Silja Europa DeLuxe hytti ja erikoisaamiainen
Kokemuksia kyseisen laivan kyseisestä hytistä? Onko paljon parempi kuin A-luokan hytti ja miten, jos on? Miten muuten aamiainen eroaa perusbuffetaamiaisesta kuin että saa lasin kuohuviiniä? Mitä virvokkeita hytin jääkaapissa on valmiina (eli kuuluu hintaan)?
Tässä matkaa suunnittelen miehen kanssa :)
Kommentit (15)
deluxe hytissä parivuode ja suurehko panorama ikkuna. Jääkaappi sisältää kaksi olutta, kaksi limua sekä kaksi pikku pulloa kuohuviiniä. Jos et käytä aamiaiskuponkia aamiaisella, sen voi käyttää myöhemmin päivällä kaikissa ravintoloissa. Eli aamiaisen hinta vähennetään loppusummasta. Hytistä löytyy myös pieni suihkushampoo, hammasharjat ja -tahna, korvatulpat sekä muistaakseni hosuprässi. Hyvää matkaa!
Kiva kuulla!
Arvostan tuota rauhallisuutta, koska tällä kertaa tosiaan lapset jäisi kotiin hoitajan kanssa. AINA, kun syö aamiaisen kotona lasten "rallissa", niin pikkulomalla irtiotto siitäkin olisi ihan jees :) Hyvä pointti!
Kellään hyttitietoutta?
ap
Hytissä on koko seinän kokoinen ikkuna, parivuode, iso tv. ihan kiva hytti.
Kiitos hyttivastauksesta!
Kun on vain yksi päivä (maanantai) lomaa, niin tämmöinen pikkumatka tuntuu hyvältä.
Ovatko nämä hyttiluokat jotenkin meluisassa paikassa, esim. hyvin lähellä ravintolaa, jos siellä on korvatulpat, vai miksi ihmeessä :) ?
ap
Silja Europa on kyllä valitettavasti kokonaisuutena todella kulahtanut ja aikansa nähnyt paatti. Kävimme risteilemässä miehen kanssa keväällä ja kylläpä taas voi pitää suosiolla vuosikymmenen tauon. Huonoa palvelua henkilökunnalta ja mikä pahinta, kanssamatkustajina sikoja ja muuten vaan idiootteja. Kannattiko siitä "lystistä" maksaa? No ei kyllä. Harkitkaa nyt vielä vaikka kotimaan hotellilomaa jossakin kivassa kaupungissa.
Onko kukaan muuten tilannut koskaan hyttiin hyttitervehdystä? Esim. viinipulloa, kukkia, hedelmiä tms. mitä on saatavilla. Olisiko hintansa väärti?
Edukkaammin kyllä saa, kun marssii kauppaan ostamaan sen viinin ja palaa takaisin myös suklaan kera hyttiin sitä nauttimaan :) Hedelmäkorin voisi ottaa, olisi jotain tuoretta naposteltavaa.
ap
Kiitos 7 mielipiteestäsi!
Olin kyseisellä laivalla pari viikkoa sitten äidin ja lasten kanssa. Aika kului leikkihuoneessa, joten ei tarvinnut noita sikoja katsella :) Olen samaa mieltä, että laiva on jo vähän kulahtanut. Hytti oli kyllä siisti (perhehytti). Hotellilomat on kivoja, ja niitä onkin "harrastettu" aika usein, kun on ollut mahdollisuus. Nyt kuitenkin päädyttiin laivareissuun, koska aikomus on tuoda samalla kesäksi pari laatikkoa janojuomaa :)
Ja siksi mietinkin tuota parempaa hyttiä, koska mieluummin mieheni kanssa istutaan siellä katselle merta, jutellaan pitkästä aikaa rauhassa (ilman lapsia) ja juodaan kuohuviiniä pullo. Ja syödään suklaata. Ei kiinnosta lähteä katselemaan niitä possuja, eikä mikään meluisa ravintolakaan oikein nappaa.
ap
En ole ollut Europalla kuin Luxessa. On pienempi kuin Symphonyn/Serenaden hytti, mutta viihtyisä. ETenkin "erkkeri" on ihana. Matkustimme sillä Tukholmaan viime kesänä ja istuimme omassa hytissä, katselimme merta ja nautimme olostamme.
Deluxe-buffa on huomattavasti parempi kuin tavallinen. Kiireetön, rauhallinen, tungokseton ja hyvä palvelu. Oli ainakin viime vuonna - nyt en tiedä, kun siellä lienee eestiläinen "palvelu"hlökunta. Miljöö on upea ja safkat parempia.
Risteilen 4-5 kertaa vuodessa, enkä koskaan enää mene De luxea alempaan hyttikategoriaan.
Ilmaisia juomia lienee pari kuohari, pari bisseä, vettä/limua.
Tilaan miehelle ja minulle aina samppanjan odottamaan jäihin hyttiin. Tyylikästä. Otan samppanjapullon korkin mukaan, jos emme kippaa kerralla. Voi laittaa sitten jääkaappiin.
Minulla on tosiaan kokemus Turku-Tukholmasta, joten hlökunta lienee vaihtunut. Europa on vanha, muttei kulahtanut. Siinä on sellaista menneen ajan HYVÄÄ meininkiä. Korvatulpat on kaikissa deluxeissa - sampoiden lisäksi. Meitä monenlaisia ihmisiä, eikä se melu välttämättä tule käytäviltä vaan omasta huoneesta (mieheni esim. kuorsaa).
Meno Deluxe-osastoilla on kokemukseni mukaan rauhallista. Ja kun kaksin menette, se parisänky on mukava ( ;
Tosi kiva kuulla näitä teidän omia kokemuksia. Nyt kun vielä mies saisi sen yhden päivän vapaata, äsken soitti ja näyttääkin huonolta :( Ja mä oon jo ihan menotäpinöissä.
ap
Varattu on ! Jee jee. Nautin näin pienistäkin hetkistä, kun pääsee arjesta irti - sitä kun ei usein tapahdu. Aion tilata hyttiin hedelmäkorin valmiiksi ja ehkäpä ruusun siihen lisäksi :)
ap - onnesta muikeana
Minkälainen tuo erikoisaamiainen on Silja Serenadella ja Symphonylla, voiko sieltä jostain hakea kuohuviiniä ?
Saa kuohuviiniä joo.
Tarjolla on kattava valikoima vähän kaikkea, suosittelen.
Voit myös buffetin lisäksi tilata munakkaan tms ilman lisämaksua.
Itse otan aina parhaimmat sviitit koska rahasta se ei ole kiinni. Kaikki tähän sviitit joissa olen ollut, ovat olleet hyviä ja ylellisiä.
Erikoisaamiaiseen vastaan pelkästään, nopeasti, juuri lähdössä: en koskaan ota meriaamiaista, vaan erikoisaamiaisen - sen saa siis kuka tahansa lisämaksusta halutessaan. Tosi hyvät herkut (ja kuohuviiniäkin tosiaan) ja ennen kaikkea: ei tarvitse istua siellä kouluruokailuhenkisessä MELUISASSA buffetissa, vaan tyylikkäämmissä ja rauhaisammissa puitteissa. En koskaan syö perheen kanssa laivalla iltaruokaakaan buffetissa paljolti tämän tähden, arvostan tyyliseikkoja. Erikoisaamiainen on kiva juttu, suosittelen.