Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymppiset eivät osaa hoitaa raha-asioitaan.

Vierailija
06.05.2013 |

Aikuisten pitäisi ymmärtää, että tuollaiset 18-25 -vuotiaat eivät vielä osaa hoitaa raha-asioitaan. Jos aikuinen ei valvo, nuori voi tuhlata, ottaa velkaa ja ties mitä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pankko jankata samaa asiaa`?

Vierailija
2/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitää kasvattaa ajoissa, 18-vuotiaana on liian myöhäistä aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 20:25"]

Aikuisten pitäisi ymmärtää, että tuollaiset 18-25 -vuotiaat eivät vielä osaa hoitaa raha-asioitaan. Jos aikuinen ei valvo, nuori voi tuhlata, ottaa velkaa ja ties mitä. 

[/quote]

Juu ja yli 25-vuotiaatkin voivat olla holtittomia rahan käytössä. Itse asiassa aika monet ovat. Se ei ole ikäkysymys, vaan kasvatuskysymys ja luonnekysymys.

Vierailija
4/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on valtiokin huomannut: ihmiset ovat tyhmiä ja heitä pitää holhota kuin pikkulapsia.

Vierailija
5/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaron herraksi -ohjelmassa oli vaikka minkä ikäisiä, jotka ei osaa rahaa käyttää.

Kyllähän sen näkee on lapsesta heti siinä vaiheessa kun alkaa viikkorahaa saada, että miten se raha polttelee taskussa vai onko säästäväinen luonne.

Vierailija
6/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tiedän eräänkin parikymppisen pariskunnan, joka otti valtavan velan. Ostivat huonokuntoisen kerrostaloasunnon, remontoivat sen ja myivät parin vuoden päästä hyvällä voitolla. Eivät oppineet, vaan ottivat uuden velan, rakensivat omin käsin omakotitalon, jonka kohta myyvät, epäilemättä hyvällä voitolla senkin.

Vierailija
7/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle ja montako pikavippi helvetissä elävää on suhteessa tuohon "yhteen onnistuneeseen" pariskuntaan? Lisäksi nuori pari ei saa "valtavaa velkaa" ellei heillä ole osoittaa että pystyvät sitä lyhentämään. Jos vaikka vaitöissä oleva rakennusmies/lähihoitaja pariskunta niin lainaa saa paljon helpommin mitä opiskelija/pätkätöissä oleva pariskunta (ellei sitten joku takaa jälkimmäisille parille joko koko lainaa tai isoa osaa lainasta). Kaikilla ei myöskään ole taitoja remppailla asuntoa, siinä voi olla isossa k*sessa jo tumpula alkaa itse remppaamaan ja tekee enemmän tuhoa mitä saa korjattua.

Loppuviimeksi on myös aivan eri asia ottaa asuntolainaa vert. kulutusluottoja.

Vierailija
8/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa nähdä miten jotkut ihmiset ovat niin pakkomielteisiä tiettyihin aiheisiin, ja tyrkyttävät väkisin omaa ajatusmaailmaansa muille, vaikka olisikin täysin selvää että suurin osa on eri mieltä. Kai se tahto riidellä asioista, ja osoittaa olevansa oikeassa tässäkin merkkaa eniten. Itse en kyllä jaksaisi tuollaista ihmistä lähelläni - eikä onneksi olekaan.

Vierailija
9/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai-jaa, minulla oli 23 vuotiaana noin 30 000 markkaa tuottotilillä; korot korkealla 90-luvun alussa.

Nuorten holtittomassa rahankäytössä on takana se, että vanhemmat eivät kasvata! Nykyäänhän lapset saavat itse päättää asiasta jos toisesta ja lopputuloksena on se, että eletään yli varojen kun on totuttu, että "mamma och pappa betalar".

Eli vanhemmat, on peiliin katsomisen paikka....tässäkin asiassa; indivisualismissa on menty liian pitkälle.

Vierailija
10/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 21:10"]

Ai-jaa, minulla oli 23 vuotiaana noin 30 000 markkaa tuottotilillä; korot korkealla 90-luvun alussa.

Nuorten holtittomassa rahankäytössä on takana se, että vanhemmat eivät kasvata! Nykyäänhän lapset saavat itse päättää asiasta jos toisesta ja lopputuloksena on se, että eletään yli varojen kun on totuttu, että "mamma och pappa betalar".

Eli vanhemmat, on peiliin katsomisen paikka....tässäkin asiassa; indivisualismissa on menty liian pitkälle.

[/quote]

Jos yhtään olet taloudellista kehitystä seurannut, niin tiedät varsin hyvin että köyhyys on kasvanut ja kasvaa edelleen. Tää on joku sun fantasiamaailma, missä kaikki perheet on ökyrikkaita ja maksaa lapsilleen kaiken.

Vierailija
11/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapset on osanneet. Tytöt muutti omilleen 19v:nä ja poika 22v:nä. Siitä saakka ovat itse hoitaneet omat tulonsa ja menonsa. Muuta velkaa ei ole kuin asuntolaina yhdellä, 2 asuu vielä vuokralla. Opiskelijatytölläkin on asiat niin hyvin että voi reissata 5 vkoa maailmalla ja ostaa vielä Vuittonin laukunkin itselleen... käteisellä 

Vierailija
12/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle: Toki. Pointtini oli lähinnä se, että ei pidä yleistää. Parikymppisissä on niitä, jotka elävät yhteiskunnan tuilla, mutta myös paljon niitä, jotka elättävät itse itsensä. Itse asiassa esimerkiksi yliopisto-opiskelijoista enemmistö tekee töitä koulunkäynnin ohessa. Samoin on niitä, jotka tuhlaavat holtittomasti ja turvautuvat kulutusluottoihin ja pikavippeihin, mutta on myös niitä, jotka suunnittelevat rahankäyttöään pidemmällä tähtäimellä.

-Nro 7

Vierailija
13/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vain ap:stä ja ap:n kannalla olijoista, jos lähipiirin nuoret ovat luonteeltaan tuollaisia. Näkyy selvästi wt:n ja akateemisen perheen erot.

Vierailija
14/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me nuoret osaamme hoitaa raha-asiamme. Lehdet tykkäävät käyttää esimerkkejä juuri sitä pientä ryhmää jotka ottaa pikavippejä ja elää velaksi. Ei taida olla kovin kummoista artikkelia "21 vuotias opiskelija totesi, että huhtikuun opintotuesta ei jää niin paljoa ylimääräistä, että voisi ostaa 100e maksavan takin. Hän aikoo ostaa sen kesätyö rahoillaan"