Hitto miten stressaa ajatus siitä, että 11,5v ja 10v
Lapsoseni ovat tänäkesänä 3vkon ajan (4pvää vkossa) aikalailla keskenään arkipäivisin täällä kotona. Juu ei auta se että kohta tässä kiekuu mammalauma arvostelemassa minua koska heidän lapsensa olleet 7v ikäisestä koko kesän yksin kotona tms.
Tätä ennen olen ollut kaikki kesät kotona lasteni syntymän jälkeen, siis kesä,-heinä-ja osin elokuunkin jos en kokonaan sitäkin mutta nyt olen kesäkuun töissä ja olen lomalla 28.6-20.8
Mies pitää kesäkuussa 1vkon lomastaan ja sitten noiden 3vkon aikana 1 etäpäivän vkossa, mummoja tms ei ole apuna.
No, kyllähän se mene eja sujuu sitä en epäile mutta en vain pidä ajatuksesta ja piste:/
Kommentit (19)
AV-mamman logiikkaa parhaimmillaan:D ei millään pahalla mutta kuitenkin. juu ei minua se stressaa, mutta arvaatkohan sinä sitten mikä?
ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 20:21"]
Eli sinua stressaa, että ihmiset vastaavat tekemääsi aloitukseen? Tähän on helppo ratkaisu, katsotaan hoksaatko mikä.
[/quote]
No mikä sitten stressaa? Ei kai noin isojen lasten kotona olo nyt ainakaan?
Kyllä minäkin stressaisin jos niiden ei olisi aiemmin tarvinnut olla noin pitkiä aikoja. Ensimäminen kerta on varmasti pahin, oli se ikä mikä tahansa. Eikä tuon ikäiset kovin isoja vielä ole.
Voit lohduttautua sillä, että lapsosesi ovat riemuissaan.
Millä alalla olet? Sullahan on ihan tajuttoman pitkä loma!
Loistava tilaisuus harjoitella ilman vanhempia olemista ja heitähän on kaksi ja ilmeisesti osaavat käyttää puhelintakin?
Ok. Itse en stressaisi. Ei mulla muuta.
Olisko kunnalla/ urheiluseuralla tms jotain päiväleirejä ainakin osaksi aikaa. Meillä päin on ainakin tarjolla mitä vaan urheilua, musiikkia, kuvataiteita, srk järkkää retkiä yms. Ja noi on kaikki sellaisia, että ollaan 9(10)-15(14) ja ruoan saa sieltä.
No jo on aikakin, että lapset saavat olla kotona ilman sinun valvovaa silmääsi. Kohtahan ovat jo poismuuttoiässä.
Siis 5-vuotias muiden mukeoiden kanssa keskenään?Ilmoita osoite, niin soitan sossuun. IKINÄ en jättisi yksi tuon ikäisiä.
Meillä samanikäiset ja menevät erilaisille päiväleireille ja mummulaan, joten joutuvat olemaan vain yksittäisiä päiviä keskenään kunnes lomani alkaa. Syy; minäkään en pitänyt ajatuksesta joten googlasin vaihtoehdot ja niitähän löytyi.
Meillä samanikäiset ja menevät erilaisille päiväleireille ja mummulaan, joten joutuvat olemaan vain yksittäisiä päiviä keskenään kunnes lomani alkaa. Syy; minäkään en pitänyt ajatuksesta joten googlasin vaihtoehdot ja niitähän löytyi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 21:38"]
Siis 5-vuotias muiden mukeoiden kanssa keskenään?Ilmoita osoite, niin soitan sossuun. IKINÄ en jättisi yksi tuon ikäisiä.
[/quote]
Jokuko ei tajua, mitä tämä " 11,5v ja 10v " tarkoittaa, Vai oliko vitsi?
Voi jeesus! Pidä vaan lapset pumpuliin käärittynä tynnyrissä, niin ei ressaa yhtää.
Päiväleiri ja mummolta meillä käytössä. Tiedän ettei aina nämäkään onnistu. Eikä tosiaan kaikki tuonikäiset halua olla yksin/keskenään.
Ymmärrän hyvin ap, vaikka nämä jotkut täällä huutaa mitä.
Kuka hullu laittaa lapset leirille? Ette oikein lapsistanne välitä? Kuka tahansa pedo pääsee käsiksi lapseesi, jos haluaa. Lue lainsäädäntöä.
Ja sitä paitsi,
tuon ikäiset eivät niin kamalan isoja ole, ihme vastauksia taas. Mitä muutakaan voi tältä urpojen palstalta odottaa.
Meilläkin vastaava tilanne edessä, lapset vuoden nuorempia. Pari leiriä tulossa, mutta silti jää neljä viikkoa keskenään oloa. Minusta se on pitkä aika. Ja lapsista myös. Ja ihan ovat reippaita lapsia ja pärjäävät kyllä, mutta pitävät silti vanhempien läsnäolosta.
Meillä ihan sama tilanne, 11v vaan on yksin kotosalla. Toki kavereita on , mutta osa heistäkin varmaan mökeillä tai mummuloissa. Tyttö on lomalla 5 viikkoa ennenkuin miehen loma alkaa. Tiedän , että pärjää kyllä, mutta silti toivoisin , että olisi kesällä enemmän lomaa itselläkin. Mutta näin se vaaan on.
Eli sinua stressaa, että ihmiset vastaavat tekemääsi aloitukseen? Tähän on helppo ratkaisu, katsotaan hoksaatko mikä.