisia jne, joten jos uusi auto on edullisempi käyttökustannuksiltaan, niin ei ole hölmöä turvautua rahoitukseen. Kyllähän pitää auto olla sellainen, et siihen luottaa ja pystyy nauttimaan kilometreistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on noloa ostaa autoa joka maksaa enemmän kuin yhden kuukauden nettopalkka, ostipa sen velaksi tai käteisellä. Halpa auto on helppo tapa säästää.

Joo joo mutta tässä toimii se aivopesu. "En kehtaa ajaa vanhalla Carinalla, mitähän naapurikin ajattelisi, pitää minua pian köyhänä. Ennemmin ostan rahoituksella Kian, onhan se sentään uusi ja näyttää hienolta."

Me ollaan ostettu ihan käytettyjä autoja velaksi.

Vierailija
24/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan turvallisen auton, siksi mieluummin uusi ja puoliksi velaksi. No, ehkä se ei sitten ole noloa. Ap.

Vierailija
25/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan turvallisen auton, siksi mieluummin uusi ja puoliksi velaksi. No, ehkä se ei sitten ole noloa. Ap.

Ei ole noloa, se on normaalia :D 

Mukavia autokauppoja ja niin ihanaa fiilistä ajella sillä.

Vierailija
26/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis mikä tahansa uusi auto turvallinen verrattuna vaikka 15 vuotta vanhaan?

Onko esim uusi Kia turvallisempi kun 15 vuotta vanha Mersu?

Vierailija
27/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa kulutustuotteessa ei laske hinta niin nopesti kun uudessa autossa.

Luulet, että tulee uutisena uuden auton ostajille? Jotkut arvostavat uutta, ja ovat valmiita sekä kykeneväisiä maksamaan siitä. Sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi.

He varmaan arvostavat myös niitä luonnonvaroja joita on siihen uuteen autoon kulutettu. Ja korjaaminen on tehty sellaiseksi että onnistuu vain merkkihuollossa/vaihtamalla uusi osa. Kaikki on nykyään kertakäyttöistä.

Jos ajovalosta palaa 1 ledipolttimo, pitää koko valo vaihtaa. Joka saattaa helposti maksaa 600 euroa. Ja jos tämä tapahtuu juuri sopivasti takuun loputtua niin itse joudut maksamaan.

Kertokaa toki missä asiassaolette eri mieltä. Esim Volvo jossa juuri loppui takuu omistaja joutui maksamaan omasta pussistaan uuden takavalon kun aina sateella valo lakkasi toimimasta. Sellaista Kiinalaista laatua.

Vierailija
28/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa auton ostajista ostaa lainalla. Sitähän ei saa ellei ole maksukykyä😉

Vierailija
29/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis mikä tahansa uusi auto turvallinen verrattuna vaikka 15 vuotta vanhaan?

Onko esim uusi Kia turvallisempi kun 15 vuotta vanha Mersu?

Isoimmat turvallisuushypyt on tulleet 1990-2000 -luvuilla. Viimeisen viidentoista vuoden aikana ei ole tullut oikein mitään muutosta. Ihmiset muistelevat vanhoja aikoja, kun TM:ssä oli juttuja tyyliin "Tämä auto kestää 100 000 kilometriä". Nykyään auto kun auto kestää sen 300 000, yhä useammat 500 000. Kymmenenkin vuotta vanha auto on ihan turvallinen kunhan on pidetty kunnossa.

Kun katsoo saman mallisarjan autoa, niin vuoden 1998 VW Golf: 4/5 tähteä Euro NCAP:ssa. 2004 eteenpäin joka päivityksellä 5/5.

Vierailija
30/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä jos on niin kovat tulot et pystyy maksamaan 500e/kk lainanlyhennykset ja siihen päälle viel muut auton kulut jolloin mennään lähemmäs tonnia kuussa. 

Vierailija
31/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noloa kateellisille kun sinä ajat uudella autolla ja heillä vanha toyota. Itse keräsin puolet hinnasta ja puolet sitten lainaa nollakorolla. 30000€ koslasta maksan 200€/kk mikä ei taloustilanteeseeni vaikuta 👍

Vierailija
32/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on noloa kateellisille kun sinä ajat uudella autolla ja heillä vanha toyota. Itse keräsin puolet hinnasta ja puolet sitten lainaa nollakorolla. 30000€ koslasta maksan 200€/kk mikä ei taloustilanteeseeni vaikuta 👍

Voi kuule. Ne jotka ajaa sillä vanhalla toyotalla eivät todellakaan ole kateellisia niille joilla on uusi auto! He lähinnä säälivät niitä jotka käyttävät rahansa uusiin autoihin ja niiden huoltamiseen. Uuden auton 1 huoltolasku voi olla niin suuri että sillä saa jo ostettua vanhan luotettavan toyotan.

Vierailija
33/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 000- 15 000 auton ostaminen tuntuu tuhluulta -> tällä hinnalla saa melko uuden josta on jo syöty pois se pahin arvon alenema. Voihan sitä tietysti maksaa toisen mokoman päälle vain siitä ilosta, että saa pari vuotta uudemman ja tuliterän, mutta en henk.koht. ymmärrä.

Ja tuohon summaan on sitten käteistäkin, tai nopeasti saa säästettyä.

Vierailija
34/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on kulkea julkisilla ja valittaa sen kalliista hinnasta.

Vierailija
35/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan tosi kiva rempata koko ajan jotain ritsaa. Ja johon ei voi luottaa, että milloin jättää keskelle liikennevaloja ruuhkaan.

Vierailija
36/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus liikennevaloissa seistessä katselen muita autoja ympärillä ja ajattelen kuka ne omistaa: "pankki, pankki, rahoitusyhtiö, rahoitusyhtiö, rahoitusyhtiö, pankki ja sitten se vanha toyota: oma. :D

Vierailija
37/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa se on vasta sitten kun ei ole varaa maksaa niitä kk-eriä ja vouti hakee auton pois.

Mun mies on ostanut aina autonsa käytettynä ja säästöillä, mä olen ostanut omani aina pankkilainalla tai tää viimeisin on rahoituksella (koroton ja kuluton) ja pari jopa uutena. Tällä hetkellä on ihan yhtä huolettomia ajettavia molemmat.

Vierailija
38/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vain n. 7000e arvoisen auton josta maksoin itse 2500e ja loput rahoituksella. Silloin automyyjä sanoi, että useimmilla ei ole maksaa edes tuon verran käsirahaa. Tämä yllätti minut. Olen nuori joten ei ollut silloin vielä säästöjä maksaa edes tuon hintaista autoa kokonaan.

Vierailija
39/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti ostaa uuden auton?

Vierailija
40/47 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi ikinä autoa velaksi.

Onko ennen autoilu aiheuttanut jotenkin enemmän vammoja ihmisille?

Itse ajellut 900-3200€ autoilla. Hyvin ovat pelittäneet, kun olen ostanut ne korjaajalta.

En ikinä heittäisi pienituloisena rahaa hukkaan ostamalla uuden auton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi